رژیم غذایی سالم تاثیرات فوق العاده ای را به جای خواهد گذاشت . آیا می دانید چگونه می توان پوست سالم و شفاف داشت ؟ در این مقاله ما تمامی تاثیراتی را که غذاها بر سلامت پوست می گذارند را مورد بررسی قرار می دهیم ، با ما همراه باشید . پوست حساس ترین بخش بدن محسوب می شود که همواره نیازمند مراقبت و رسیدگی زیادی می باشد ، زیرا به راحتی تحت تاثیر عوامل جانبی قرار می گیرد . به عنوان مثال عواملی مانند آلودگی هوا ، محسولات آرایشی و بهداشتی نا مناسب ، رژیم غذایی نامناسب اعم از مصرف چربی های زیاد ، نوشیدن میزان کم آب و … به راحتی می توانند سلامت پوست را به خطر بی اندازند  .

انواع رژیم غذایی که باید بشناسید

انواع مختلفی از برنامه های غذایی وجود دارند که شما با استفاده از آن ها می توانید سلامت پوست خود را تضمین کنید . تاثیرات شگفت انگیزی از طریق رژیم غذایی مناسب احساس خواهید نمود ، به عنوان مثال کاهش وزن ، لاغری ، کشیدگی پوست و همچنین سلامت و شادابی پوست همگی اثرات معجزه آسای برنامه های غذایی محسوب می شوند . در ادامه با ما همراه باشید .

مدیترانه ای

غذاهایی همچون ماهی ، سبزیجات ( سبزیجات برگ دار )، روغن زیتون و میوه ها در در مدیترانه یافت می شوند . رژیم و برنامه غذایی تاثیر بسیار شگفت انگیزی را بر روی ملانوما ک نوعی سرطان پوست خطرناک است ایفا کرده است ، از این موادغذایی برای جلوگیری از بیماری های پوستی استفاده می شود . روغن زیتون و گوجه فرنگی به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارند مانع پاسخ های شیمیایی در مقابل آسیب نور خورشید می شود .

 

رژیم غذایی 854688456464654685458486545684854

 

 گیاه خواری

امروزه شاهد بسیاری از افراد هستید که مصرف گوشت را از لیست غذایی حذف نموده اند ، این افراد از گیاهان برای تغذیه استفاده می کنند . به چنین رژیم غذایی ، گیاه خواری می گویند که محصولات گیاهی از اصلی ترین دسته های تغذیه محسوب می شوند . در میوه ها و سبزیجات آنتی اکسیدان های مفیدی وجود دارد که رادیکال های آزاد درون پوست را از بین می برند . این رادیکال ها موجب ایجاد و افزایش میزان چین و چروک ، بروز لکه های قهوه ای ، سیاهی پوست و بروز علائم پیری می شوند . در نتیجه پوست شما تیره ، کدر و غیر شفاف خواهد شد و ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس شما شود ، با استفاده از روش گیاه خواری می توانید از این علائم دور بمانید و سلامت پوست و زیبایی را برای خود به ارمغان بیاورید .

 کربوهیدرات کم و پروتئین بالا

مصرف غذاهای قندی و دارای کربوهیدرات بالا مانند نان سفید ، پاستا ، قندهای فرآوری شده و … در صورتی که زیاد باشد باعث فعالیت بالای هورمون کورتیزول و در نتیجه ایجاد جوش های زیاد بر سح پوست می شو د . استرس بالا نیز باعث فعال شدن هورمون کورتیزول می شود و جوش های زیادی را بر سطح پوست به جای خواهد گذاشت . بهترین کار جایگزین کردن غلات کامل ، محصولات تازه ، گوشت های فاقد چربی و از این قبیل موادغذایی می باشند که باعث افزایش میزان آنتی اکسیدان ها ، زینک و پروتئین های کلاژن ساز می شوند . در نتیجه شما دارای پوستی شفاف ، سالم و زیبا خواهید داشت و از هر گونه لک ، جوش ، تیرگی و منافذ باز دور خواهید ماند .

نکته مهمی که باید بدانید و رعایت کنید این است حواستان باشد از مصرف بیش از اندازه گوشت خودداری نمایید چرا که چربی های حیوانی موجب افزایش تولید رادیکال های ازاد شده و باعث ایجاد اختلال در  پردازش سلولی می شود . حالا نکته مهم تری که باید بدانید این است که از مصرف فراوان آب قافل نشوید  آب زیاد بنوشید و نیز سبزیجات برگ دار زیادی مصرف نمایید تا پوستی سالم و زیبا و در نتیجه جذابیت بالایی را تجربه کنید .

 

رژیم غذایی 48848748746586485

 

غذاهای کم چرب بهترین گزینه در برنامه غذایی

برای داشتن قلبی سالم و  بدنی خوش اندام و بدون چربی ها در قسمت پلوها و شکم بهترین گزینه به کاهش رساندن مصرف چربی های اشباع می باشد . برنامه های غذایی که دارای چربی های زیاد باشند به مرور باعث افزایش تولید رادیکال های آزاد شده و در نتیجه پیری و افتادگی پوست را به دنبال خواهد داشت . البته پوست بدن نیاز به جذب چربی دارد ، اما این چربی ها باید مفید باشند و بهتر است از طریق مصرف آجیل ها و روغن های زیتون جذب بدن شوند تا هم سالم باشند و هم سلامت بدن را به خطر نیندازند .

این چربی های غیر اشباع ، حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی هستند که غشای سلولی و اپی درمیس را تقویت می کنند .

 خام خواری

در رژیم خام خواری  افراد بیشتر از آجیل ها، جوانه ها و غلات تغذیه می کنند چرا که معتقدند غذاهایی که پخته می شوند ماهیت و آنزیم های طبیعی خود را نمی توانند حفظ کنند .

این دسته از افراد به دلیل مصرف چنین غذاهایی دارای اندام های متناسب و زیبا هستند چرا که مصرف آجیل ها ، جوانه ها و غلات ها به افزایش انرژی و هضم بهتر کمک شایانی می کنند  . به گفته بعضی از پزشکان چنین رژیم غذایی کاملا تایید نشده و معتقدند چنین روشی کاملا باعث بهبود سلامت پوست نمی شود . همچنین آجیل ها و روغن های زیتون دارای چربی های سالم می باشند که موجب سلامت و  جوانی و شادابی پوست می شوند .

نشاسته در رژیم غذایی

آیا تا به حال نشاسته مقاوم به گوشتان رسیده است ؟ میدانید نشاسته مقاوم چیست ؟

این نوع نشاسته نوعی کربوهیدرات است که همانند فیبر عمل می کند ، بدون اینکه هضم ، جذب و تبدیل به گلوکز شود فرد احساس سیری خواهد کرد . مصرف کردن غذاهایی که نشاسته مقاوم دارند ، متابولیسم را افزایش می دهند و فرد را به مدت طولانی تری سیر نگه می دارند . در نتیجه کمک می کنند تا از مصرف غذاهای فراوری شده مانند چربی ها و قند ها اجتناب نمایید ، در این صورت پوست شما دچار چین و چروک ، افتادگی ، تیرگی و دیگر مشکلات نخواهد شد . همچنین شما می توانید قند خون را کنترل کرده و سطح انسولین خود را کنترل کنید ، به همین علت شما بدن خود را پاکسازی می کنید و سلامت و شادابی را برای خود به ارمغان خواهید آورد .

سخن پایان

همانطور که می دانید و شاهد آن هستید امروزه افراد زیادی به دنبال رژیم غذایی هستند و می خواهند هم پوست  شادابی داشته باشند و هم اندامی بی نقص بسازند . داشتن رژیم بدون تجویز پزشک مشکلات زیان آوری هم برای بدن و هم برای پوست به وجود خواهد آورد ، نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است رژیم شما باید به گونه ای باشد که تمامی ویتامین ها ، مواد مغذی و پروتئین ها و … همگی جذب بدن شوند .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *