محصولات زیادی برای موهای شما موجود است. اگر به ترتیب صحیح از آن‌ها استفاده نکنید، ممکن است تمام تحقیقات و خریدهای شما هدر رود.
هر محصولی نقش خاصی دارد و استفاده از آن‌ها به ترتیب نادرست ممکن است اجازه ندهد موهای شما مواد تشکیل دهنده محصولات گفته شده را جذب کند.
ما به شما در مورد آنچه که باید ابتدا انجام شود، آنچه که باید آخرین باشد و همه چیز درباره نحوه استفاده از محصولات مو به روش صحیح را در این مقاله خواهیم گفت.
با استفاده صحیح از محصولات مو، مراقبت بهتر از مهم‌ترین فاکتور زیبایی خود را شروع کنید.

1.روغن مو


یک روال خوب مراقبت از مو قبل از شستن موها شروع می‌شود. این کار با یک ماساژ خوب روغن موی سنتی شروع می‌شود. ماساژ روغن مو به تقویت ریشه‌ها و بهبود گردش خون در پوست سر کمک می‌کند تا رشد مو را تحریک کند. برنامه شستشوی مو را تنظیم کرده و یک یا دو ساعت قبل از شستن موهای خود، به خود ماساژ روغن مو بدهید. برای ماساژ خود می‌توانید از روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن زیتون استفاده کنید. یا می‌توانید چند روغن را با یک روغن ضروری از روغن اساسی انتخاب کنید تا مؤثرتر باشد. معجون را گرم کرده و به خوبی در پوست سر خود ماساژ دهید. قبل از شستشو بگذارید چند ساعت کار خود را انجام دهد.

 

محصولات مو  8748748674987864688946

 

2.نکات شست و شوی روزانه با شامپو


دومین کار در روال مراقبت از مو، شستن آن می‎باشد. مانند روال مراقبت از پوست، شما با پاک‌سازی مو روال مراقبت از مو را شروع می‌کنید. به زبان ساده، ما با شستن موها با شامپوی دلخواه خود شروع می‌کنیم. شامپویی متناسب با نوع موهای خود انتخاب کنید. می‌دانید قرار است شامپو را به ریشه‌های خود بزنید؟
مقداری از شامپو را در دست خود بچرخانید و آن را به ریشه موهای خود بمالید. آن را در پوست سر خود ماساژ دهید تا تمام آلودگی‌های جمع شده در پوست سر شما از بین برود. این بخشی از موهای شما است که بیشترین تمیز کردن را نیاز دارد. همان‌طور که کف را شسته و شستشو می‌دهید – و تکرار می‌کنید – شامپو تا انتها کار می‌کند و رشته‌ها را به طور هم‌زمان تمیز می‌کند.

3.نرم کننده


بعد از اینکه موهای خود را با شامپو کاملاً شستشو دادید، وقت آن است که به سراغ یک نرم کننده فوق‌العاده مغذی بروید. این مرحله ضروری به شما کمک می‌کند تا مقداری از رطوبتی که در طول روز از دست داده‌اید را بازگرداند، در عین حال به موهای شما نرمی و لطافت بیشتری می‌دهد. علاوه بر این، یک کاندیشینر (نرم کننده) با کیفیت باید با تغذیه نمودن ریشه‌های مو با پروتئین‌های لازم، به رشد و قدرت آن کمک کند. به یاد داشته باشید که به دنبال نرم کننده‌ای باشید که دارای لیست مواد طبیعی بیشتری باشد، زیرا این معجون‌های مو کاملاً ساقه موی شما را اشباع می‌کنند. هنگام استفاده از نرم کننده، اطمینان حاصل کنید که نرم کننده را روی پوست سر قرار ندهید. نرم کننده را از وسط موهای خود تا انتهای مو استفاده کنید. نرم کننده بر پایه آب و یا ژل را بیشتر توصیه می‌کنند به این علت که خیلی سنگین نیست. نرم کننده پایه کرم، برای موهای خشک و خشن مناسب است. اگر موهای شما آسیب‌دیده است، به دنبال فرمولاسیون‌هایی از نرم‌کننده‌ها باشید که باعث ترمیم، کنترل وز می‌شوند. اصطلاحاتی مانند حجم دهنده، سبک یا متعادل کننده برای موهای چرب مناسب‌تر است.

4.ماسک نرم کننده عمیق مو

برای موهایی که بسیار خشک هستند، به روال معمول شامپو و نرم کننده اکتفا نکنید، ماسک‌های حالت دهنده عمیق مانند یک معجزه عمل می‌کنند. این ماسک‌های مو حاوی حداکثر خاصیت آب‌رسانی هستند که موهای شما را نرم و خوش حالت کرده و آن‌ها را صاف و خیره کننده می‌کند. ماسک‌های نرم کننده عمیق را می‌توان 2-3 بار در هفته استفاده کرد و بهترین تأثیر را روی موهای مرطوب دارد. بنابراین، پس از شستن موهای خود، مقدار زیادی ماسک نرم کننده عمیق را بر روی موهای خود بمالید. . ماسک خود را قبل از نرم کننده و نه بعد از آن بزنید. استفاده از شامپو باعث باز شدن فولیکول‎های مو می‎شود، بنابراین بلافاصله بعد از شستن ماسک ماسک را به نفوذ مواد نرم کننده کمک می‎کند. بگذارید سه تا 20 دقیقه روی آن بماند و آن را بشویید. برخی از ماسک‌های مو باید آبکشی شوند و داخل حمام استفاده می‌شوند و اما برخی دیگر نیاز به آبکشی ندارند و می‌توانید پس از حمام، زمانی که موهایتان هنوز کمی رطوبت دارند از آن‌ها استفاده کنید

 

محصولات مو  487484897466574867854185

 

5.محصولات حفاظت در برابر حرارت
اگر شخصی هستید که به طور منظم از محصولات حالت دهنده گرمایی مانند سشوار و یا اتو مو استفاده می‌کنید ، اسپری و محصولات حافظ مو ضروری است. این کار یک لایه محافظ بر روی موهای شما ایجاد می‌کند و باعث آسیب به ساقه‌های موی شما می‌شود. بنابراین، بعد از ماسک، و پیش از استفاده از دستگاه‌های حرارتی یک لایه خوب از این محصولات را روی ساقه موهای خود بمالید.

6.سرم مو
مرحله بعدی استفاده از سرم مو است. سرم‏های مو یک محصول صاف کننده است که رطوبت ساقه موی  شما را حفظ کرده و هم‌چنین آن‌ها را براق و صاف می‌کند. اگرچه می‌توان آن را روی موهای مرطوب یا خشک استفاده کرد، اما برای تقویت بیشتر آب‌رسانی بهتر است سرم مو را روی موهای تقریباً خشک قرار دهید. به یاد داشته باشید، سرم را روی پوست سر خود قرار ندهید. مقدار لازم سرم را برداشته، آن را بین کف دست نگه داشته و در انتهای موهای خود بمالید. سرم همچنین یک محصول عالی برای مقابله با موهای وز و موخوره است.

7.اسپری حالت دهنده مو

در آخر، اسپری حالت دهنده مو داریم. اگر موهایی به طور طبیعی ابریشمی دارید، می‌دانید که اسپری حالت دهنده مو تا چه اندازه می‌تواند نجات دهنده زندگی باشد. به موهای شما چسبیده و موها را سر جای خود نگه می‌دارد. بعد از این که موهایتان را حالت دادید، آن را سخاوتمندانه با اسپری مخصوص مو بچرخانید تا موهای شما در کل روز ثابت بماند. و با این کار روال مراقبت از مو شما کامل می‌شود. گرچه به اندازه روال مراقبت از پوست شما پیچیده نیست، اما مطمئناً به بهبود سلامت و ظاهر مو کمک می‌کند. بنابراین، این روال را یادداشت ذهنی کنید و از نظر ذهبی آن را دنبال کنید!

محصولات دیگر مراقبت از مو

پارچه نخی یا کتان

در زمان شستن مو باعث می‌شود فولیکول‌های مو آزاد شوند پس اگر برای خشک کردن از حوله استفاده کنید ممکن است ساقه مو شکننده شده و آسیب ببیند. پس بهتر آن است بعد از شست و شو، موهایتان را با یک پارچه نخی یا کتان ( یک تی‌شرت ساده نخی که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید نیز می‌تواند مناسب باشد) خشک کنید و تا حدود نیم ساعت موهایتان را داخل آن بپیچید تا رطوبت آن گرفته شود و بعد اقدام به استفاده از لوازم حرارتی مانند اتو و یا سشوار کنید.

موس مو

موس بهترین ماده برای افزودن حجم  به موهای شما است. در صورت داشتن موهای کم حجم، بدون شک موس بهترین دوست شما خواهد بود. وقتی روی موهای مرطوب استفاده می‌شود بهترین عملکرد را دارد. می‌توانید یک کف دست پر از موس کنید و آن را از پایین به موهای مرطوب تبدیل کرده و یا قبل از سشوار زدن به ریشه‌ها بمالید تا صاف شود. شما همچنین می‌توانید با اسپری به ساقه‌های مو اسپری کنید تا حجم بیشتری اضافه کنید.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *