کرم های مرطوب کننده  نقش بسیار مهمی در سلامت نگه داشتن پوست شما دارند و باعث حفظ رطوبت در پوست و هیدراته شدن پوست می شود. استفاده از این کرم ها به صورت روزانه برای اینکه پوستی زیبا و سالم داشته باشید بسیار حیاتی می باشد. جدا از این که نوع پوست شما چه می باشد باید از بهترین برند و محصول برای مرطوب نگه داشتن پوست خود استفاده کنید.

 

مرطوب کننده 474326952352

فواید کرم های مرطوب کننده

 

تولید این کرم ها بدین صورت میباشد که با ایجاد یک لایه محافظتی بر روی پوست مانع از تبخیر آب پوست می شود و در کنار این مهم دارای ویتامین های مورد نیاز برای داشتن پوستی سالم نیز می باشند. مواد به کار رفته در این کرم ها به علت خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند به فرایند حذف کردن رادیکال های آزاد که برای بدن انسان بسیار مضر هست می پردازد. به طور معمول پوست صورت به دلیل آنکه بیشتر در معرض آسیب است از اتفاقات ناگهانی تا بلای که اشعه ماوراء بنفش آفتاب بر پوست میگذارد به همین علت از هر ناجیه دیگری بیشتر در معرض پیری قرار دارد و عوارض پوستی در این ناحیه بیشتر از دیگر نواحی می باشد.

کرم های مرطوب کننده یکی از مهم ترین و ویژه ترین محصولات برای مراقبت کردن از پوست به شمار می رود از اولیه ترین نیاز های هر پوستی برای زیبا ماندن و جوان ماندن انتخاب یک کرم مناسب برای مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشکی پوست میباشد.آب نقشی حیاتی برای پوست دارد به خصوص در لایه اپیدرم پوست که آب در آن نقش حیاتی دارد. پوست بدن هر انسانی به طور دائم به وسیله بافت میانی آب مورد نیاز پوست را تامین می کند برای جلوگیری از تبخیر شدن آب پوست به طور طبیعی یک لایه به نام ایپیدروم یک لایه چربی است ترشح می کند که در نگهداری پوست بسیار مفید می باشد.به هر دلیلی حال دلایل خارجی یا دلایل داخلی ارگ میزان ترشح چربی در پوست کم شود پوست دچار خشکی میشود و لایه تامین کننده آب خود را از دست میدهد.

پوستی که دچار خشکی شود خطر ابتلا به چین و چروک و پیری در آن بیشتر می شود و امکان بیماری هایی مانند اگزما در این نوع از پوست ها بالا می رود. علت اصلی اینکه چرا بعضی از پوست ها خشک هستند به ژنتیک افراد بر می گردد اما در بسیار از موارد دیده شده است که استفاده نامناسب از شویند های نامناسب و قرار گرفتن در معرض هوای خشک و همچنین تغذیه نامناسب موجب خشکی پوست می شود.

عوارض کرم های مرطوب کننده

کرم های مرطوب کننده معمولا عارضه  خاصی ندارند و عوارض جانبی برای پوست ایجاد نمی کند اما در صورتی که محصولی اشتباه را انتخاب کنید که با نوع پوست شما سازگار نباشد باعث ایجاد مشکلاتی در پوست شما خواهد شد. به عنوان مثال افرادی که پوست چربی دارند نباید از کرم های مرطوب کننده با درصد پری زیاد استفاده کنند زیرا باعث بروز آکنه در صورت آن ها خواهد شد. هم چنین افرادی که پوست خشکی دارند نمی توانند از کرم های مرطوب کننده فاقد چربی  استفاده کننده چون باعث خشک تر شدن پوست آن ها خواهد شد. این دلیل موجهی نمی باشد چون دوست شما از یک کرم به شدت تعریف می کند و از مزایای آن سخن می گوید آن کرم در پوست شما هم همان تاثیر را داشته باشد چون =وست های افراد با یکدیگر متفاوت می باشد و اولین قدم در مراقبت از پوست انتخاب  کرم مناسب با توجه به نوع پوست است. اگر فردی که پوست چربی دارد از کرم های مرطوب کننده روغنی استفاده کند باعث بسته شدن منافذ بر روی سطح پوست خود می شود که این عامل اصلی ترین دلیل بروز آکنه می باشد. برای اینکه با همچین مشکلی برخورد نکنید بهتر است در ابتدای امر کرم  را بر روی پوست گردن خود تست کنید و با این کار اطمینان حاصل کنید که پوست شما در مقابل استفاده کردن از این محصول حساسیت از خود نشان نمی دهد.

 کرم های مرطوب کننده شب

پوست انسان در طول شب و در هنگام استراحت از خود چربی ترشح می کند و هنگامی که شما قبل از خواب از کرم هایی مرطوب کننده مخصوص شب استفاده می کنید باعث بیشتر تولید شده چربی در پوست می شود. بسیاری از افراد به جای استفاده کردن از مرطوب کننده در شب از روغن های گیاهی کاملا خاص استفاده می کنند اما این موضوع را باید در نظر داشته باشند که هرچند این روغن ها ارگانیم و اصل باشد اما به هیچ عنوان جایگزین مرطوب کننده نمی شود چون این کرم ها دارای مقادیر زیادی روان کننده هستند که باعث رطوبت رسانی به پوست به صورت مستقیم می شوند. و این در صورتی است که روغن های گیاهی تنها یک  لایه حفاظتی بر روی پوست ایجاد می کند.

 

زمان استفاده از کرم های  مرطوب کننده

اینکه در استفاده کردن از کرم مرطوب کننده به یک نتیجه عالی برسید بستگی به دو عامل دارد انتخاب صحیح یک کرم مرطوب کننده و درست استفاده کردن آن است. به این دلیل که کرم های مرطوب کننده یک پوشش حفاظتی در پوست ایجاد می کند که مایع از دست رفتن آب پوست می شود می توان گفت بهترین زمان برای استفاده از کرم های مرطوب کننده بعد از شستشو پوست می باشد که پوست چربی خود را از دست می دهد و فاقد چربی می شود و همچنین در هنگامی که پوست خشک می باشد تبخیر شدن آب آن بیشتر از هر زمان دیگری می باشد و با استفاده کردن به جا از کرم های مرطوب کننده

مانع از دست رفتن آب در لایه اپیدرم پوست می شود.

 تفاوت کرم های آبرسان با کرم های مرطوب کننده

برای اینکه بتوانید یک کرم مرطوب کننده خوب را خریداری کنید لازم است که به طور کامل اطلاع داشته باشید که کرم های مرطوب کننده چه تفاوتی با کرم های آبرسان دارد در اولین نکته باید گفت هم کرم ابرسان و هم کرم مرطوب کننده برای  حفظ کردن آب در لایه اپیدرم پوست می باشند اما هر کدام از این کرم ها این عمل را به صورت متفاوتی انجام می دهند. کرم مرطوب کننده با ایجاد یک لایه از چربی مفید برای پوست مانع از تبخیر آب در پوست می شود و کرم های آبرسان ترکیبی هستند که دوست دار آب بوده و رطوبت را از لایه های پایینی جذب می کند و باعث هیدراته شدن پوست می شوند. افراد می توانند برای اینکه نتیجه بهتری کسب کنند ابتدا از کرم آبرسان استفاده کرده و سپس مرطوب کننده استفاده کنند.

 

تیره شدن پوست با کرم های مرطوب کننده

این باور در میان مردم باب شده است که کرم  مرطوب کننده برای رفع خشکی پوست می باشد ولی این به معنی آن نیست که افرادی که پوست چربی دارند نباید از کرم مرطوب کننده استفاده کنند بلکه تمامی افراد باید ابتدا نوع پوست خود را مشخص کنند و سپس اقدام به تهیه کرم مرطوب کننده و استفاده از آن کنند. و این حرف به هیچ عنوان صحیح نیست که کرم مرطوب کننده باعث تیره شدن پوست می شود بلکه پوست با چرب شدن  براق تر می شود که به اشتباه تیره گفته می شود.

راز جوانی با کرم مرطوب کننده

پوست انسان به خصوص در نواحی صورت ، گردن و قفسه سینه بسیار حساس می باشد و این نواحی مستعد سرطان پوست می باشند سلول های پوستی در این نواحی سریع تر سایر قسمت های پوست از بین می رود.بخش هایی از پوست که دچار آسیب میشوند برای آنکه بتوانند به خوبی ترمیم شوند نیاز به رطوبت کافی دارد و اگر رطوبت کافی به پوست برست باعث می شود که سلول های جوان به لایه سطحی پوست انتقال پیدا کند علاوه بر آن ماساژ دادن در مواقعی که از لوسیون پوست استفاده می کنید به گردش خون بهتر در پوست کمک می کند که این امر باعث تولید سلول های جدید در پوست شما می شود.علاوه بر تمام این موضوعات رطوبت رسانی به پوست احتمال مشکلاتی که ممکن است برای پوست ایجاد شود را کاهش می دهد به عنوان مثال می توان گفت از خشک شدن بیش از اندازه پوست یا چربی بیش از اندازه پوست جلوگیری می کند.

 

مرطوب کننده 7465235874

انتخاب بهترین کرم های  مرطوب کننده

انواع مختلف در برند های  متفاوت از کرم مرطوب کننده در سطح بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دار می باشند اما هر نوع کرمی که در بازار موجود می باشد برای پوست شما مناسب نمی باشد برای اینکه متوجه این موضوع شوید که کدام کرم برای پوست شما مناسب می باشد ابتدا باید تعیین کنید که پوست شما از چه نوعی می باشد که ما به معرفی انواع پوست خواهیم پرداخت:

پوست عادی : این نوع پوست نه خشک است و نه چرب و بهترین نوع پوست می باشد .

پوست خشک : پوستی که فاقد چربی می باشد و موجب بروز حساسیت های زیادی در فرد می شود.

پوست چرب : که میزان چربی در سطح پوست بیشتر از افراد است  و از عارضه های آن می توان به بروز آکنه در آن اشاره کرد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *