ماسک‌های اکسیژن محصولاتی هستند که به صورت ژل از بطری خارج می‌شوند اما پس از چند ثانیه روی پوست شروع به جوشیدن گاز اکسیژن  و حباب زدن می‌کنند. آن‌ها چه کار می‌کنند و چگونه گاز را وارد بطری می‌کنند؟
در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که ماسک‌های حبابی اکسیژن ساز چه خدمتی به پوست شما می‌کنند؟ با ما همراه باشید.

ماسک اکسیژن چگونه کار می‌کند؟

ماسک‌های اکسیژن بسیار شبیه آب سودا یا نوشابه هستند، موادی که گاز در اثر فشار در آن حل می‌شود.  همان‌ طور که گاز دی اکسید کربن برای نوشابه عمل می‌کند، با افت فشار هنگام باز کردن بطری نیز گاز ماسک آزاد می‌شود.
اکسیژن به خوبی در آب حل نمی‌شود، بنابراین در عوض در مواد شیمیایی به نام پرفلوروکربن ها حل می‌شود که ترکیباتی پایدار و غیرفعال بر پایه کربن هستند و حاوی اتم‌های فلور هستند. آن‌ها می‌توانند 20 برابر بیشتر از آب، اکسیژن حل کنند و حتی برای استفاده در خون مصنوعی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
سپس این پرفلوئورکربن های اکسیژنه در یک بطری تحت فشار آب بندی می‌شوند. با بیرون آمدن ماسک، اکسیژن مانند حباب‌های نوشابه به آرامی گاز را به خود جذب می‌کند. برای برخی از محصولات حجیم‌تر، یک بطری تحت فشار لازم نیست – ضخامت محصول به اندازه کافی برای نگه داشتن اکسیژن کافی است تا زمانی که با استفاده از آن روی پوست آن را ماساژ دهید.
پرفلوئوروکربنه ایی که بیشتر در مواد آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، پرفلوئورودکالین و متیل پرفلوئوروبوتیل اتر هستند، اما تقریباً هر آنچه در لیست مواد تشکیل دهنده با “پرفلوئور” موجود است، یک پرفلوئوروکربن خواهد بود. مواد تشکیل دهنده پرفلوئوروکربن در برخی ماسک‎های اکسیژن معروف وجود دارد.

 

ماسک‌های اکسیژن 9684694868989849

 

اکسیژن چه کاری برای پوست انجام می‌دهد؟


اما قرار دادن گاز اکسیژن در محصولات مراقبت از پوست چه فایده‌ای دارد؟
این به این دلیل است که با افزایش سن، میزان اکسیژن در پوست شما کاهش می‌یابد و اگر سیگار بکشید یا زیاد در معرض اشعه ماورا UV بنفش خورشید قرار بگیرید، بیشتر کاهش می‌یابد. تخمین زده می‌شود که تا 30 سالگی یک ‌چهارم اکسیژن و در 40 سالگی یک ‌دوم اکسیژن کاهش می‌یابد.گاز اکسیژن برای تولید کلاژن مورد نیاز پوست است، بنابراین ممکن است اگر اکسیژن کافی در پوست نداشته باشید، سطح کلاژن شما کاهش یافته و در نتیجه پوست چین و چروک های کم‌ رنگ و کم آبی ایجاد می‌شود.مشخص شده است که اکسیژن اضافی به ترمیم زخم کمک می‌کند و باعث افزایش فیلاگرین (پروتئینی برای سد پوست سالم) می‌شود و می‌تواند باکتری‌های آکنه را از بین ببرد. در یک مطالعه حیوانی، اکسیژن باعث کاهش چین و چروک‌های ناشی از اشعه ماورا بنفش می‌شود. با این حال، هیچ مطالعه قانع کننده‌ای در مورد اکسیژن و کاهش چین و چروک در انسان انجام نشده است.از طرف دیگر، اکسیژن اضافی همچنین می‌تواند میزان اکسیژن فعال (ROS) یا اکسیدان‎های پوست شما را افزایش دهد. این اتفاق برای بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی مهم هستند، اما اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد، می‌توانند به پروتئین‌ها و DNA آسیب رسانده و منجر به پیری زودرس شوند. چند مطالعه بهبود زخم نشان داده است که این اثر جانبی بالقوه ناچیز است .

 

آیا ماسک‌های اکسیژن می‌توانند اکسیژن کافی را برای این مزایا وارد پوست کنند؟


چند مطالعه در مورد استفاده از پرفلوئوروکربن های اکسیژنه برای ترمیم زخم و یک مطالعه مقدماتی در مورد استفاده از آن‌ها برای کاهش چین و چروک وجود دارد، نتایج این مطالعات نشان داده که وجود آن‌ها در ژل‌های موضعی و محصولات پاک کننده مانند این ماسک‌ها، باعث می‌شود تا اکسیژن بیشتری به پوست وارد شود. بیشتر مطالعات درزمینهٔ ترمیم زخم از سیستم‌های دیگری برای وارد کردن اکسیژن به داخل پوست مانند باندهای تولید کننده اکسیژن به جای استفاده از پرفلوئورکربن‎ ها استفاده می‌کنند
این واقعیت که میزان قابل توجهی از حباب در ماسک‌های اکسیژن وجود دارد، می‌تواند به این معنی باشد که گاز بسیار کمی وارد پوست شده و به لایه‌های عمیق‌تری می‌رسد که می‌تواند تفاوت ایجاد کند. احساس قلقلک باعث می‌شود تا پوست  در حقیقت “فعالیت” بیشتری داشته باشد! این حباب همچنین می‌تواند آلودگی را پاک کند.

 

ماسک‌های اکسیژن 694876985694856846849688

 

مزایای استفاده از ماسک حباب دار چیست؟

برای هر نوع پوستی در محدوده وسیع پوست خشک تا چرب و هر نوع دیگری مزایای ماسک‌های حبابی وجود دارد. ضد پیری، ضد باکتری یا روشن کننده و مرطوب کننده، مهم‌ترین تاثیرات آن‌هاست.
ماسک‌های حباب دار، از لحاظ تئوریک می‌تواند فوایدی داشته باشد، مانند اینکه اکسیژن اضافی را به طور بالقوه به پوست می‌رساند و این همان چیزی است که برای تولید کلاژن مورد نیاز است. کلاژن یکی از اجزای ساختاری مهم درم است، جایی که پوست را پر می‌کند و آب را نگه می‌دارد، باعث می‌شود  پوست شما جوان‌تر و بدون چروک و چین و چروک دیده شود.
این ماسک یک انتخاب عالی برای پاک‌سازی عمیق جوش‌های سرسیاه و جلوگیری از بزرگ شدن منافذ پوست است. این ماسک سموم را استخراج می‌کند، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و سبوم اضافی را از بین می‌برد. دستور تهیه این ماسک به‌ گونه‌ای است که باعث می‌شود با اکسیژن موجود در هوا واکنش دهد و حباب‌های کوچکی تشکیل می‌دهد، که به نوبه خود به مواد اصلی ماسک کمک می‌کند تا در عمق پوست فروروند.
اکسیژن همچنین می‌تواند باکتری‌های مولد آکنه را از بین ببرد،  استفاده از این ماسک باعث کم شدن ترشحات چربی و متوقف کردن موارد بعدی در مسیر آن‌ها شود. همچنین ممکن است که این ماسک‌ها بتوانند در منافذ پوست کار کنند و سپس کف کنند و باعث از بین بردن آلودگی و مسدود شدن منافذ شوند به همین دلیل است که این ماسک‌ها اغلب ادعای اثرات روشن کنندگی دارند. این ماسک‌ها معمولاً به صورت مرطوب کننده مانند سایر ماسک‌ها ساخته می‌شوند، که آن‌ها را برای مراقبت از پوست در زمستان مناسب می‌کند. با اثرات ضد پیری احتمالی، ماسک‌های اکسیژن حباب ‌دار قطعاً ارزش امتحان کردن را دارند حتی اگر فقط برای سرگرمی باشد!

توجه: برخی از ماسک‌های اکسیژن حاوی اکسیژن حاصل از تجزیه پراکسید هیدروژن هستند، به عنوان مثال اکسیژن لایه برداری – شما باید آن‌ها را از پارچه‌های تیره دور نگه دارید زیرا باعث سفید شدن آن می‌شود! اما آن‌هایی که از پرفلوئورکربن استفاده می‌کنند بی‌خطر هستند.

 

ماسک‌های اکسیژن 496+896896968968989

 

نحوه استفاده از ماسک‌های حبابی اکسیژن ساز


مقدار کمی را بر روی بازو و پایین بازو آزمایش کنید. قبل از استفاده از صورت، واکنش‌های غیرمعمول را بررسی کنید.

از مالیدن به اطراف چشم و دهان خودداری کنید.
وقتی حباب‌های اکسیژن شروع به شکل گیری کردند، به آرامی ماساژ دهید. (بیش از 3 دقیقه استفاده نکنید)
پس از زمان استراحت و مدت زمان مشخص شده بر روی آن، صورت خود را کاملاً با آب بشویید.
توجه داشته باشید این ماسک فقط برای استعمال خارجی می‌باشد به همین دلیل از آن روی پوست آسیب دیده و زخم باز استفاده نکنید.
بیش از زمان توصیه شده استفاده نکنید.
در صورت بروز علائم تحریک یا بثورات و یا بروز این علائم در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مصرف آن را قطع کنید.
از نگهداری این محصول، در گرمای شدید ، سرما یا زیر نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.
دور از دسترس کودکان نگه دارید.
بلافاصله پس از باز کردن استفاده کنید. در صورت بارداری و / یا شیردهی ، قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید.

آیا قبلاً ماسک‌های حباب دار را امتحان کرده‌اید؟ نتایجی را که در پوست خود مشاهده کرده‌اید با ما به اشتراک بگذارید!

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *