جودوسر یکی از غلات های پرطرفدار است که غذاهای زیادی از این ماده تهیه می شود. اغلب افراد ترکیب شیر و این دانه بسیار لذیذ  را در وعده صبحانه خود قرار می دهند که از محبوبیت بالایی برخوردار است. بهتر است بدانید که این غله بسیار خوش مزه علاوه بر غذای مقوی ، ویژگی های بسیار زیادی برای پوست دارد که می تواند به عنوان ماسک ، لایه بردار صورت استفاده شود و برای همیشه به معضلات پوستی پایان دهد و صورتی  زیبا و شفاف را برای شما به ارمغان بیاورد.

به همین جهت امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی این ماده پرخاصیت ، فراوری شده و محصولات مراقبتی ، آرایشی و بهداشتی زیادی  تولید می شود. این فراورده ها می تواند در سلامتی  پوست و مو نقش اساسی را ایفا کند ، اما موضوع به همین جا خاتمه پیدا نمی کند. ما به جهت اهمیت این موضوع در این مطلب قصد داریم از فواید بی نظیر آن و روش های مصرف آن و آموزش تهیه چند ماسک خانگی با جو دوسر با شما باشیم پس با ما همراه باشید :

خواص جوی دوسر چیست ؟

با مطالعات بسیار دانشمندان بر روی این غله دریافتند این دانه بسیار کوچک خواص های فراوانی داشته است . جو سرشار از مواد  آنتی اکسیدان ، مواد معدنی مانند کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، سیدم ، روی و ویتامین‌هایی مانند ریبوفلاوین ، نیاسین ، فولیک اسید ، امگا۶ ، B6، E وK است که هر کدام از این موارد می تواند به نوعی بر روی پوست موثر باشد .

 

جو دوسر 6985645864856458647587745857

 

ماسک جو برای سفیدی و درخشانی پوست :

جو حاوی بسیار زیاد مولکول آونانترامید (نوعی آمیداسید) است. این عنصر کمیاب و نادر یکی از آنتی اکسیدان ها است که  خاصیت ضد التهاب و ضد میکروبی است .  امروزه از آونانترامید‌های موجود در جو در محصولات آرایشی و بهداشتی مخصوص پوست و مو به خصوص کرم‌های ضدآفتاب و محصولات مربوط با خردسالان استفاده می‌ شود.

شما می توانید با ماسک هایی که در ادامه برای شما توضیح می دهیم به التهاب های پوستی خود پایان دهید و شفافیت را به پوست صورت خود هدیه دهید.

درمان جوش و آکنه :

می دانید که یکی از رایج ترین معضلاتی که افراد به خصوص نوجوانان دارند ، جوش ها هستند. این نوع عارضه انواع متفاوتی دارد از جمله جوش سرسیاه ، جوش سر سفید ، پاپول ها و… . هر کدام از این جوش ها نشانی از یک بیماری و یا یک آسیب تلقی می شود ، اما یکی از دلایل اصلی آن تجمع آلودگی و چربی های اضافه در منافذ پوست است که عموما بر روی  پیشانی ، گونه ، چانه دیده می شود.

اما دلایلی که ممکن است این عارضه پوستی را تشدید نماید :

  1. تغییرات هورمون
  2. بارداری
  3. برخی ازبیماری ها

ماسک جو حاوی زینک است و همچنین با خاصیت ضد التهابی ، جذب آلودگی و چربی های اضافی می تواند به بهبودی این امر کمک فراوان کند. اما چگونه جو دوسر را برای درمان آکنه بکار بگیریم ؟  این کار بسیار ساده است ، فقط کافیست مقداری جو دوسر را با کمی آب بجوشانید سپس شعله را خاموش کنید و دقایقی صبر کنید تا ترکیب کاملا سرد شود. خمیر غلیظ به دست آمده را بر روی جوش و آکنه خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه به آن دست نزنید تا خوب به داخل منافذ نفوذ کند. بعد از طی این مدت می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید در نتیجه کار خواهید دید که این ماسک تمام میکروب را از روی صورت شما بر می دارد و پوست شادابی را به شما هدیه می دهد .

همچنین از جو دوسر اسکرابی تهیه می شود  که می تواند به درمان جوش و اثرات آن کمک کند.  در ادامه روش آماده سازی آن را به شما آموزش می دهیم :

برای درست کردن این اسکراب احتیاج به  یک قاشق جوی پودر شده ، شکر قهوه ای ، عسل ، روغن جاجویا  است . این مواد را با هم  مخلوط کنید و بهم بزنید ؛ حال اسکراب شما آماده است . آن را بر روری پوستتان بزنید و به صورت دورانی ماساژ دهید بعد از گذشت ده دقیقه اسکراب را از صورت خود پاک کنید ،  برای این کار تنها با آب صورت خود را بشویید.

لازم به ذکر است که قبل از استفاده آن بر روی پوست ، صورت خود را کاملا با کرم مرطوب کننده  رطوبت رسانی کنید. ناگفته نماند صابون جو دوسر درعطاری و داروخانه ها هم وجود دارند که شما می توانید برای رفع جوش آن کمک بگیرید.

تذکر :

نکته ای قابل ذکر این است که برخی از افراد به جوی دوسر حساسیت دارند و یا ممکن است موجب تشدید جوش های پوستی آنان شود. پس بهتر است در ابتدای مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.

مرطوب کننده پوست :

جالب است بدانید که جو در آبرسانی پوست بسیار موثر است به طوری که می توانید با تهیه ماسک خانگی از رطوبت آن برای پوست های خشک و شکننده خود کمک بگیرید. این دانه سرشار از بتاگلوکان است که می تواند لایه ای محافظتی بر روی پوست صورت ایجاد کند .  ذرات ریز این ماسک به منافذ پوستی نیز نفوذ می کند به این طریق به آبرسانی سلول های پوستی می پردازد و جوانی پوست را به شما هدیه می دهد.

ماسک جوی دوسر برای مرطوب کنندگی پوست

  • ۲ قاشق جو دوسر
  • ۱ قاشق شیر
  • ۱قاشق چای خوری عسل

دانه جوی دوسر را با آب بشویید و بر روی پارچه خشک بریزید تا خشک شود . بعد از خشک شدن جو می توانید  مواد را با هم مخلوط کنید و ترکیب بدست آمده را بر روی پوست خود بمالید . ۱۵ دقیقه صبر کنید  تا مواد به خوبی جذب بافت ها شود ، حال صورت خود را بشویید و با حوله تمیز آب باقی مانده صورت خود را خشک نمایید.

جو دوسر  15565987445221255

خشکی و خارش پوست :

آیا شما هم از خارش های پوست خود خسته شده اید؟  و به دنبال راه حل برای درمان آن می گردید ؟ جو دوسر جواب حل مسئله شماست ، این غله مفید حاوی آنتی اکسیدان های فوق العاده است . بر همین اساس می تواند به شما در این معضل کمک شایانی کند . برای این کار می توانید پودر جوی دوسر را با آب گرم مخلوط کنید تا خمیری شکل بدست بیاید آن را بر روی نواحی دارای اگزما بمالید بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید و برای همیشه از خارش و خشکی پوست خود خلاص شوید.

درمان آبله مرغان : همه افراد دنیا در طول زندگی شان یک بار درگیر عارضه آبله مرغان شده اند و از خارش و از جوش های چرکی آن بر روی بدنشان رنج برده اند و آنان را درگیر تب ، لرز و بدن درد های شدیدی کرده است .

اما از خواص جو آن است که می تواند به تسکین درد و خارش های پوستی ناشی از آبله مرغان شود. پودر جو را درون وان حمام خود بریزید و به مدت 15 الی 30 دقیقه درون آن بنشینید.  بعد از انجام این کار خواهید دید که چقدر باعث تسکین خارش های شما شده است . همچنین ناگفته نماند که این ماده بر ترمیم بافت های آسیب دیده بسیار موثر می باشد.

 

علاوه برهمه ی این خواص گفته شده مزیت های دیگری چون  محافظت از پوست  ، اسکراپ دست دارد .

 

جوی دوسر و فواید شگفت انگیز آن برای مو

شاید برایتان جالب باشد بدانید که خواص جو برای برای سلامتی نقش بسیار زیادی دارد . اگر می خواهید از موی ابریشمی بر خوردار شوید و هنگامی که در آینه  نگاه می کنید لبخند رضایت بر لبانتان ظاهر شود ، با ما باشید.

در خشندگی مو :

یکی از مسائلی که آرزوی هر شخصی به خصوص بانوان است  ، درخشندگی و براقی مو است. که بنا به هر دلیلی می تواند مو سلامت خود را از دست بدهد ، اما چگونه ماسک جو می تواند به کمک شما بیاید ؟

  • ۳ قاشق ؛ جو ساده
  • نصف فنجان ؛ شیر
  • ۱ قاشق ؛ روغن نارگیل
  • یک قاشق ؛ عسل

مواد ذکر شده را باهم ترکیب نمایید سپس ماسک را به موی سر خود بمالید و ۳۰ دقیقه منتظر بمانید و بعد از گذشت این مدت  موی خود را با شامپوی مخصوص موی خود بشویید . به همین راحتی! حال شما می توانید از درخشندگی موی خود لذت ببرید و توجه افراد را به خود جلب کنید . جوی دوسر با خواص های مغذی خود می تواند به رطوبت و غدد های چربی کف سر را کنترل نماید و موی آسیب دیده شما را بهبود ببخشد .

برای درمان ریزش مو با ماسک جو روش زیر را بکار بگیرید و از تاثیر آن شگفت زده شوید :

  • ۱ قاشق جوی دوسر
  • شیر بادام
  • شیره تازه

مواد گفته شده را باهم ترکیب کنید تا یک دست شود . موی خود را شانه کنید و مواد را کم کم به کف سر خود بمالید تا فولوکول و پیاز مو تقویت شود بعد از گذشت ۲۰ دقیقه موی خود را بشویید و دیگر نگران ریزش موی خود نباشید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *