” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

خانم ها وقت و پول زیادی را صرف کارهای روزمره زیبایی خود می کنند و بخش عمده ای از این مخارج مربوط به تهیه محصولات مراقبت از پوست است. وقتی همه چیز را از شستشوی صورت گرفته تا تونر، سرم ها، کرم های دور چشم، فونداسیون، خط چشم، ریمل مژه و ابرو و موارد دیگر حساب کنید به نظر نمی رسد که این محصولات از ماندگاری بالایی برخوردار باشند.

از این رو بهتر است با رعایت یک سری قوانین ساده، نفوذ و تاثیرگزاری محصولات مراقبت از پوست را افزایش دهید.

محصولات مراقبت از پوست زا به پوست تازه شسته شده بزنید

پوست مرطوب مانند اسفنج عمل می کند و به سرعت هر آنچه را که در آن قرار دارد جذب می کند. این قانون تقریباً در مورد همه محصولات حتی رتینوئیدها اعمال می شود. تنها استثنا؟ ضد آفتاب پایه معدنی است زیرا این کرم به گونه ای طراحی شده است که روی سطح پوست نشسته و اشعه خورشید را منعکس می کند. روی پوست مرطوب، بلوک های معدنی تمیز می شوند و پوشش ناهمواری دارند و گچ مانند و غیر طبیعی به نظر می رسند.

همیشه روغن ها را با کرم مخلوط کنید

پوست شما به طور طبیعی از تعادل ظریف چربی و آب برخوردار است و روغن به خودی خود نمی تواند به سطح نفوذ کند.  برای همین اگر قصد دارید از روغن های طبیعی در برنامه مراقبت از پوستتان استفاده کنید حتما آن را با کرم هایتان ترکیب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

محصولات مراقبت از پوست 756968552

صورت خود را با دست خود بشویید

عجیب به نظر می رسد  اما حتما بخوانید! پاک کننده ها سلول های مرده پوست را از بین می برند، اما بالشتک های انگشتان شما خیلی نرم است تا آنها را از بین ببرد.

زیر چشم خود را لایه برداری کنید

آیا شما می دانید آن پوست کرپی که هر ساله  در زیر چشم شما ظاهر می شود چهره شما را پیرتر نشان می دهد؟ همیشه گفته می شود که پوست زیر چشم بسیار ظریف و حساس است و همین امر نیز وجود دارد به همین دلیل  اغلب از پاک کردن آن قسمت می ترسیم و دلیل اینکه بیشتر مردم با چین و چروک در اطراف چشم خود مواجه هستند این است که آنها پوست مرده را از بین نمی برند.

به ترتیب برو

مانند خطوط هوایی، پوست شما نیز از یک خط مشی مستحکم برای اولین بار استفاده می کند. متخصص پوست، ژانت گراف می گوید: “هر آنچه که در ابتدا اتفاق می افتد به بهترین وجه نفوذ می کند.” بنابراین خواه در مبارزه با چین و چروک زایس یا لکه های آفتاب باشید ، ابتدا باید فعال ترین مواد را استفاده کنید. اگر از دو محصول برای دو مشکل مختلف استفاده می کنید یکی را بر روی پوست تمیز و شسته شده صبح و دیگری را بر روی پوست شسته شده شب استفاده کنید تا 100 درصد کارایی هر دو را تضمین کنید. پس از انجام درمان ها، سایر مواد را به ترتیب از نظر تراکم صاف کنید، از نازک ترین (سرم آنتی اکسیدان) گرفته تا ضخیم ترین (ضد آفتاب یا کرم شب). استثنا در مورد رتینوئیدها است که در صورت استفاده از پوست حساس می تواند باعث تحریک آن شود.

ابتدا لایه برداری کنید

امی وکسلر، متخصص پوست  بیان می کند: “سطح اپیدرم، آن سلولهای مرده را به عنوان یک مانع در نظر بگیرید.” “شما باید آن را بردارید تا محصولات وارد پوست شوند.” این مانع خاص بیشتر شبیه یک پرده شایعه است تا یک دیوار آجری، با این حال راحت پیش بروید.

 

پاک کننده های اساسی با از بین بردن آلودگی و چربی اضافه پوست، منافذ را آزاد می کنند  اما برای افزایش واقعی جذب ،محصولات مراقبت از پوست به یک پاک کننده مبتنی بر آنزیم یا اسید، مانند پاک کننده صورتDeep Clean Neutrogena)   (ایده آل برای پوست های حساس و مستعد آکنه( نیاز دارید.

پوست را گرم کنید

وقتی صورت خود را به جای آی سرد با آب ولرم می شویید، دمای پوست را کمی بالا می برید، در نتیجه باعث خنک شدن رگ ها و منافذ پوست می شوید. هیدی والدورف متخصص پوست می گوید: “فضای بین سلول ها به این معنی است که سطح بیشتری برای جذب وجود دارد که به ورود محصولات مراقبت از پوست کمک می کند.” بعلاوه مواد تشکیل دهنده این محصولات از طریق پوست حرکت می کنند و هنگامی که پوست گرم است سریعتر با سلولها ارتباط برقرار می کنند.

از اعوامل انسداد استفاده کنید

والدورف می گوید: “یکی از بهترین راه ها برای افزایش جذب محصولات مراقبتی پوست، بالا بردن مواد اولیه با پمادهای سنگین و انسداد است. جیم همر شیمیدان لوازم آرایشی و بهداشتی می گوید:  پمادها و کرم های ضخیم با مقادیر  چربی زیاد، روغن های طبیعی، روغن ها و موم ها بهترین عوامل انسداد را ایجاد می کنند. اما شروع به زدن سیلیکون وازلین روی هر محصول دارویی خود نکنید. وکسلر می گوید: “من هرگز این کار را با رتینوئیدها، اسیدها، ویتامین C یا هیدروکینون انجام نمی دهم.” “شما اساساً می توانید قدرت آنها را دو برابر کنید و تحریک زیادی ایجاد کنید.” همچنین اگر مستعد آکنه هستید از این موارد کاملاً صرف نظر کنید.

Retinoids را برای شب صرفه جویی کنید

این ابرقهرمان های مبارز در زیر تاریکی بهترین عملکرد را دارند زیرا هم موارد نسخه ای و بدون نسخه در آفتاب تخریب و ضعیف می شوند.

یک مزیت بارز دیگر  استفاده از محصولات مراقبتی پوست در شب نسبت به روز این است که دمای پوست در حین خواب تقریباً نیم درجه افزایش می یابد  زیرا خون بیشتری به پوست منتقل می شود و از اندام های داخلی دور است و با گرمای بیشتر و گشاد شدن رگهای خونی، نفوذ بهتری ایجاد می شود.

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

سرم ها را امتحان کنید

هنگامی که بیشترین تأثیر را از یک عطر می خواهید، عطر را خریداری می کنید، به همین ترتیب  قوی ترین دوز مواد فعال را در سرم ها پیدا خواهید کرد، مثلاً پاک کننده ها.: سرم یک منبع غلیظ از یک ماده فعال به شکل ساده است که خیلی سریع و کاملاً نفوذ می کند، بدون آنکه نرم کننده های نوع لوسیون مانع آن شوند و غرق شدن مواد فعال را دشوار می کند.

از انگشتان خود برای سرم زدن استفاده نکنید.

دستان شما می توانند مقدار زیادی محصول را قبل از رسیدن به صورتتان جذب کنند، به خصوص در زمستان که پوست دستان شما بسیار خشک است. در عوض با استفاده از قطره چکان، عمر سرم خود را افزایش داده و تأثیر آن را بهبود بخشید و ترجیحا از 5 قطره استفاده کنید: یکی روی پیشانی، یکی روی هر گونه، یکی روی چانه و دیگری روی گردن.

محصولات مراقبت از پوست 7456695866565

درست ترکیب کنید

ضد آفتاب و آنتی اکسیدان ها برای ترکیب شدن با یکدیگر متولد شده اند. همانطور که اولی اشعه ماورا بنفش را جذب می کند  دومی رادیکال های آزاد ایجاد شده توسط آن اشعه را خنثی می کند قبل از اینکه آسیب برساند. اگر SPF آنها را شامل نمی شود، زیر آن یک سرم آنتی اکسیدان لایه لایه کنید. بسیاری از آنتی اکسیدان ها همچنین مکمل پپتیدها هستند: آنها توانایی پوست را برای محافظت و بهبود خود تقویت می كنند و به پپتیدهای سازنده كلاژن اجازه می دهند تا بهتر عمل كنند. رتینوئیدها و هیدروکینون یکی دیگر از دو نفره های پویا هستند و معمولاً برای لکه های تیره ملاسما تجویز می شوند و به روش های مختلف رنگدانه خارج می کنند: سایر ترکیبات هوشمند در حوزه نسخه وجود دارد، بنزوئیل پراکسید ممکن است باعث از بین بردن باکتری های آنتی بیوتیک موضعی کلیندامایسین شود، اما این یک موضوع پیچیده است، بنابراین قبل از مخلوط کردن و مطابقت با متخصص پوست خود صحبت کنید.

صورت خود را فقط یک بار در روز بشویید

ییتمیز کردن پوست دو بار در روز بسیار زیاد است زیرا همه چربی پوست شما را از بین می برد و روغن ها باعث حفظ ما می شوند. بهتر است صورت خود را یک بار در شب بشویید. مانند رفع خستگی بدن برای ترمیم  و بازگشت پوست شما نیز همین کار را می کند. به همین دلیل مهم است که سلولهای مرده پوست را درست قبل از خواب از بین ببرید.

محصولات چشمی را موظف کنید که دو وظیفه انجام دهند.

از سرم های چشم می توان روی پلک ها به عنوان آغازگر یا دور لب برای چین و چروک های اولیه استفاده کرد، بنابراین لزوماً نیازی به خرید محصولات جداگانه برای هر منطقه ندارید. کرد، سرم های دور چشم به دلیل ساختار مولکولی کوچکتر، امکان نفوذ بهتر در مناطق حساس را فراهم می کند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *