روغن بادام چه تلخ و چه شیرین بدلیل خواص زیادی که دارد در پزشکی کاربر بیشماری دارد. مطالعات مختلف و بسیار زیادی بر روی خواص روغن بادام جهت تقویت مو و پوست و درمان برخی بیماری ها انجام گرفته است. البته این روغن در کنار مزایای خود معایبی نیزدارد که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد. موهای زیبا و لخت و خوش حالت راز زیبایی بسیاری از خانم ها می باشند و به همین سبب بسیاری از خانم ها به دنبال راهی هستند که با کمک آن موهای خود را تقویت کرده و از آسیب دیدگی نجات دهند.

 

خواص روغن بادام جهت تقویت مو

یکی از خواص روغن بادام جهت تقویت مو، ترمیم کردن مو ها می باشد. استفاده کردن از روغن های خاصی مثل روغن بادام جهت تقویت مو و مراقبت از آن سبب می شود که موهای شما به مقدار کمتری در برابر آسیب و خرد شدگی قرار گیرند و هم چنین این روغن باعث می شود تا موخوره مو های شما کاهش یابد. این روغن خواص روانکاوی نیز دارد و در کنار آن روغن بادام در هنگام حالت دادن به مو اصطکاک را کاهش می دهد  و باعث می شود موهای شما زیباتر شود. طبق یک مطالعه انجام شده بر روی روغن بادام برزیلی که مانند روغن بادام شیرین حاوی مقادیر زیادی از اسید لنولئیک و اسید اولئیک می باشد مشخص شده است که مقاومت موها زمانی بیشتر می شود که مقدار کمی از این روغن بر روی مو ها مالیده شود.

از دیگر خواص روغن بادام جهت تقویت مو این است که باعث می شود رشد موهای شما افزایش پیدا کند. تا امروز هیچ نوع آزمایشی نشان نداده است که این روغن بر افزایش سرعت رشد مو تاثیر دارد، اما طبق تجربیات مشخص شده است که این روغن باعث قوی تر شدن موها می شود و به وسیله جلوگیری از به وجود آمدن موخوره به تقویت و رشد مجدد موها کمک می کند. این روغن یک آنتی اکسیدان طبیعی می باشد و دارای مقادیر زیادی ویتامین E است و زمانی که آنتی اکسیدان ها با محیط آلوده اطراف موهای شما مقابله می کنند باعث می شود که موهای شما بسیار جوان تر و سالم تر و شاداب تر به نظر بیایند.

روغن بادام 63876378678967896

 

موهای نرم و لطیف

از دیگر خواص روغن بادام جهت تقویت مو حالت طبیعی نرم کننده آن می باشد. به این منظور که روغن بادام توانایی این را دارد که جاهای خالی به وجود آمده در سطح سلول های موی شما را پر کرده و این مسئله  سبب می شود وقتی شما موهای خود را لمس می کنید حس کنید که نرم تر از قبل هستند. استفاده کردن از این روغن جهت تقویت مو  بر روی موها با گذشت مدتی، باعث می شود بافت نرم تری در موها ایجاد شود. اگر شما روغن بادام را در برنامه مراقبت از موهای خودتان گنجانده باشید، به مرور زمان متوجه این خواهید شد که موهایتان بسیار راحت تر شانه می شوند و حالت بهتری به خود می گیرند.

در صورتی که روغن بادام جهت تقویت مو و پوست سر استفاده شود، می تواند به عنوان یک روش درمانی برای پوسته پوسته شدن پوست سر شما یا همان درماتیت سبورئیک و حتی پسوریازیس پوست سر مورد استفاده قرار گیرد.در حالی که تحقیقاتی وجود ندارد که نشان دهنده این باشد که روغن بادام چگونه این شرایط  دشوار را درمان می کند، از این روغن بادام  برای درمان کردن و بهبود بخشیدن به شرایط خشکی پوست سرشما و همچنین در طب چینی و همین طور طب آیورودا مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج موثری نیز از خود بر جای می گذارد. اگر شما مقدار کمی از این روغن را به صورت مستقیم بر روی پوست سر خود بمالید جریان خون در آن ناحیه افزایش می یابد و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان قدرتمند وارد پوست سر شما می شود.

 

 

تفاوت بادام تلخ و شیرین

بادام یک دانه مغز دار است که خاصیت های فراوانی دارد و برای درمان کردن بسیاری از بیماری هامی توان از آن استفاده کرد. این دانه در سراسردنیا کشت می شود. بادام تلخ از یک درخت به وجود می آید و همان طور که گفته شد دارای مواد سمی می باشد که خوراکی نیست.برای تشخیص بادام تلخ از شیرین نمی توان مزه آن را فاکتور قرار داد زیرا بادام تلخ خوراکی نیست. این دو نوع بادام را از لحاظ ظاهری از یک دیگر جدا می کنند. بادام تلخ ظاهر و شکلی کوتاه تر و پهن تر از بادام شیرین دارد و به راحتی شناخته می شود.

 

نحوه استفاده از روغن بادام جهت تقویت مو

استفاده کردن از روغن بادام جهت تقویت مو به این صورت است که شما می توانید این روغن بادام را به صورت مستقیم به موهای خودتان بمالید. ترجیح بر این است که قبل از استفاده از روغن بادام جهت تقویت مو، مقدار کمی از این روغن را در کف دست خودتان مالش بدهید و پس از آن به ساقه مو های خود و کف سرتان بزنید.اگر قصد شما از استفاده از این روغن افزایش درخشیدن و لطیف شدن موهایتان می باشد، روغن بادام را به انتهای موهای خود نیز بزنید و توجه ویژه ای داشته باشید که سر تمامی موهای شما به روغن آغشته شود. برای انجام این کار روغن را در انتهای ساقه های موهایتان ماساژ دهید.

همچنین می توانید علاوه بر استفاده از روغن بادام جهت تقویت مو به عنوان یک ماسک موی نرم کننده نیز می توانید از آن استفاده کنید. با ترکیب روغن نارگیلی که به دمای اتاق رسیده است با  کمی روغن بادام شیرین و یک ماده و یا میوه برای حالت دهندگی طبیعی به موها مثل میوه آووکادو می توانید این ماسک حالت دهنده را تهیه کنید. این ماسک موی قوی را بر روی موهای خشک و تمیز خود بزنید و بگذارید تا 40 دقیقه بر روی سر شما بماند و پس از گذشتن 40 دقیقه موهایتان را بشویید. بعضی افراد از روغن بادام جهت تقویت موبه شکل کپسول و یا مایع به عنوان یک مکمل خوراکی استفاده می کنند. با اینکه تاثیر این مکمل ها بر روی موها مشخص نیست که چقدر است، اما مقادیر زیادی از پروتئین، ویتامین E و اسیدهای امگا 9 که چرب هستند را برای بدن ما تامین می کنند که این می تواند سلامت کلی بدن از جمله موهای ما را بهبود ببخشد.

 

فواید و مضرات روغن بادام

شما باید بدانید که روغن بادام تلخ در هیچ صورتی خوراکی نمی باشد و فقط باید به طور خارجی و موضعی مورد استفاده قرار گیرد چرا که امکان دارد استفاده ی خوراکی از آن برای اشخاص مسمومیت به وجود بیاورد. استفاده کردن از روغن بادام تلخ به طور خوراکی فقط در مواردی خاص که توسط پزشک توصیه و تجویز شده است توصیه می شود.اگر از این روغن  جهت تقویت مو و یا هر چیز دیگری استفاده می کنید به شما پیشنهاد می شود که استفاده کردن از این روغن بادام را در زمان بارداری خود و حتی شیردهی قطع کنید و همچنین استفاده کردن از این روغن برای نوزادان به هیچ عنوان مناسب نمی باشد و پیشنهاد نمی شود.

نصف روغن بادام تلخ از سه مواد پایه با نام های بنزآلدهید، گلیکوسید آمیگدالین و هیدروژن سیانید یا همان اسید هیدروسانیک به وجود آمده است و نصفه ی باقی‌ مانده این روغن هم ترکیباتی شبیه به روغن بادام شیرین را دارا است. به سبب ترکیباتی که در این مغز مفید موجود است نه تنها برای درمان کردن و بهبودی وجوانسازی پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد بلکه روغن بادام تلخ دارای خاصیت های دیگری مانند ضد میکروب بودن، برطرف کردن تب، نابود کردن انگل روده، درمان کردن عفونت های گوش، آرام بخش بودن و تسکین دادن به درد، درمان کردن درد به صورت کامل و اسپاسم های عضلانی، پاکسازی کامل بدن و خاصیت ضد سرطانی را دارا می باشد.

 

روغن بادام 2314562345

 

روغن  بادام تلخ و مو

به عنوان یک نکته این مسئله را برای شما بازگو می کنیم که در نظر داشته باشید که چرب شدن مو های شما باعث ریزش شدید آن ها می شود. شما  می دانید که چربی بیش از حد و اندازه موها یکی از دلایل ریزش موهایتان می باشد. این که روغن بادام تلخ دارای مواد معدنی بسیار زیادی است و باعث تغذیه رساندن به مو می شود صحیح است اما استفاده بیش از حد و اندازه از این روغن و نشستن به موقع موهای سر شما می تواند تاثیر منفی و برعکسی داشته باشد و باعث شود موهای سر شما چرب شود و بیشتر از قبل ریزش داشته باشد. بنا بر این تلاش کنید در صورت استفاده کردن روزانه از این روغن و حتی دیگر روغن های گیاهی هرشب موهای خودتان را حتما تمیز بشویید و چربی به وجود آمده از این روغن ها را از آن ها بزدایید.

در پایان این مقاله باید به شما بگوییم که “روغن مالی” در طول زمان از گذشته تا کنون یکی از راه و روش های سنتی و قدیمی برای تقویت موی سر می باشد و همچنین می تواند با عنوان یک راه  طبیعی برای بهبود پوست سر و قوی کردن موهای ضعیف شمابه کار برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *