کرم مرطوب کننده تاثیر بسیار زیادی در سلامتی و زیبایی افراد دارد . رطوبت و آبرسانی پوست باعث  از بین رفتن چین و چروک های پوستی می شود و جوانی دوباره را به پوست شما باز می گرداند . امروزه با پیشرفت علم و کارشناسی تخصصی زیاد در این حوزه ،کرم های مرطوب کننده بسیاری برای انواع پوست تولید می شود که افراد می تواند با آگاهی از نوع پوست  خود دست به انتخاب بزنند . ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم  تا شما را نسبت به این موضوع  آگاه  کنیم . پس تا انتها با ما همراه باشید .

در گام اول برای انتخاب مرطوب کننده نوع پوست خود را بشناسید :

 

هر فردی دارای پوست با ویژگی هایی متفاوت است که برای مراقبت و حفظ زیبایی پوست خود  باید شاخت کافی نسبت به این موضوع داشته باشد . چراکه با انتخاب اشتباه دراین موضوع  پوست دچار عارضه می شود.  مرطوب کننده متناسب با پوست یکی از موضوعات مهمی است باید انتخاب آن جدی گرفته شود تا بتواند طراوت و رطوبت پوست را  تامین نماید .

 

اما انواع پوست :

 

پوست معمولی :  کسانی که  پوست معمولی دارند پوستشان نه چرب است و نه خشک.

پوست چرب : یکی از بزرگ ترین نشانه های پوست چرب براق بودن آن است  که اگر مراقبت نشود امکان بروز جوش های التهابی در آن ها زیاد است .

پوست خشک :  پوست های خشک معمولا سفت است و حالت ارتجاعی نداشته و گاها  پوسته پوسته به نظر می‌رسد.

پوست مختلط :  تشخیص این نوع از ویژگی های پوستی کمی دشوار است . اگر بخشی از پوستتان چرب و بخش دیگر خشک یا معمولی است، نوع پوستتان مختلط است.

پوست حساس : این نوع پوست  اغلب به مواد سازنده محصولات آرایشی بهداشتی وهمچنین  تغییرات آب و هوایی حساس است. اگر پوست حساس با مواد تحریک کننده در تماس باشد ، آسیب می‌بیند و دچار مشکلات پوستی می‌شود.

 

کرم مرطوب کننده 5865486985968968

انواع محصولات رطوبت رسان

 

  1. مرطوب‌کننده‌های کرمی :

برای کسانی که دارای پوست های خشک هستند ، مرطوب کننده های کرمی گزینه خوبی است.  این افراد می توانند از این نوع کرم با خیال راحت استفاده نمایند و از لطافت آن لذت ببرند . این مرطوب‌کننده‌ها ساختار متراکمی دارند و می تواند رطوبت را به لایه های مختلف برساند و آبرسانی کند.  اما  از آنجایی که ترکیبات کرم‌های مرطوب‌کننده متراکم و بسیار غلیظ است نفوذ این مواد به داخل پوست نسبت به مرطوب‌کننده‌های مایع چون لوسیون ها و… دیرتر انجام می‌ شود.

کرم‌های شب ،  در بین این کرم های مرطوب کننده کرمی ، ترکیبات متراکم ‌تری دارند و غنی از روغن‌های پر خاصیت گیاهی هستند. همان‌طور که از نام آن  پیداست برای استفاده در شب مناسب‌ و به نور خورشید حساس هستند. بنا به همین دلیل شما می توانید بعد از شستشوی صورت خود به هنگام خواب  این کرم را بر روی پوست خود ماساژ دهید و از فواید بسیار زیاد آن بهره ببرید.

  1. ژل‌های مرطوب ‌کننده :

ژل‌های مرطوب‌کننده به نسبت مرطوب کننده های کرمی ترکیبات لطیف  و سبک تری دارند و در بیشتر مواقع فاقد هر گونه چربی اضافه هستند. به طوری که بعضا با ماساژ برخی از کرم های مرطوب کننده چربی اضافه و سنگینی را بر روی پوست خود کاملا احساس خواهید کرد. اما اگر از پوست مستعد به جوش و آکنه برخوردار می باشید ، با خیال راحت روی این نوع مرطوب‌کننده‌ها برای آبرسانی پوست‌های چرب و مستعد به آکنه  حساب باز کنید. ژل‌های مرطوب‌کننده گزینه خوبی برای استفاده به عنوان پایه آرایش و یا استفاده در روزهای گرم تابستان هستند.

  1. لوسیون های مرطوب کننده :

به طور حتم دقت کرده اید لوسیون ها حالت مایع داشته و بسیار رقیق هستند . به همین دلیل برای ترکیب شدن مواد مغذی درون آن باید قبل از استفاده ، به خوبی  تکان دهید  تا به خوبی مواد درون آن با هم ترکیب شوند. لوسیون های مرطوب کننده بنا به ترکیبات مایعی که دارند  دارای مقادیر بسیار زیاد آب هستند . با ماساژ آن بر روی پوست باعث آبرسانی به لایه های مختلف پوست نیز می شود.

اگر دارای پوست چرب می باشید ؛ شما با استفاه از آن به هیچ عنوان احساس چربی اضافه بر روی پوست خود نمی کنید و به همین دلیل پیشنهاد خوبی برای پوست های چرب می باشد. شما می توانید با خرید لوسیون ها برای تمام قسمت های بدن خود استفاده نمایید و از ابریشمی بودن پوست خود لذت ببرید. تجربه نشان داده است که لوسیون ها به نسبت ژل های مرطوب کننده غلیظ تر است اما باید در نظر بگیریم که  کرم های مرطوب کننده  ازهمه  انواع مرطوب کننده های دیگر بسیار متراکم تر است.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت های علمی و صنعتی و تولید محصولات متنوع برای پوست بسیاری از مرطوب‌کننده‌های موجود در بازار در کنار آبرسانی و رطوبت پوست فواید دیگری هم دارند که در ادامه به این مرطوب‌کننده‌ها و مزیت آن‌ها اشاره خواهیم داشت :

 

کرم مرطوب کننده های دارای SPF :

 

پوست انسان در برابر نور خورشید بسیار آسیب پذیر است چراکه نور خورشید دارای اشعه های مضر فرابنفش است و موجب آفتاب سوختگی  و بسیاری از عارضه های پوستی نیز می شود. اما شما می توانید با استفاده از کرم های مرطوب کننده حاوی اس پی اف با یک تیر دو نشان بزنید و طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید .

مراقبت های  spf به یاد داشته باشید که مدت زمان SPF  بر روی پوست زیاد نبوده و باید هر دو ساعت یک بار باید تمدید شود. از طرفی برای مراقبت بیشتر از پوست بهتر است از SPFهای بالاتر از 30 استفاده نمایید تا از پوست شما مراقبت های بیشتری نماید .

 

مرطوب کننده های  دارای آنتی اکسیدان :

 

آنتی اکسیدان ها یکی از عوامل شادابی پوست است که می تواند تا چند برابر پوست شما را زیبا تر و جوانتر نشان دهد . چراکه آنتی اکسیدان ها شامل ریز مغذی و ویتامین های ضروری بدن بوده که می تواند به جوانسازی پوست شما منجر شود. می دانید که کرم مرطوب کننده ها با عصاره  میوه و گیاهان زیادی چون عصاره شیرین‌بیان ، چای‌سبز ، بابونه و انار تولید می شوند که دارای آنتی اکسیدان فراوان است. در نهایت  اگر می‌خواهید در کنار آبرسانی، شاهد دیرتر پیرشدن پوست خود باشید حتما سراغ مرطوب ‌کننده‌های حاوی آنتی‌اکسیدان را بگیرید.

 

مرطوب‌ کننده‌ پوست چرب و مستعد آکنه :

 

تصور این که شما دارای پوست چرب باشید و از کرم مرطوب کننده به دلیل  بروز جوش و آکنه استفاده نکنید بسیار اشتباه می باشد. اما باید بدانید که  کرم های مرطوب کننده متناسب با پوست شما  به هیچ عنوان پوست شما را دارای هیچ عارضه ای نمی کند. بلکه باعث شادابی دوچندان آن می شوند و چربی و رطوبت پوست را کنترل می نماید.

 

کرم مرطوب کننده  548769785968475968749687

مرطوب کننده متناسب با پوست خشک :

 

خشکی پوست یکی از عارضه هایی است که می تواند گریبان گیر افراد شود و سوزس و خارش آن ، فرد را آزار دهد. بروز این عارضه دلایل بسیاری چون ژنتیکی ، حساسیت ها ، آلرژیک ها و…دارد . اما شما می توانید از کرم های مرطوب کننده حاوی اسیدهیالورونیک و دایمیتیکون ، گلیسیرین ، پروپیلن گلیکول ، پروتئین‌ها و اوره نیز خاصیت جذب آب را دارند و همچنین کرم‌های حاوی لانولین و روغن‌‌های معدنی که گزینه خوبی برای حفظ رطوبت‌ در پوست به حساب می‌آیند استفاده نمایید.

 

مرطوب کننده برای پوست های خارش دار :

 

یکی از معضلات بزرگ پوستی خارش ها هستند بنا به گفته بالا یکی از عوامل ایجاد خارش ، خشکی پوست است  که می تواند گریبان گیر افراد شود و آن ها را پریشان کند . اما شما با انتخاب مرطوب کننده های دارای  هایپوآلرژنیک می توانید این عارضه را کنترل نمایید.

 

 آیا استفاده از کرم مرطوب کننده مان خاصی دارد ؟

 

حتماً شما نیز برای بهتر شدن پوست خود از مرطوب کننده‌ها استفاده می‌کنید ، اما باید بدانید اگر در زمان مناسب از آن ها استفاده نکنید کاری که انجام می‌دهید ، فایده ای ندارد.  اما ایده آل ترین  زمان برای استفاده از مرطوب کننده بلافاصله بعد از شستشوی صورت است. آب گرمی که در هنگام شستشوی صورت استفاده می‌کنید ، چربی‌‌ها را از بین می‌برد و پوست شما را تا جایی که ممکن است تمیز می‌کند.  در واقع بهتر است قبل از استفاده از مرطوب‌کننده، پوست خیس باشد.

یکی دیگر از زمان های مناسب  استفاده از کرم مرطوب کننده  وقتی است  که صورتتان خشک و تمیز است.  پوست شما مرطوبت کننده را جذب می‌کند و باعث کنترل رطوبت و چربی آن می شود . صبح‌ها بعد از بیدار شدن و شب‌ها قبل از رفتن به جای خواب خود  ابتدا صورت خود را بشویید و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

اجازه دهید مرطوب کننده جذب پوست شود :

 

احتمالا روزهایی پیش می آید که عجله داشته باشید ، و بعضی از مراحل مراقبتی خود را جا بیندازید  اما همیشه به یاد داشته باشید مصرف مرطوب کننده  بسیار الزامی است . همچنین بعد از مصرف مرطوب کننده یک الی دو دقیقه  منتظر بمانید تا جذب پوست شود. سپس  از کرم پودر و دیگر محصولات آرایشی استفاده کنید. با  این کار کرم پودر نمای بهتری بر روی پوست شما دارد و همچنین سلول های  پوست هم تغذیه می شوند .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *