” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

یکی از مدرن ترین فناوری های لایه برداری پوست، اتوی صورت است که توسط اغلب متخصصین پوست و کلینیک های زیبایی استفاده می شود. این دستگاه که با نام اولتراسونیک نیز شناخته می شود، از فناوری امواج صوتی با فرکانس بالا برای نفوذ به لایه های زیرین پوستی استفاده می کند. دستگاه التراسونیک مزایای بسیاری از جمله تسریع ترمیم و احیای سلول های پوستی، تونینگ عضلات، بهبود گردش خون و … دارد. اولتراسونیک جایگزینی ایمن و مناسب برای جراحی دشوار پلاستیک، لایه برداری با دستگاه لیزر، پیلینگ با مواد شیمیایی قوی ، تزریق کلاژن و بوتاکس و سایر روش های درمانی تهاجمی برای جوانسازی و پاکسازی پوست است. از مزایای این روش جوان سازی نسبت به دیگر روش ها می توان به غیر تهاجمی بودن این روش اشاره کرد. با ما همراه باشید تا بیشتر با کاربرد و مزایای دستگاه التراسونیک آشنا شویم.

دستگاه التراسونیک 7789696554122

منظور از روش درمان صورت با دستگاه التراسونیک چیست؟

جوان سازی با امواج التراسوند ایمن ترین روش جوان سازی محسوب می شود. زیرا هیچ درد و عارضه ای ندارد از روش ها جراجی استفاده نمی شود. در جوان سازی به روش اولتراسونیک امواج مشابه امواج سونوگرافی به طور متمرکز به لایه های زیرین پوست که بیش ترین نقش را در حفظ استحکام پوست دارد تابیده می شود. با متمرکز شدن این امواج بر لایه های زیرین پوست به نام smas گرمایی در حدود 60 تا70 درجه سانتیگراد در این لایه پوستی ایجاد می شود. این دما مناسب ترین و بهترین دما برای آن است که سلول های پوستی تحریک شده و بتوانند کلاژن سازی را آغاز کنند. بدین ترتیب کلاژن های قدیمی پوست تخریب شده و کلاژن های جدید ساخته می شود. در ادامه با افزایش الاستیسیتی پوست، در نهایت موجب کاهش چین و چروک و افزایش سفتی پوست می گردد.

مزایای جوانسازی به روش التراسونیک

طبق تحقیقات مختلف، استفاده از دستگاه التراسونیک نسبت به روش های قدیمی و سنتی در مقیاسی عمیق تر عمل می کند. در این روش امواج صوتی خارج شده ه از این دستگاه، به لایه های عمیق تری از پوست نفوذ کرده و با ایجاد یک ماساژ فوق العاده روی پوست، باعث افزایش گردش خون در لایه های پوستی می شود.

از دیگر مزایای دستگاه التراسونیک عبارتند از:

  • کمک به تحریک گردش خون
  • تخلیه لنف ها
  • جداسازی ملایم و غیر تهاجمی سلول های مرده پوست
  • افزایش متابولیسم درون سلولی
  • پاکسازی سموم
  • کمک به جذب و عملکرد بهتر محصولات مراقبت از پوست
  • سفت کنندگی و لیفتینگ پوست گردن و صورت
  • کاهش چین و چروک پوست صورت و نواحی مختلف بدن
  • کاهش افتادگی پلک وتورم چشم ها
  • درمان منافذ باز پوستی
  • کمک بهبود رنگ پوست
  • درمان اکنه و کک و مک
  • از بین بردن سیاه اطراف چشم
  • کاهش سلولیت و توده های چربی انباشته شده
  • بهبود جای زخم
دستگاه التراسونیک چه ویژگی هایی دارد؟

دستگاه دریم ری گلد التراسونیک از محصولات درمیس، انتخابی بسیار هوشمندانه برای کلینیک های زیبایی و سالن های تخصصی پوست و حتی کاربران خانگی جهت لایه برداری ملایم پوست می باشد. این دستگاه با بهره گیری از امواج فراصوت باعث بازسازی و ترمیم پوست آسیب دیده می شود. آبرسانی بسیار بالا به لایه های درم پوست از مهم ترین ویژگی های خرید این دستگاه است. برخی از کاربردهای دستگاه التراسونیک عبارتند از:

  • پاکسازی سلول های مرده و مواد زائد توسط امواج فراصوت
  • افزایش عملکرد محصولات مراقبت از پوست
  • طراحی سبک و بی سیم برای استفاده خانگی یا استفاده در مطب
  • قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند جهت آنالیز پوست
  • امکان تنظیم میزان ویبره بر اساس نوع پوست
  • چند دستگاه در یک دستگاه
  • پاکسازی آکنه و منافذ باز پوست
  • جلوگیری و کاهش چین و چروک
  • مناسب برای انواع پوست ها مخصوصا پوست های حساس

دستگاه التراسونیک 7788852211123

دستگاه التراسونیک ضد پیری، ضد چروک و ضد آفتاب

دستگاه لتراسونیک را می توان برای انواع پوست ها استفاده کرد. اما نتایج حاصل از آن معمولا برای پوست هایی که دارای مشکلاتی از جمله جوش، اکنه، چین و چروک و … هستند قابل مشاهده تر است. روش التراسونیک برای افرادی که به دنبال روشی ایمن با مزایای ضد پیری هستند هم گزینه مناسبی است. از دیگر فواید استفاده از این روش می توان به درمان بسیاری از مشکلات پوستی مثل منافذ پوستی مسدود شده، چربی اضافی پوست، جوش های سر سیاه و سر سفید، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست، رنگ پوست کسل کننده، بافت های ناهموار پوستی، درمان لکه های تیره پوست و … اشاره کرد. نتایج زوش التراسونیک براساس نوع پوست متغیر است و دارای ماهیت تدریجی است. اگرچه درمان فراصوت دارای تأثیر سفت سازی فوری و موقتی پوست صورت است، کاربرد آن به صورت مستمر و روزانه منجر به ماندگاری نتایج می‌ شود.

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

روش استفاده از دستگاه التراسونیک

دستگاه التراسونیک از به روز ترین فناوری های لایه برداری پوست است که توسط اغلب متخصصین پوست به کار می رود. این درمان ایمن از طریق استفاده از کاردک مخصوص یا اسکرابر انجام می شود. بعد از استفاده پوست تمیز تر، سالم تر و شفاف تر به نظر می رسد و محصولات مراقبت از پوست بهتر از قبل جذب پوست می شوند. قبل از استفاده از دستگاه التراسونیک، باید پوست آماده ‌سازی شود. آماده ‌سازی پوست به معنی باز کردن منافذ پوستی و نرم شدن بافت‌ های پوستی است. سپس پوست را با استفاده از سرم ویتامینی مخصوص ماساژ داده و با دستگاه التراسونیک، پوست را به آرامی ماساژ می دهیم تا بواسطه امواج صوتی این دستگاه، سلول‌ های مرده از روی پوست حذف و پوست صورت به شکل عمیقی پاکسازی شود. پس از اتمام کار جهت جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوستی، با استفاده از پالس ‌های آب تمام آلودگی ‌های روی پوست پاک خواهند شد.

برخی نکات مراقبتی حین استفاده از دستگاه التراسونیک

  • قرار دادن دستگاه التراسونیک در نواحی زخمی و عفونی عوارض وخیمی را به همراه می آورد.
  • بهتر است خانم های باردار و شیرده بعد از پروسه شیردهی و زایمان از آن استفاده کنند.
  • استفاده از این دستگاه در ناحیه داخلی بدن همچون: دخان، ژنیتال، بینی ممنوع است.
  • بیماران قلبی و عروقی با مشورت پزشک مراجعه کنند.
  • قبل از روشن نمودن دکمه باید باطری شارژ شده باشد.(برای فول شارژ شدن نیاز به 2 الی 3 ساعت متصل شدن به برق را دارد، برای این امر می توانید از چراغ دستگاه نیز جهت راهنمایی استفاده کنید)
  • استفاده از این دستگاه هیچ گونه محدودیتی ندارد، اما بهتر است که با برنامه ریزی از آن استفاده شود.
  • بهتر است که بعد از اتمام کار با آن تیغه را با محلول هایی، ضدعفونی کرده و آن را پاک نمایید.
  • چون این دستگاه ظریف است در نتیجه باید بسیار مراقب بود که ضربه ای بدان وارد نشود.

نحوه درمان با التراسونیک

در این روش دستگاه التراسونیک روی نواحی درمان قرار داده شده و امواج صوتی با فرکانس مناسب به پوست وارد می شود. هر چه فرکانس یا طول موج این امواج کمتر باشد، انرژی امواج بیشتر بوده و نفوذ بیشتری در پوست خواهند داشت. فرکانس مورد نیاز برای درمان،‌ بستگی به ضخامت پوست بیمار و ناحیه تحت درمان دارد. در بیشتر موارد از فرکانس های با طول موج ۱ مگاهرتز که انرژی زیادی دارند، برای درمان نواحی مختلف بدن به جز صورت استفاده می شود. از امواج با طول موج ۳ مگاهرتز که انرژی کمتری دارند، برای نواحی حساس مانند پوست صورت یا اطراف چشم استفاده می شود. این امواج به اندام های زیر پوست و پوست جذب شده و دمای آن ها را بالا می برد.‌ این افزایش دما باعث افزایش اکسیژن مورد نیاز سلول ها می شود، به دفع مواد زاید کمک می کند و کلاژن سازی را افزایش می دهد.

دستگاه التراسونیک 3325699855455

بهترین کاندیدای استفاده از التراسونیک چه کسانی هستند؟

افرادی که شرایط عمومی بدنی سالمی دارند اما از مشکلات پوستی از جمله چین و چروک و دیگر عوارض سطحی پوست رنج می برند فارغ از سن و جنسیت، بهترین کاندیدای بهره مندی از دستگاه التراسونیک می باشند. با این حال حداقل ۱۸ سال سن برای استفاده از این روش، توصیه می شود. همانطور که پیش تر گفته شد، التراسونیک از جمله روش های ایمن و غیر تهاجمی جوانسازی پوست است. از همین رو استفاده از این دستگاه اغلب فاقد مضرات جانبی است. با این حال ممکن است در برخی بیماران برخی عوارض از قبیل قرمزی و التهاب را ایجاد کند که معمولا موقتی است و پس از گذشت چند ساعت از بین خواهد رفت. به طور کلی دستگاه التراسونیک باعث ایجاد مشکلات پوستی و عوارض جانبی نمی شود و روشی کاملا ایمن است. توجه داشته باشید هرگز نباید از آن در ناحیه درونی بدن مانند دهان، بینی و… استفاده شود.

کلام آخر

با چگونگی جوانسازی پوست توسط دستگاه التراسونیک و مزایای آن آشنا شدید. دستگاه التراسونیک مانند برسی نازک است که به راحتی و در منزل می توان از آن استفاده کرد. شایان ذکر است که این دستگاه را می توان در دیگر قسمت های بدن از جمله: گردن، بازوها، ران پاها، شکم  نیز مورد استفاده قرار داد. لازم است در حین درمان از ژل محلول در آب استفاده شود  زیرا چنین ژل هایی بهترین رسانای امواج صوتی اولتراسونیک هستند. از آنجایی که روغن یا کرم ‌های حاوی روغن و یا لوسیون ها فاقد ویژگی ‌های رسانندگی یونی هستند. بنابراین نمی‌ توان در روند درمان پوست با دستگاه اولتراسونیک از آنها استفاده کرد. اگر بدون استفاده از مواد رسانای مناسب و یا حتی بدون استفاده از چنین موادی از این روش درمانی استفاده شود، ناحیه بالایی این دستگاه دچار آسیب خواهد شد. در پایان لازم است بگوییم این دستگاه ساینده نیست و برای تمام انواع پوست مناسب است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *