سم زدایی پوست یکی از راه های سلامتی و زیبا سازی پوست است که با جدی گرفتن آن می توانید به پوست جوان و شاداب دست پیدا کنید . پوست یکی از خارجی ترین بخش بدن است که در زیبایی فرد بسیار اهمیت داشته اما بیشتر اوقات منافذ پوست از آلودگی و میکروب  جمع می شود و پوست  فرد را دچار معضلاتی نیز می کند . بنا به همین دلیل  تصمیم گرفته ایم  به این سوال بسیار مهم “رژیم سم زدایی برای پوست  کدامند ؟” پاسخ دهیم  ؛ پس در ادامه با ما باشید .

آیا می دانید چه موادی می تواند پوست شما را پاکسازی نماید ؟

1.کلم :

کورتیزول یکی از عناصر مهم در بدن است که برای سلامتی بسیار اهمیت دارد. کورتیزول چیست ؟ کورتیزول نوعی هورمون است که در غدد های فوق کلیه ساخته می شود. زمانی که فرد دچار استرس می شود این هورمون نقش اساسی ایفا می کند ، به همین دلیل به عنوان هورمون استرس شناخته می شود .اما بالا بودن این هورمون در بدن می تواند معضلاتی را برای فرد روی بیاورد از جمله  دیابت ، مشکلات خواب ، مخصوصا ایجاد چین و چروک پوستی است.

کلم ، یکی از سبزیجاتی است که می تواند به سم زدایی پوست شما کمک کند. شما می توانید با خوردن کلم قرمز سطح این هورمون کورتیزول را در بدن خود کاهش دهید و به تخلیه سموم  پوست  خود را به راحتی حل کنید . اما چرا کلم قرمز ؟ بهتر است بدانید که کلم قرمز تا هشت برابر از کلم سبز تاثیر بیشتری داشته است ؛ چراکه در دنیای سبزیجات و میوه ها ، رنگ قرمز به معنای  آنتی اکسیدان های قوی است.

به همین دلیل توصیه می شود هفته ای سه بار از این سبزی  پر فایده استفاده نمایید . چراکه این ماده علاوه بر آنتی اکسیدان های بسیار قوی دارای ویتامین های E,A, C است که می تواند تمام سموم و رادیکال های آزادهای موجود در بدن و پوست را ازبین ببرد و تاثیرات شگفت انگیز بسیار زیادی را برای پوست شما به ارمغان بیاورد .

کسانی که از خوردن کلم منع می شوند ؟

با مصرف بیش از اندازه کلم  در بدن های مستعد می تواند به کاهش “ید” در بدن منجر شود و تداوم آن باعث بروز گواتر و مشکلات تروئیدی می شود.  پس در مصرف آن زیاده روی نکنید و سعی کنید همیشه میانه روی را در پیش بگیرید . افرادی که مشکل کم کاری تیروید دارند واز این مسئله رنج می برند ، از مصرف آن خودداری کنند.

 

سم زدایی 4854846854968748546985

2.شاهی آبی :

اگر می خواهید پوست سالم و بدون هیج عارضه ای را برای خود به ارمغان بیاورید شاهی آبی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.  شاهی آبی نیز یکی ازمواد های موثر در سم زدایی بدن و پوست بشمار می رود که می تواند پوست شما را از شر لک های برجسته و مسطح نجات دهد . این سبزی به گردش خون در عروق خونی شما کمک می کند و باعث شفافیت و پاکسازی پوست شما می شود که این امر در نهایت به درخشندگی پوست شما منجر خواهد شد.

موارد منع مصرف می شود:

  • افرادی که دچار هموروئید ( بواسیر ) هستند .
  • این گیاه به به دلیل وجود ترکیبات گوگرد ممکن است باعث سقط جنین در خان های باردار شود.
  • مصرف این گیاه باعث در متابولیسم بعضی از داروها اختلال ایجاد نماید . پس اگر داروی خاصی مصرف می کنید برای خوردن این گیاه با پزشک خود مشورت نمایید.

 

3.گشنیز :

می دانید که امروزه پوست در معرض آلودگی های فراوان قرار می گیرد. این آلودگی های محیطی ممکن است فلزات سنگینی چون ( سرب ، کادمیوم ، جیوه ، آرسنیک ، نیکل) را با خود حمل کنند و بر روی پوست ما بنشینند . همچنین نباید فراموش کنیم که روزانه با آرایش و مواد هایی که نامرغوب هستند می توانند حامل چنین فلزاتی باشند . که به پوست ما آسیب های فراوانی نیز می زنند.

اما تاثیرات این سمو بر روی پوست چه می تواند باشد ؟  درحقیقت این فلزات باعث بزرگ شدن سلول های چربی می شوند که در نتیجه به تداوم آن بر روی پوست به شکل گیری سلولیت و منافذ باز منجر خواهد شد.  اما گشیز با داشتن خاصیت های فراوان  از جمله پاک کنندگی می تواند به دفع این فلزات سنگین برای پوست کمک فراوان کند و یک سم زدای قوی به شمار بیاید . پس وجود این نوع سبزی را در رژیم غذایی خود جدی بگیرید .

4.مرکبات :

حتما برای خرید محصولات مراقبتی  برای پوست خود دقت کرده اید که مرکبات از جمله پرتقال چقدر در تهیه محصولات نقش داشته اند . پرتقال به دلیل داشتن ویتامین C می تواند یک سم زدای قوی برای پوست به حساب می آید . شما می توانید با قرار دادن این ماده در برنامه غذایی خود به کلاژن سازی و جوانسازی پوست خود کمک کنید.

5.جو :

با آزمایش های فراوان و مطالعات گسترده بر روی دانه جو در علم پوست شناسی ؛ به عنوان یکی از مواد مراقبتی قوی برای پوست می باشد. جو با داشتن آنتی اکسیدان های قوی و خاصیت های ضد التهابی و میکروب کشی می تواند پوست شما را مرطوب و شفاف نماید و همچنین می تواند از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت نماید.

سم زدایی 486546854865485647185641865

اما چگونه اسکراب جو درست کنیم :

نصف فنجان جو پرک شده

  • ا قاشق عسل  و یا  1 قاشق روغن زیتون

جو پرک شده را کاملا پودر کنید و هر زمانی که می خواهید  اسکراب بر ای پوست خود درست کنید به آن عسل و یا روغن زیتون را اضافه کنید . این مواد را بهم بزنید تا خمیری شکل در بیاید حال اسکراب شما آماده است می توانید آن را به پوست خود بمالید و به مدت 5 دقیقه صبرکنید تا در منافذ پوست شما نفوذ کند در مرحله آخر پوست خود را با آب ولرم بشویید.

اما استفاده این ماسک پر خاصیت روش هایی دارد که هر کدام برای نوعی از پوست مفید می باشد :

اسکراب جو برای پوست های خشک :

اگر دارای پوست خشکی می باشید می توانید به لایه بردار خود روغن زیتون  اضافه کنید تا چربی پوست  از این طریق تامین شود.

برای پوست های چرب :

می دانید که پوست های چرب اغلب دارای جوش و آکنه هستند . برای این کار می توانید به ماسک خود عسل اضافه کنید .عسل که خود لایه برداری فوق العاده برای پوست است که با ترکیب جو می تواند اسکراپی قوی برای پوست های چرب باشد. همچنین عسل به دلیل داشتن مواد ها مغذی می تواند بافت های پوستی  را آبرسانی  کند و  شما را از شر چین و چروک های پوستی نجات دهد ورون جوانسازی پوست را تسریع  زمان پیری را به تعویق بیاندازد.

6.چغندر :

چغندر یکی از سبزیجاتی است که احتمالا کمتر کسی از فواید آن مطلع هستند. اما ما در ادامه مطلب  قصد داریم خاصیت چغندر را برای سم زدایی بدن و پوست شرح دهیم . چغندر سیستم لنفاوی بدن را پاکسازی می کند و همچنین در درخشانی سفیدی چشم بسیار موثر می باشد . از فواید بسیار مهم  چغندر ، آهن و بتاسین  است که یکی آنتی اکسیدان های مهم بشمار می رود که این عنصر مموجود در چغندر  موجب می شود  سیستم لنفاوی تقویت می شود.

ماسک چغندر و لیمو :

چغندر را کاملا خرد کنید و آب موجود در آن را بگیرید دو قاشق آبلیمو و به دلخواه 2 قاشق گلاب را اضافه کنید ماسک شما آماده است . این ماسک به شفافیت و درخشندگی پوست شما کمک  می کند.

انواع دیگر ماسک چغندر که می توانید برای پوست خود استفاده کنید :

  • ماسک چغندر و آرد نخود
  • ماسک چغندر و زردچوبه
  • ماسک چغندرو ماست

 

سم زدایی 76874865748547158475

 

7.پاکسازی پوست با بخور :

یکی از راحت ترین شیوه هایی که به پاکسازی پوست کمک می کند استفاده از بخور است . بخور می تواند با استفاده از گرما و رطوبت خود  تمام آلودگی های پوست ازعمیق ترین منافذ پاک کند. این کار می تواند به شفافیت پوست شما کمک کند .

8.شکر :

 شکر به عنوان یکی از  پرمصرف‌ترین شیرین‌کننده‌ها بشمار می رود . ولی مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند مشکلات عدیده ای  را برای جسم به وجود بیاورد ؛ اما شاید برایتان جای تعجب باشد که  یکی از مواد بسیار مفید برای پوست محسوب می‌شود. مشهورترین استفاده  زیبایی شکر، اسکراب پوست است. شما می‌توانید اسکراب‌های تولید شده بسیاری را ببینید که شکر یکی از اجرای اصلی آن است .

دانه‌های شکر به دلیل سایز به اندازه ، می‌توانند با لطافت و نرمی هرچه تمام تر سلول‌های مرده موجود  بر روی پوست را از بین ببرد به علت است  اسکراب کردن پوست بسیار ضروری است. به علاوه شکر می‌تواند فرایند بهبود زخم‌ها و جراحات پوستی را با درد کم‌تر و سریع‌تر انجام دهد. همچنین ناگفته نماند که  از شکر به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی پوست نیز یاد می‌شود.

اما از دیگر مواد سم زدای پوست و بدن :

  1. مغذ گردو
  2. عسل
  3. جوش شیرین 
  4. نوشیدن آب

کلام آخر

ما در این مطلب سعی کردیم که موارد سم زدایی پوست را  به روش طبیعی و خانگی برای شما بیان نماییم تا  با ساده ترین روش ها پوست شما را از خستگی و کسلی نجات دهیم  و جوانی را دوباره به شما بازگردانیم .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *