چشمانی زیبا و براق نقش زیادی در جذابیت افراد دارند . اگر شما هم می خواهید جذابیت و زیبایی چشم هایتان همیشگی باشد ؛ آرایش چشم ها چاره کار شما نیست .شما می توانید با استفاده ازمواد طبیعی و رفتارهای سالم ازداشتن چشمانی جذاب و براق لذت ببرید. در ادامه با ما باشید تا رفتار صحیح و مواد طبیعی برای زیبا نشان دادن چشم را برای شما معرفی نماییم .

1.برای داشتن چشمانی زیبا پف چشم خود را از بین ببرید

شاید شما هم جزو افرادی هستید که ورم چشم های تان باعث ناراحتی شما می شود. بروز این عارضه ، عوامل مختلفی داشته است از جمله ؛ افزایش سن ، اگزما ، حساسیت ها و شایع ترین آن ها استرس و کم خوابی بوده است.اما شما می توانید برای رفع چنین مشکلی  به جای استفاده ازلوسیون ، از یک کرم مخصوص چشم استفاده کنید تا آن را رفع کنید .

 

چشمانی زیبا 627545674878

 

اما روش های خانگی برای از بین بردن ورم چشم

  • چای سبزوسیاه : برای این کار شما به دو عدد چای سبز و یا سیاه احتیاج دارید . آن را در آب گرم به مدت ۵ دقیقه خیس کنید . بعد از گذشت این مدت می توانید سر خود را بر روی بالشت بگذارید و چای کیسه ای را بر روی پلک خویش قرار دهید . شما می توانید روزانه این کار را ۱۵ دقیقه انجام دهید تا با کافئین موجود در چای سبز و سیاه خستگی چشمان خود را خیلی سریع رفع نمایید.
  • روغن درمانی : ۱ قطره روغن لیمو ، ۱ قطره روغن بابونه ، ا قطره روغن اسطوخودوس ، ا قاشق چای خوری آب . همه موارد بالا را با آب ترکیب کنید. شما می توانید قبل از خواب بعد از این که بخش پاکسازی صورت خود را انجام دادید این ترکیب را به پوست زیر چشم خود بمالید. این ماسک فوق العاده حاوی آنتی اکسیدان بسیار زیاد است که می تواند به تیرگی  و ورم چشم های شما برای همیشه پایان دهد .

اما از راه های دیگر برای داشتن چشمانی زیبا  :

  1. خواب کافی
  2. شستشوی صورت با آب نمک
  3. پاکسازی صورت از آرایش
  4. کمپرس آب سرد
  5. موادی که باعث کلاژن سازی در بدن می شوند را زیاد در رژیم غذایی خود قرار دهید
  6. در مواقع کار با کامپیوتر یا نگاه کردن به هر مانیتوری، اعم از گوشی ، تلوزیون ، کامپیوتر و… مطمئن شوید که نور فضا کافی باشد.

اگر زمان زیادی از شبانه روز خود را صرف دیدن تلوزیون و کار با کامپیوتر می کنید ممکن است چشمانتان بی حال و خسته به نظر برسد و براقی همیشگی خود را از دست بدهد . اما نگران نباشید برای حل این مشکل یک راه حل بسیاری وجود دارد. یکی از این راه حل ها استفاده از چای سبز و سیاه سرد است . این کار در از بین رفتن پف چشم ها موثربوده و چهره واقعی و جذاب تری رابه شما هدیه می دهد.

مژه های بلند و پرپشت :

از پایه های اصلی زیبایی یک شخص ، مژه های بلند و پر است که باعث دوچندان شدن جلوه چشمان فرد می شود. از راه های موقت برای حالت دار کردن مژه ، استفاده از فرمژه است . بکار گیری فرمژه طوری است که مژه خود را بین دو سطح فلزی قرار می دهید و مژه هایتان را به سمت بالا حالت می دهید . اما به یاد داشته باشید ، در این کار مهارت لازم را کسب کنید. چراکه اشتباه در این کار باعث شکستگی در تار های مژه نیز می شود . اما می توانید با استفاه از ماسک های خانگی مژه های خود را بدون هیچ ضرری را آن را در چند مدت پرپشت نمایید .

  • روغن کرچک و وازلین

شاید بارها شنیده باشید که روغن کرچک در رشد و تقویت مو موثر است . به همین علت ما بنا داریم تا ماسکی برای پرپشت شدن مژه و یا حتی ابرو به شما آموزش دهیم که ترکیبی از وازلین و روغن کرچک باشد . چراکه می تواند در رشد و زیبایی مژه های شما تاثیرگذار باشد و آن ها را زیبا ترکند. برای این امر کافی است کمی کرم وازلین را با5 قطره روغن گرم کرچک مخلوط کنید و هرشب قبل از خواب ، مژه های خودرا به آن آغشته کنید. شما می توانید به طرز حیرت آوری پس ازیک هفته ازمژه های سال پرپشت بهره مند شوید.

2. شما از کرم چشم استفاده نمی‌کنید

یکی از اجزای اصلي داشتن در طولانی مدت استفاده از کرم مخصوص دور چشم است که متاسفانه اغلب افراد این موضوع را نادیده می گیرند. پوست اطراف چشم به نسبت نواحی دیگر بسیار نازک تر بوده به همین دليل ممکن است با عدم رسیدگی و با بی توجهی آن را بسیار حساس‌تر و مستعد آسیب کنید. جای تعجب نیست که با این توصیفات که اولین علائم پیری نیز در اینجا دیده می‌شود. بنابراین برای محافظت از پوست این ناحیه همیشه از یک کرم دور چشم خوب استفاده کنید. این کار باعث ایجاد لایه محافظتی  می شود و پوست دیرتر آسیب می بیند.

3. کرم دور چشم مناسب ، چه نوع کرمی است ؟

امروزه به دلیل پیشرفت  علم و صنعت محصولات مراقبتی زیادی تولید می شود که نمی توان به راحتی مرغوبیت آن را تشخیص داد. همچنین ناگفته نماند که تنوع محصولات مراقبتی همه کرم‌های دور چشم با هم یکسان  نیستند. در اینجا خواهیم گفت چگونه می‌توانیم بفهمیم کدام یک از کرم‌های دور چشم به بهترین نحو ممکن به زیبایی چشم شما کمک می کند؟

 

  • برای خطوط ریز یا پنجه کلاغی: اگر قصد خرید کرم دور چشم را دارید ، به دنبال کرم چشم باشید که دارای”رتینول” باشد. چراکه رتینول یکی از آنتی اکسیدان های قدرتمند است که متخصصین پوست و زیبایی با تحقیقات بسیار زیاد در این حوزه توانایی آن را در از بین بردن  خطوط، حتی عمیق ترین خطوط پنجه کلاغ را در اطراف چشم  ثابت کرده اند .

کرم‌های مخصوص پوست اطراف  چشم با داشتن مواد مغذی چون اسید هیالورنیک و رطوبت متعادل برای این ناحیه از صورت موجب ایجاد لایه محافظتی شده و سبب آسیب پذیری کمتری در برابر چین و چروک نیز می‌شوند.

 

  • برای تیرگی دور چشم: یک کرم چشم مرغوب دارای مقادیری چون مواد روشن کننده مانند ویتامینC ، شیرین بیان، کوجیک اسید و نیاسینامید است . این کرم با  ریز مغذی های موجود در خود می تواند قسمت‌هایی از پوست که دارای لک های تیره است را روشن کند و همچنین در خنثی کردن فرآیند اکسیداسیون موجود در سطح پوست شما کمک کند.

 

  • برای پف دور چشم : برای داشتن چشمانی زیبا و بی هیچ ورمی باید غذاهای با نمک کمتر استفاده شود . زیرا مقصر اصلی تولید مایعات زیر چشم می باشد اما برای درمان پف چشمان با استفاده از کرم دور چشم ، از کرم هایی استفاده کنید که حاوی کافئین است . اکثر کارشناسان بر این باورند که کافئین گردش خون را تحریک می‌کند و رگ‌های خونی زیر پوست را منقبض می‌کند و باعث کاهش  پف زیر چشم می‌شود و به عنوان یک آنتی اکسیدان فوق العاده ، از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌ کند.

4. از کرم دور چشم خود درست استفاده کنید

اگر شما کرم پوست مخصوص دور چشم‌خود را پیدا کرده اید ، نیمی از راه را رفته اید. اما باید بگوییم که نیمی دیگر راه روش درست بکار گیری و استفاده صحیح از آن است.

اما نحوه درست استفاده از آن ، پس از شستن صورت و استفاده از سرم و مرطوب کننده خود ، کرم دور چشم را به اندازه یک نخود گرفته و با سر انگشتان خود قسمت زیر چشم را ماساژ دهید و به طوری که  حلقه ای دور چشمان خود بکشید اما به یاد  داشته باشید هرگز پوست را نکشید. کرم یا ژل را به آرامی از گوشه داخلی چشم تا گوشه بیرونی آن بکشید تا به طور کامل به همه نقاط پوست اطراف چشم جذب شود. توجه داشته باشید قبل از استفاده از هر نوع کرمی  چند دقیقه صبر کنید تا کرم چشم به خوبی جذب شود .

5.با خواب کافی در شبانه روز درخشندگی را به چشمان خود هدیه دهید !

یکی دیگر از روش های ساده و موثر در ززیبا سازی چشمان خواب راحت است. می دانید که کمبود خواب می تواند برسیستم اعصاب بدن اثرمستقیم داشته باشد. خواب جزو جدانشدنی زندگی انسان است که می‌تواند تاثیر قابل‌ توجهی برکیفیت پوست انسان داشته باشد ، بنابراین نباید خواب آرام و عمیق و باکیفیت را فراموش کنید.

 

چشمانی زیبا 54689476877

 

6.برق چشم خود را با گلاب برگردانید !

شاید برای شما جالب باشد بدانید که شما می توانید برای بازگشت درخشندگی چشمان خود از گلاب کمک بگیرید . پس در نتیجه وقتی چشمان شما نیاز به مراقبت دارند ابتدا سراغ محصولات شیمیایی نروید. گلاب خواص جوانسازی داشته و در کمترین زمان تاثیرات خود را نشان می دهد. اما در مصرف این کار زیاده روی نکنید نهایتا یک یا دو قطره برای پاکسازی چشم کافی است.

 

 

7.طرز درست استفاده از لنز برای چشم

  1. همیشه از تمیزی لنز خود اطمینان داشته باشید
  2. ترجیحا از لنزهای یک ماهه استفاده کنید تا زود به زود آن را تعویض کنید.
  3. مایع مخصوص نگهداری از لنز را هر روز تعویض کنید.
  4. هر 6 ماه یک بار به چشم‌پزشک مراجعه کنید تا وضعیت سلامت چشم‌ها را بررسی کند.
  5. بعد از در آوردن لنزها، چشمتان را با آب سرد بشویید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *