گرما و سرما بیش از آنچه تصور کنید روی محصولات مراقبت از پوست تأثیر می‌گذارد . هر دو درجه حرارت شدید می‌توانند مواد تشکیل دهنده فرمول‌ها را به خطر بیندازند، بنابراین توجه به نحوه ذخیره‌ سازی محصولات مهم است. ممکن است از قبل بدانید که دما از زمانی که در یک روز گرم به کیف دستی خود دست می‌زنید تا متوجه شوید رژ لب موردعلاقه شما ذوب شده است، تأثیر می‌گذارد، اما علت آن چیست؟
باهم به بررسی تأثیر دما بر محصولات زیبایی می‌پردازیم.

تست تحمل حرارت محصولات آرایشی بهداشتی

هنگامی که محصولات مراقبت از پوست در یک آزمایشگاه معتبر ساخته می‌شوند، شیمی‌دانان آزمایش پایداری را انجام می‌دهند و این شامل یک “تست اجاق گاز” است.
در طول این آزمایش، یک محصول در کوره‌ای با دمای حدود 115 ºF در رطوبت 70٪ قرار می‌گیرد.
این محصولات از شش هفته تا سه ماه در آنجا نگهداری می‌شود. هدف از این آزمایش تعیین این است که آیا یک محصول می‌تواند ثبات و یکپارچگی را در معرض گرمای شدید حفظ کند.
همچنین با پیری مصنوعی محصول، ایجاد “مرور زمان” به تعیین ماندگاری محصول کمک می‌کند. این به ما می‌گوید که آیا یک محصول برای دو سال کامل پایدار خواهد ماند و آیا طبیعی است که فرمول با گذشت زمان جدا شود یا تغییر قوام دهد. برعکس، محصولات همچنین تحت آزمایش پایداری در معرض دمای سرد قرار می‌گیرند تا ببینند آیا می‌توانند تا دمای انجماد را تحمل کنند.
تمام محصولات مراقبت از پوست این آزمون پایداری را انجام می‌دهند.
آن‌ها برای اطمینان از ایمنی، عملکرد و طول عمر طولانی مدت در معرض گرما هستند.
آزمون حرارت ارتباطی با نور UV ندارد. اگر محصولی برای مدت طولانی در معرض نور ماورا UV بنفش باشد و در بسته‌بندی‌های شفاف قرار داشته باشد، به احتمال زیاد اثر خود را از دست می‌دهد.
این بدان دلیل است که موادی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و فیلترهای UV (در ضد آفتاب) در مجاورت نور متلاشی می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنم محصولات خود را در یک کیسه لوازم آرایشی بسته قرار دهید و تمام تلاش خود را بکنید تا در معرض آفتاب قرار نگیرید.

 

محصولات مراقبت از پوست 48968468796847966878796

 

میزان حساسیت محصولات آرایشی در تست حرارت


مواد آرایشی معمولاً برای اطمینان از پایداری آن‌ها در دماهای بالا آزمایش می‌شوند. “تست شکنجه” قرار دادن یک محصول در اجاق با دمای 54 درجه سانتی‌گراد (130 درجه فارنهایت) برای چند هفته است. آزمایش طولانی‌تر در دمای 45 درجه سانتی‌گراد (113 درجه فارنهایت) برای 3 ماه و 37 درجه سانتی‌گراد (99 درجه فارنهایت) به مدت 6 ماه انجام می‌شود. هر شرکتی طرح آزمایشی خود را دارد اما نتیجه نهایی یکسان است – محصولات ارزیابی می‌شوند تا ببینند هنگام روشن شدن گرما چگونه واکنش نشان می‌دهند.
البته نوع محصول نیز تفاوت ایجاد می‌کند. روغن‌های مورد استفاده در عطرها می‌توانند به گرما بسیار حساس باشند. کرم‌ها و لوسیون‎ها پس از نگهداری طولانی مدت در دمای بالا می‌توانند از هم جدا شوند. اما گرما تأثیر زیادی روی محصولات جامد مانند صابون توری یا سایه چشم نخواهد داشت. در اینجا فهرستی از محصولات تقریباً از حساس‌ترین گرما تا کم حساسیت به گرما رتبه بندی شده است:

  • عطر
  • کرم و لوسیون
  • شامپوهای “کرمی”، شستشوی بدن، مواد پاک کننده صورت و پایه‌های مایع
  • رژ لب و مداد خط چشم
  • ریمل
  • شامپوها و شستشوهای بدن را شفاف کنید
  • آرایش (کرم پودر)
  • آرایش جامد (پودرهای فشرده)
  • خوشبوکننده‌ها / ضد تعریق‌ها
  • صابون تخته‌ای

سرما چگونه بر محصولات مراقبت از پوست و زیبایی تأثیر می‌گذارد؟

شرکت‌های معتبر تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی، به سراسر دنیا سفارش می‌دهند و به طور مکرر محصولات را از یک آب و هوا به آب و هوای دیگر منتقل می‌کنند.
وقتی محصولات در مدت زمان کوتاهی از گرم به سرد می‌روند، می‌تواند بر قوام فرمول‌ها تأثیر بگذارد. در زمستان که محصولات در دمای سردتر حمل می‌شوند، می‌توانند خنک شوند و این امر باعث می‌شود به طور موقت چسبناک‌تر یا ضخیم‌تر شوند.
ضخامت می‌تواند باعث ایجاد مشکل در استحکام پمپ یک محصول شود. بهترین کار این است که اجازه دهید محصول قبل از استفاده آن به دمای اتاق برسد تا فرمول را به قوام اولیه خود برگرداند. پس از گرم شدن محصول، به راحتی می‌توانید محصول را مانند معمول توزیع کنید. با این حال، اگر ضد آفتاب شما به طور دائمی رنگ یا قوام عجیبی به خود بگیرد، ممکن است دیگر مؤثر نباشد .

حرارت چگونه بر محصولات مراقبت از پوست و زیبایی تأثیر می‌گذارد؟

همان‌طور که انتظار می‌رود، گرمای شدید باعث ذوب فرمول‌ها و جدا شدن مواد می‌شود.
این امر باعث می‌شود که محصولات، به‌ویژه آن‌هایی که دارای مواد مؤثره مانند ضد آفتاب هستند، کم اثر شوند. به همین دلیل، همیشه محصولات مراقبت از پوست را در دمای اتاق و خارج از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.
اکثر مارک‌های معتبر جهانی، دقیقاً مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا مطمئن شوند در برابر دمای شدید مقاومت می‌کنند. آن‌ها یخ‌زده، ذوب شده، گرم می‌شوند، دوباره به دمای اتاق بازمی‌گردند و دوباره منجمد می‌شوند تا مطمئن شوند بعد از مسافرت نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و مؤثر باشند. فقط لازم است قبل از استفاده، اجازه دهید محصول به دمای اتاق برگردد و همچنان برای شما مفید خواهد بود!

 

محصولات مراقبت از پوست 48568769874968456984965659868

 

دمای مناسب نگهداری محصولات آرایشی


دمای محیط می‌تواند تأثیرات متفاوتی بر روی محصولات زیبایی داشته باشد، بنابراین مهم است كه از محل نگهداری آن‌ها آگاهی داشته باشید. رطوبت یکی از عناصری است که باعث می‌شود اجناس موجود در کیف آرایش شما زودتر منقضی شوند، بنابراین، به‌عنوان مثال نگهداری وسایل زیبایی در حمام ممکن است بیش از آنچه تصور می‌کنید به محصولات شما آسیب برساند.
در عوض، شما باید محصولات خود را در یکی از این سه مکان نگهداری کنید:

  1. یخچال

کرم یا ژل چشم – اگر از کرم چشم یا ژل برای کمک به پف چشم استفاده می‌کنید، سعی کنید محصول را در یخچال نگهداری کنید. دمای سرد باعث سفت شدن رگ‌های خونی می‌شود که تورم را کاهش می‌دهد.
آلوئه ورا – اگر از آلوئه ورا برای آفتاب سوختگی استفاده می‌کنید، قرار دادن آن در یخچال قبل از استفاده باعث خنک شدن پوست در هنگام استفاده می‌شود و احساس سوزش و خارش ناشی از آفتاب را کاهش می‌دهد.
لاک ناخن – نور خورشید و گرما می‌تواند لاک ناخن ضخیم و کدر شود و همچنین باعث تغییر رنگ شود. نگه داشتن لاک در یخچال می‌تواند به نازک ماندن و یکنواخت بودن رنگ کمک کند و می‌تواند رنگ را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند.

  1. یک مکان تاریک و خنک

کرم ضد آفتاب – علی‌رغم پیشنهاد‌هایی که باید کرم ضد آفتاب را در یخچال نگهداری کنید، بهتر است آن را در یک مکان خشک و خنک نگهداری کنید. آن را از پیشخوان حمام برداشته و از اتاق‌های گرم شده دور کنید، زیرا این امر باعث جدا شدن فرمول و همچنین ایجاد کپک می‌شود.
خط چشم و ریمل مژه و ابرو – همین امر در مورد آرایش چشم شما نیز صادق است. اگرچه برخی توصیه می‌کنند که خط چشم و ریمل خود را در یخچال نگهداری کنید تا ماندگاری آن حفظ شود، اما به طور کلی نباید این کار را انجام دهید زیرا باکتری‌های موجود در آرایش می‌توانند باعث عفونت یا تحریک چشم شوند.
رژ لب – رژلب‌ها باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند، زیرا قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد باعث تجزیه و تجزیه آن‌ها می‌شود.
عطر – مهم است که همیشه عطرهای خود را در مکانی تاریک و خنک و درپوش محکم روی بطری نگهداری کنید. قرار گرفتن در معرض گرما و رطوبت می‌تواند رایحه را تغییر داده و روغن‌های اساسی را تحت تأثیر قرار دهد. بازهم، باوجود پیشنهاد‌ها، نباید رایحه را در یخچال ذخیره کنید. تا زمانی که در کشوری زندگی نکنید که گرمای شدید داشته باشد، به سادگی لازم نیست و درجه حرارت شدید درنهایت باعث تغییر بوی عطر می‌شود.

 

محصولات مراقبت از پوست 79687496876845695846986

 

  1. مکان خشک

محصولات پودر – محصولات آرایش پودری، از سایه چشم تا مواد برنز، را می‌توان در هر جایی که خشک است ذخیره کرد زیرا رطوبت باعث اشباع و پودر شدن پودرها می‌شود – بنابراین، به دلایل مشخص آن‌ها را در دستشویی نگهداری نکنید همچنین از قرار دادن آن‌ها در کنار رادیاتورها و بخاری‌ها خودداری کنید.
اسفنج‌های ترکیبی – اسفنج‌های ترکیبی (یا هر چیز دیگری که واقعاً مهر و موم نداشته باشد) را در دستشویی نگه ندارید. بخار حاصل از دوش یا حمام شما می‌تواند روی سطح این مواد آرایشی متراکم شده و باعث تولید کپک شود. پس از تمیز کردن اسفنج‌های ترکیبی، آن‌ها را بگذارید تا در خارج از حمام خشک شوند .

تاریخ انقضا را فراموش نکنید

همچنین باید از تاریخ انقضا محصولات خود آگاه باشید. به دنبال نماد شیشه باز باشید که یک عدد در کنار آن قرار دارد. این مخفف مقدار ماه‌هایی است که می‌توانید پس از باز کردن آن را نگه دارید. بعد از این مدت زمان، زمان دور انداختن محصول است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *