سدر گیاهی دارویی  است که خواص شگفت انگیزی برای سلامت پوست و مو دارد . از مشکلات شایانی که اکثر افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ریزش مو می باشد ، در چنین شرایطی افراد به دنبال امتحان کردن بهترین نوع از شامپوها برای درمان ریزش مو می باشند .

به گفته پزشکان و طب سنتی از بهترین راه های درمان ریزش مو استفاده از سدر می باشد این گیاه معجزه آسا موهای شما را ضخیم ، درخشنده ، شفاف و نرم می کند . بهترین راه برای سلامت و زیبایی پوست و مو استفاده کردن از روشهای گیاهی و سنتی می باشد که امروزه به کارگیری این محصولات پیشرفت گسترده‌ای در صنعت زیبایی داشته است . سدر گیاه بی نظیری است که تقریبا می توان گفت گیاهی همه کاره است ، که از تمامی قسمت های آن می توان به کار برد . برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید .

 

سدر 8968984797489678987

 

 خواص شگفت انگیز سدر

سدر با نام  دیگر قابض یا کنار در طب سنتی بسیار کاربرد دارد . سدر گیاهی همانند سنجد می باشد که در جنوب ایران یافت می شود ، این گیاه در تمامی قسمت های خود خواص شگفت انگیزی را پنهان کرده است . از تمامی قسمت های آن اعم از برگ ، گل ، شکوفه ، میوه و ریشه آن می توان استفاده کرد . در ادامه تمامی فواید و خواص آن برای پوست و مو را بررسی خواهیم نمود .

پوست صاف و کشیده : سدر خاصیت فشردگی و تقویت کنندگی اعضا را دارد ، و می تواند افراد را از ضعف و ناتوانی جسمی رهایی یابد ، این گیاه طبیعی خشک و سرد دارد . می تواند پوستی لیفت شده و بدون افتادگی را برای شما به ارمغان بیاورید .

سدر و گرما زدگی : در فصل های گرم سال طبیعتا هوا گرم است اما افرادی دارای طبع گرم می باشند و به این منظور به دنبال راهی برای خنک شدن می گردند تا طبع گرم خود را دفع کنند . شکوفه سدر قبل از میوه دادن برای استفاده افراد گرما زده بسیار مناسب می باشد ، برای از بین بردن نقاطی از بدن که عرق سوز شده است باید ابتدا شکوفه را بچینید . سپس آن را خشک کرده و به صورت پودر در بیاورید ، در آخر آن را با آب ترکیب کرده و مانند خمیر بر روی قسمت هایی که عرق سوز شده است بمالید . این کار را چندین بار تکرار کنید تا نتیجه رضایت بخشی حاصل شود .

لایه برداری و ترمیم کنندگی قوی : از گیاه سدر در ترکیبات محصولات آرایشی و شامپو ها استفاده می شود که خاصیت لایه برداری و پاکسازی بالایی دارد . به اصطلاح برای از بین بردن چربی های اضافی سطح پوست می توان از آن به عنوان لایه بردار و اسکراب استفاده نمود . الخصوص افرادی که دارای پوست خیلی چربی هستند ، توصیه می شود از سدر به عنوان لایه بردار چربی ها و ترمیم کننده جاهای جوش و لک های استفاده نمایند .

جلوگیری از ریزش مو : سدر در دسته گیاهانی است که تقویت کننده ، شاداب کننده و شفاف کننده تارهای مو می باشد ، که می تواند ریزش مو را درمان کند . نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که افرادی که دارای مو با تارهای ضخیم و منافذ گشاد هستند مجاز به استفاده از سدر هستند ، و افرادی که دارای موهای نازک و منافذ کوچک هستند توصیه می شود از آن استفاده ننمایند . اما توصیه می شود از ترکیباتی مانند فلفل ، بادام و یا سیر استفاده کنند زیرا دارای طبع گرم هستند ، در چنین حالتی منافذ بسته پوست باز شده و ریشه مو دوباره از همان ناحیه شروع به روییدن می کند .

ریشه سدر و تقویت اشتها :  امروزه برخی افراد به دنبال راهی برای چاقی می باشند ، توصیه می شود این افراد از ریشه سدر استفاده نمایند . روش مصرف به این گونه است که ابتدا ریشه سدر را با آب بجوشانید ، تا رنگ آن قرمز شود . سپس می توانید به راحتی ان را میل نمایید ، این معجون برای چاقی افراد بهترین و موثر ترین گزینه است .

درمان شوره سر با صمغ سدر : از مشکلات شایع که در بین افراد بسیار شاهد هستیم رنج بردن از شوره سر می باشد . در طب سنتی پیشنهاد می شود از گیاه سدر برای درمان این مشکل استفاده نمایند . این گیاه دارای صمغی است که برای استفاده از ان ابتدا باید آن را در آب حل نمایید ، و آن را بر روی موهای سر خود بریزند ، سپس موهای خود را با آن ماساژ دهند . در صورتیکه وقت انجام چنین کارهایی را ندارید استفاده کردن از شامپوهای سدر نیز گزینه مناسبی است .

پوست و موی شاداب با سد و حنا

احتمالا تا به حال ترکیب سدر و حنا به گوشتان رسیده است ، ایا میدانید چه خواصی دارد ؟ یا چگونه می توان آن را استفاده کنید ؟  برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید .

ترکیب سدر و حنا برای از بین بردن جوش های صورت و بدن و جلوگیری از عرق بسیار موثر می باشد . برای اینکار باید سدر و حنا را با مقداری آب ترکیب کنید و بر روی موهای خود بمالید ، نکته مهمی که باید بدانید این است حواستان باشد بعد از ماساژ دادن موی سر خود حتما به خوبی موهای خود را بشویید . چرا که در صورتی خوب شسته نشود ممکن است  نتیجه بالعکسی به وجود بیاید و باعث ریزش موهای شما شود . همچنین شما می توانید تا زمانی که موهای شما خشک نشده اند از روغن های گیاهی برای ماساژ دادن موهای خود استفاده کنید . در این صورت موهای شما شفاف ، شاداب و درخشنده خواهند شد  .

در صورتی که موهای خود را به خوبی نشویید دچار خارش خواهید شد ، برای اینکه موهای خود را تمیز کنید باید به خوبی با آب بشویید تا زمانی که هیچ رنگی از موهای شما هنگام شستشو از آب خارج نشود .

سدر برای سلامت پوست تاثیرات بسیار مثبتی را ایفا می کند ، افرادی که دارای جوش بر سطح پوست صورت و بدن خود هستند می توانند از سد برای از بین بردن این جوش ها استفاده نمایند همچنین لازم به ذکر است که با استفاده از سدر می توانند جای باقی مانده از جوش ها و لکه های پوستی خود را از بین ببرند . در  نتیجه پوستی شفاف ، شاداب ، روشن و بدون تیرگی و لک را خواهید داشت .

 

سدر 6469879687496847878

 

آشنایی با دیگر خواص سدر

  1. همانطور که در بالا اشاره نموده ایم می توانید از تمامی قسمت های سدر استفاده نمایید ، از این رو باید بگوییم برگ سدر مقوی و قابض معده می باشد .
  2. خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی دارد و برای از بین بردن انگل های پوستی از آن استفاده می نمایند .
  3. از جوشاندن برگ سدر برای درمان سرماخوردگی و فشار خون بالا استفاده می شود .
  4. باعث ضخیم شدن تارهای مو و ریشه مو می شود .
  5. از بین برنده شپش
  6. تقویت اعصاب
  7. ویتامین های موجو در سدر از پوست صورت در مقابل آلودگی ها و از پوست و مو مراقبت می کنند .
  8. خاصیت ضد التهاب ، تقویت کننده و حالت دهنده دارد
  9. از بین برنده مو خوره ، خشکی و شوره سر می باشد .
  10. از بین برنده جوش های سر سیاه و لکه های پوستی می باشد .
مزایای گیاه سدر
  • گرچه سدر دارای خواص بسیاری است و در بیشتر زمینه ها می توان از آن استفاده نمود باید بدانید نفاخ می باشد .
  • برای حافظه مناسب نمی باشد و توصیه می شود افرادی که سابقه تشنج دارند از استفادره کردن از آن خودداری نمایند .

سخن پایانی

سدر از دیرباز تا کنون مورد استفاده افراد قرار می گرفت ، و از خواص شگفت انگیز بسیاری برخوردار  می باشد . اگر از دسته افرادی هستید که به دنبال موهای شاداب ، بدون مورخوره و شوره ، پوستی روشن و بدون لک می باشید پیشنهاد می شود از این گیاه جادویی  استفاده نمایید تا از ویژگی های شگفت انگیز آن بهره مند شوید . اطلاعاتی که کمی قبل در اختیار شما قرار داده ایم ، تنها بخش کوچکی از ویژگی های این گیاه است و شما می توانید با مراجعه به سایت محصولات آرایشی و بهداشتی درمیس طب اطلاعات بیشتری را در زمینه سلامت و زیبایی کسب نمایید .

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *