هدف از استفاده کرم پودر زیرسازی آرایش است که می تواند پوست شما را صاف و یکدست نشان داده و بدون اینکه صورت شما را غیر عادی نشان دهد. امروزه انواع کرم پودرها چون کرم پودر مایع ، پن کیک و… تولید می شود . که می تواند عیوب پوستی را خیلی خوب بپوساند . اما شما می توانید با انتخب نادرست در خرید کرم باعث غیر طبیعی شدن پوست و عارضه های احتمالی دیگر پوستی نیز شوید . می دانید پوست ازحساس ترین نقاط بدن است و استفاده نامرغوب و ناصحیح از محصولات آرایشی می تواند به پوست زیبا و لطیف شما ضرر برساند. پس در ادامه با ما باشید تا شما را در این زمینه یاری کنیم .

(انواع کرم پودر ها)

 

 

 

کرم پودر

این کرم‌ها  دارای رطوبت بالایی هستند و برای پوست های خشک ایده آل هستد  اما به دلیل اینکه اغلب  دارای  بافت سنگینی دارند باید اطمینان پیدا کنید که به خوبی جذب پوست شده اند . شما می توانید از یک اسفنج مرطوب برای این کار کمک بگیرید .

پنکیک

این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد و  به شکل پودر فشرده شده هستند  و به ۲ صورت چرب و خشک  در بازار موجود هستند .

پن استیک

این نوع از کرم پودر بافت سنگین داشته و معمولا برای پوشش معایب پوستی چون زخم بسیار عالی هستند.  کمی از آن را روی محل مورد نظر می‌گذاریم و با یک اسفنج محو می کنیم به همین راحتی .

کرم پودر 524178654546

1. نوع پوست خود را تشخیص دهید.

برای انتخاب بهترین کرم پودر شناخت نوع پوست است . این مرحله جزو مهمترین گام برای انتخاب بهتر می باشد. چراکه امروزه به دلیل پیشرفت های علمی بنا به هر نوع پوستی ( چرب ، خشک ، مختلط ) کرم  جداگانه ساخته می شود تا به بهترین نحو هم در زیبایی و هم در سلامتی پوست  شما نیز کمک کند . پس در نتیجه جهت انتخاب کرم مناسب ، ابتدا باید نیازها و ضرورت ‌های پوست خود  را بدانید.

  • پوست چرب

اگر حس می کنید پوستتان براق است و بیش از اندازه چربی تولید می کند احتمالا نوع پوستتان چرب است . پوست های چرب باید از پن کیک کرم پودری و یا کرم پودرهای مایع فاقد هر گونه چربی یا اصطلاحا  (oil-free) استفاده کنید. زیرا این محصولات حاوی پودرهایی هستند که چربی اضافه بر روی سطح پوست را جذب کرده و پوستی صاف و مات را به شما هدیه می دهند.

کرم پودر مخصوص پوست های چرب به دلیل فاقد چربی بودن بافت سبکی داشته و با مالیدن آن فرد احساس سنگینی نخواهد کرد.به همین سبب نباید از ذکر این نکته به سادگی عبور کنیم چراکه این نوع کرم پودر ها ضد جوش و دارای دوام بیشتری بوده و به همین علت از طرفداران زیادی برخوردار بوده اند.

اما از دیگر ویژگی کرم پودر پوست های چرب :

  • خاصیت آنتی باکتریایی: چراکه پوست های چرب باکتریایی های زیادی را به خود جذب می کند.
  • کوچک کننده منافذ پوستی : تولید بیش از اندازه چربی پوست ( سبوم ) یکی از عوامل اصلی در باز شدن منافذ پوست است.

 

  • پوست خشک

اغلب پوست های خشک پوسته پوسته شده و خاصیت کشسانی خود را به دلیل کمبود آب در لایه بافت های زیرین به مرور زمان از دست می دهند.و  اگر انتخاب درستی نداشته باشید امکان دارد بدترین دشمن پوست خشک باشد! چراکه به جای ایجاد یک سطح یکنواخت ، به دلیل اینکه به خوبی جذب پوست نمی‌شوند باعث ماسیدن کرم روی صورت می‌شود و حس بد را به فرد منتقل می کند . پس اگر پوست خشکی دارید ترجیحا کرم پودر مایع یا استیک آبرسان استفاده کنید. کرم پودر ها با ساختار کرمی خود باعث رطوبت رسانی به سلول های پوست می شوند. و به نحو موثری از پوست پوست شدن جلوگیری می نمایند و همچنین لازم به ذکر است قدرت پوشش‌ دهی بالایی دارند.

  • پوست مختلط

متاسفانه تشخیص پوست مختلط کمی دشوار بوده . اگر قسمتی از پوست شما چرب و بخشی دیگر خشک است باید بدانید که پوست شما از نوع مختلط است . این نوع پوست با گرفتاری‌های هر دو نوع پوست مواجه است. در این موارد بهتر است از هر دو نوع کرم پودر (مخصوص پوست‌های خشک و چرب) استفاده شود.

  • پوست حساس

یکی دیگر از انواع پوست ها ، پوست حساس است که در انتخاب کرم پودر مناسب این پوست ها باید دقت بیشتری صورت گیرد. چرا که این پوست ها مستعد آکنه بوده و در غیر اين صورت پوست دچار عارضه های پوستی نیز می گردد. قابل ذکر است که‌ بهتر است از بکار گیری  محصولاتی که دارای مواد تشکیل دهنده‌ ی خاص مانند الکل ، عطر، اسانس و رایحه که باعث تحریک پوست می شوند ، اجتناب کنید. همچنین پیشنهاد می شود از محصولاتی چون  پارافین و روغن های نفتی مانند گلیسرین ، وازلین نیز استفاده نکنید.

2.تطابق درجه رنگ کرم پودر با رنگ پوست

یکی از سوالات اساسی این است که چطور می ‌توانید کرم پودر مناسب با رنگ پوست‌ خود را انتخاب کنید؟ ساده ترین راه برای تشخیص این راه ،  تست کردن آن بر روی گردن یا فک است. طبیعتا کرم پودر با درجه رنگ مناسب به طور یکنواخت با رنگ پوست شما در هم آمیخته می ‌شود و از رنگ پریدگی یا بی‌روح بودن پوست شما نیز جلوگیری می کند

اما اگر بعد از استفاده این کرم ، پوست شما غیر طبیعی سفید و یا تیره شد باید بدانید در انتخاب کرم پودر دچار اشتباه شده اید. همچنین به یاد داشته باشید که رنگ پوست در فصل های مختلف تغییر پیدا می کند . در نتیجه دو رنگ کرم پودر متناسب با رنگ پوست خود برای زمستان و دیگری برای تابستان داشته باشید. اگر در انتخاب رنگ کرم خود تردید دارید ترجیحا از رنگ مایه تیره‌ تر استفاده کنید. زیرا رنگ ‌های روشن اغلب غیرطبیعی و گچی به نظر می آیند.

3. تعیین رنگ زمینه ی پوست یا آندرتون

زمانی که به پوست بدون آرایش خود نگاه می کنید دقت کنید که آیا تناژ پوستتان زرد رنگ است و یا صورتی رنگ. اگر پوستی با زمینه‌ی طلایی یا گندمی دارید اصطلاحا آندرتون شما گرم است اما در صورت صورتی و سفید بودن ، احتمالا آندرتون پوست‌ شما سرد است. اما اگر که رنگ پوستتان ترکیبی از هر دو رنگ باشد ، آندرتون شما از نوع خنثی است.

راه دوم برای تشخیص نوع آندرتون ، نوع رنگ رگ ها است. اگر رگ‌‌ها به رنگ آبی یا بنفش باشند ، تناژ پوست شما سرد بوده و اگر رگ‌ها مایل به سبز باشند ، رنگ زمینه و یا آندرتون پوست شما گرم است. بعد از طی این مرحله و تشخیص نوع آندرتون مرحله انتخاب کرم پودر مناسب فرا می رسد. اگر شما مرحله قبل را به درستی پشت سر گذاشتید و آندرتون پوست خود را به درستی تشخیص دادید ، خرید کرم پودر متناسب برای پوست شما بسیار آسان تر خواهد بود. خوشبختانه امروزه اکثر کرم پودرهای موجود در بازار برچسب نوع آندرتون سرد یا گرم دارند.

4. انتخاب نمای نهایی کرم پودر

شاید برای برخی از افراد نمای نهایی کرم پودر اسمی نا آشنا باشد اما همانطور که از اسمش پیداست جلوه و تاثیری که نمای کرم پودر بر روی پوست بجا می گذارد را نمای نهایی می گویند. در واقع کرم پودرها بر اساس نمای نهایی به چهار دسته کلی تقسیم می شوند : آرایش خیس ، آرایش مات ، آرایش نیمه مات و آرایش درخشان تقسیم می‌ شوند که هر کدام در نوع خود خیره کننده به نظر می رسند. به هر حال تصمیم گیری در رابطه با این که کدام یک برای شما مناسب است بستگی به سلیقه و البته نوع پوست‌ شما دارد.

5. مشورت با مشاور محصولات آرایشی را فراموش نکنید.

توصیه می شود برای خرید کرم پودر از مشاورین فروشگاه لوازم آرایشی کمک بگیرید تا بهتر بتوانید کرم پودر سازگار با پوست خود را انتخاب کنید . پوست سرمایه الهی است که سلامتی و زیبایی آن  به دوچندان شدن زیبایی شما کمک بسیاری می کند ؛ پس از آن به بهترین نحو ممکن مراقبت نمایید.

 

کرم پودر 15645864474582

 

چند نکتۀ مهم دیگر را که در زمان استفاده از کرم پودر باید بکار بگیرید. :

  • هنگام استفاده کرم  از اسفنج یا برس های گرد مخصوص کرم پودر آرایشی استفاده کنید . چراکه باعث یک دست شدن آن بر روی پوست نیز می شود.
  • راز داشتن پوستی صاف و یک دست در طول روز برای هر نوع پوستی ، استفاده از مرطوب کننده و پرایمر، قبل از زدن کرم پودر است .
  • در اندازه استفاده از این محصول آرایشی  دقت کنید. هرچه کرم  کمتر و لایه نازک ‌تر زده شود پوست شما طبیعی تر جلوه خواهد کرد .
  • استفاده از پودرهای تثبیت کننده جهت گرفتن چربی اضافه لوازم آرایش را فراموش کنید. در عوض از کاغذهای مخصوص جذب کننده چربی پوست استفاده کنید. این محصولات، آرایش و چربی اضافی را از روی پوست‌تان پاک می ‌کنند.
  •  و در آخر از کرم پودر های مرغوب و دارای spf استفاده کنید چرا که این محصول آرایشی   پایه اصلی آرایش به حساب می آید . پس در خرید ان دقت کافی را به خرج دهید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *