علی رغم آن که تحقیقات و اسناد  زیادی ثابت کرده اند که قرار گرفتن بیش از اندازه در برابر نور خورشید می تواند خطرات زیادی را به پوست شما داشته باشد ، اما باز هم بسیاری از مردم  در مورد بکار گیری از کرم ضد آفتاب بی توجه هستند. و با این کار احتمال  آفتاب سوختگی و دچار شدن به انواع مختلف  عارضه های پوستی  را در خود بالا می برند. اما زمانی که از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید مراقبت کنیم ، همه ی این مشکلات قابل پیشگیری هستند.

استفاده از این کرم مختص زمان ، مکان و فرد خاصی نیست . تفاوتی ندارد رنگ پوست شما چه رنگی است ، دچار عارضه پوستی هستید یا نه ، مدت زیادی از روز خود را در محیط بیرون می گذرانید ، درون ماشین خود هستید  یا پشت میز کارتان ، حتماً باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. چراکه ساده ترین راه برای کاهش احتمال ابتلا به معضلات پوستی است .  اما تنها زدن این کرم شما را از همه خطرات محافظت نمی کند.

در واقع  اغلب ما  در استفاده از ضد آفتاب مرتکب اشتباهاتی می شویم که آن را بی اثر می کند. ما در این مقاله قصد  داریم تا شما را با اشتباهات رایجی که در استفاده از آن دچار می شوید آشنا کنیم  ؛ پس با ما باشید .

کرم ضد آفتاب 568568541685484841

  1. ضد آفتاب را بعد از رفتن به بیرون می زنید :

یکی از مسائلی که باید در مصرف ضد آفتاب رعایت شود ، استفاده آن ۱۵ الی ۳۰دقیقه قبل از رفتن به بیرون است. برخی از افراد تصور می کنند که مصرف ضد آفتاب در همان لحظه رفتن است. اما باید بگوییم که این کار یکی از اشتباهاتی است که می تواند نتیجه معکوسی داشته باشد. اما چرا این وضعیت پیش می آید ؟

همانطور که می دانید ضد آفتاب ها دارای اس پی اف بالایی هستند و به همین دلیل مدتی طول می کشد تا کاملا جذب لایه های مختلف پوست شوند ، بنابراین اگر بعد از بیرون رفتن ضد آفتاب بزنید دیگر زمان مناسبی نخواهد بود. متخصصان پوست توصیه می کنند که این زمان( ۱۵ الی ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن ) حتما  رعایت شود . در غیر این صورت پوست با  در معرض قرار گرفتن نور خورشید ، دچار آفتاب سوختگی می شود.

  1. هر روز از ضد آفتاب استفاده نمی کنید :

اغلب افراد با این تصور که ضد آفتاب مخصوص روز های آفتابی فصل تابستان است ، موجب تخریب پوست خود می شوند . اما باید بدانید که استفاده از  این کرم در تمام روزها و فصول  سرد سال هم ضروری است.  پرتوهای فرابنفشی که از خورشید تابیده می شوند دو نوع هستند . این اشعه ها  ممکن است باعث جهش ژنتیکی و صدمه دیدن DNAشوند ، که این مسائل منجر به ابتلا به سرطان پوست می شود. ما هر بار که به محیط بیرون قدم می گذاریم ، حتی در روزهای سرد در معرض این پرتوهای فرابنفش قرار می گیریم.

باید بدانید که پرتوهای فرابنفش حتی از بزرگ ترین ابرها و شیشه ها هم عبور می کنند. به همین دلیل تنها راه مطمئن برای محافظت از پوست خود، استفاده ی هر روزه از کرم ضدآفتاب است

  1. به اندازه کافی از این کرم استفاده نمی کنید :

یکی  دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از کرم ضد آفتاب ، بکار گیری مقدار کم از این کرم برای پوست است . مخصوصا اگر قرار باشد طولانی مدت از روز خود را در بیرون بگذرانید. اما احتمالا برای شما سوال باشد که چه مقدار باید ضد آفتاب استفاده شود ؟ باید گفته شود که  مقدار استفاده از این کرم بستگی به پوست شما دارد و چه میزان از آن را لباستان پوشانده  شده است. اما بدانید که وقتی زمانی که پای مراقبت از پوست شما در میان باشد ، هرچه بیشتر مصرف کنید بهتر است . این مقدار برای هر ناحیه از پوست به اندازه یک سکه است . در استفاده از کرم ضد آفتاب دست و دلباز باشید و اگر بیشتر از این مقدار هم شد مشکلی ایجاد نمی کند .

  1. تمدید نکردن کرم ضد آفتاب :

باید بدانید که یک بار زدن ضد آفتاب در روز کافی نیست . بر اساس تحقیقات مداوم توسط محققان پوستی دریافت کرده اند  که کسانی که زیاد در برابر نور خورشید و پرتو های آن هستند هر دو ساعت یک بار باید ضد آفتاب خود را تمدید کنند . اما این خاصیت به ویژگی و مزیت های کرم هم بستگی دارد. اما اغلب ساختار و مزیت  این محصولات بیشتر از دوساعت دوام نمی آورد .

شما با ماساژ این کرم بر روی پوست خود باعث جذب همه عناصر فعال کرم به منافذ پوست خود می شوید که این عامل از پوست شما در برابر هر نوع اشعه مضری محافظت می نماید . اما اگر تصمیم گرفته اید  که روز تعطیل خود را در خانه بگذرانید و بهتر است مراقبت از پوست خود را در برابر خورشید فراموش نکنید و از مرطوب کننده و لوسیون هایی  که دارای  اس پی اف هستند ، استفاده شود.

  1. بعد از آرایش کرم ضد آفتاب بزنید :

برای تاثیر گذاری بیشتر ضد آفتاب ، بعد از تمیز کردن صورت خود ، این کرم را در ابتدای کار خود قبل از استفاده از هرگونه مواد آرایشی بکار بگیرید . نگران نباشید که این کرم بدون هیچ اختلالی در آرایش شما باعث ایجاد لایه محافظتی از پوست شما می شود . چراکه ساختار این کرم به طوری است بسیار سبک بوده و سریع جذب پوست می شود . اگر محصولات آرایشی تان هم اس پی اف دارند که چه بهتر، اما به خاطر داشته باشید که در هر صورت باید اول از یک کرم ضد آفتاب واقعی استفاده کنید.

  1. عدم توجه به تاریخ انقضا ضد آفتاب :  

هر محصولی که تولید می شود تاریخ انقضایی دارد ، کرم های ضد آفتاب از این موضوع مستثنی نیست .اگر شما حواستان به این موضوع نباشد ضرر زیادی را به پوست خود وارد کرده اید . چراکه نه تنها چیزی از همه خواص این محصول مراقبتی  عاید تان نمی شود بلکه می تواند با تغییر در ساختار آن باعث آکنه و لک های پوستی نیز شود.  طبق گفته های کارشناسان پوست و مو ، کرم ضد آفتاب حداکثر تا دو سال می تواند قابل استفاده باشد . اما اگر رنگ و بوی آن از حالت طبیعی در آمده حتما از مصرف آن پرهیز نمایید .

با گذشتن تاریخ انقضای این محصول عناصر فعال آن شروع به تجزیه شدن می کند و  زدن آن هیچ تاثیری برای پوست شما نخواهد داشت .

 

کرم ضد آفتاب  5487484841741

 

  1. از مکان مناسبی برای نگه داری ضد آفتاب خود استفاده نمی کنید :

یکی از مهمترین موضوعاتی  که افراد به آن توجهی ندارند نگهداری از کرم ضد آفتاب در مکان مناسب است. تاثیر این امر تا حدی است که می تواند اس پی اف این کرم را  از بین برده و باعث تغییر در ساختار آن شود. بنابراین محصولاتی که حاوی SPF هستند  را در مکان های که گرما و نور زیاد است نگه داری نکنید . در غیر این صورت باعث تجزیه عناصر مفید  آن شده و میزان تاثیر گذاری ان کم می شود .

  1. ضد آفتاب را فقط برای پوست صورت خود استفاده می نمایید :

نکته ای که  مطرح می شود این است که پوست گوش ، لب و پلک ها هم باید از کرم‌ها آفتاب بهره مند شوند تا از بسیاری از بیمارهای پوستی جلوگیری شود. اما بسیاری از افراد به این موضوع توجهی ندارند ؛  توجه داشته باشید که کرم های ضد آفتاب برای پوست نمی تواند برای پوست لب و اطراف چشم هم سازگار باشد .

امروزه برای جلوگیری از این کار کرم های ضد آفتاب مخصوص لب ها و اطراف چشم که پوست حساس تری دارند  تولید می شوند که می تواند با ساختار مناسب خود برای زیبایی و طراوت لب ها بسیار موثر باشد.

  • اما چرا باید از کرم ضد آفتاب برای لب استفاده کنیم ؟

تاثیر پرتو های فرابنفش بر روی پوست ظریف لب به حدی است که می تواند خشکی و التهاب ها را در پی داشته باشد و باعث تغییر رنگ لب ها از حالت قرمزی و صورتی به قهوه ای  نیز شود.

اما شما با استفاده از کرم مخصوص لب حاوی spfبه شادابی و طراوت لب های خود کمک بسیاری خواهید کرد. همچنین  از روند پیر شدن آن جلوگیری کرده  و از پوست لب  در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می نماید و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

اگر شما هم برای برق لب جز مواد های آرایشی تان می باشد و روزانه از ان استفاده می کنید به spfآن توجه کنید چراکه برق لب های فاقد این عنصر خطر سرطان پوست را افزایش می دهد. پس همیشه در خرید محصولات آرایشی لب خود به این مورد توجه کافی را به خرج بدهید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *