همه افراد علاقه مندند که مژه ‌پرپشت و زیبا داشته باشند. اما  باید بگوییم که داشتن چنین مژه هایی نیازمند مراقبت و آبرسانی دارد . بعضی از افراد ادعا می کنند که به طور ژنتیکی مژه های کم پشتی دارند و راه درمانی برای این کار وجود ندارد . اما اگر از ابتدای تولد هم مژه‌های پرپشتی نداشته باشید ؛ شما با انجام چند راهکار و مراقبت صحیح از مژه‌های پرپشت‌تر و زیباتری نیز بهره مند خواهید شد. اما برای پرپشت شدن مژه چه باید کرد؟ برای دریافت این سوال خود ، در ادامه با ما باشید .

روغن درمانی برای پرپشت شدن مژه :

در ابتدا برای پرپشت کردن مژه  روش روغن درمانی را برای شما مطرح می کنیم که نقش بسزایی در این زمینه دارد. روغن درمانی از روش های سنتی و اساسی برای رشد مو بوده است که  به دلیل داشتن ریز مغذی های فراوان و با رساندن مواد مغذی به تارهای مژه ، باعث تقویت بیشتر و سلامت آن ها نیز می شود .

روغن هایی مانند روغن کرچک ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، و… که در ادامه به چند مورد از آن ها می پردازیم از قبیل روغن های موثری هستند که می توانند شما را به هدفتان نزدیک کنند .احتمالا شما هم بار ها استفاده از “روغن نارگیل برای مو، روغن زیتون برای تقویت  مو، روغن سیاه دانه و بسیاری از روغن  دیگر برای تاثیر سلامتی  مو” به گوش شما هم خورده است و برای شما آشنا است. به همین دلیل ما به معرفی چند تا از روغن مغذی برای پرپشت شدن موی مژه شما می پردازیم .

  1. روغن درمانی با روغن کرچک :

اولین روغن تاثیر گذار دراین باره ، روغن کرچک است. روغن کرچک روغن گیاهی بوده که از دانه لوبیا گرفته می شود . این روغن داشتن مواد مغذی می تواند با ماساژ بر روی تارهای مژه ، آن را تقویت نماید . شما کافی است مقداری پنبه بردارید یک قطره روغن کرچک را بر روی آن بریزید . این کار را هرشب قبل از خواب به مژه های خود بمالید. شما با بکار گیری این کار به طور مداوم بعد از مدتی شاهد تغییرات خواهید بود.

همچنین شما می توانید کمی ژل آلوئه ورا  را با روغن کرچک مخلوط کنید. سپس آن ها را خوب ترکیب کرده  و با استفاده از پنبه ویا یک براش مواد را  به مژه هایتان بزنید .اجازه دهید به مدت یک شب بر روی تارهای مژه بماند تا به خوبی جذب شود و بعد از بیدار شدن می توانید چشمهایتان را  بشورید. برای دریافت بهترین نتیجه این ماسک را به طور منظم برای سه ماه تکرار کنید.

  1. تقویت مژه با روغن بادام :

روغن بادام یکی از روغن های شناخته شده در سراسر دنیا است که با مواد مغذی درون خود به یکی از محبوب ترین روغن ها شناخته می شود. شما می توانید این روغن را که به راحتی در دسترس بوده را تهیه کنید و آن را به مژه خود بمالید و پس از مدتی از پرپشت شدن مژه خود لذت ببرید.

  1. روغن هسته انگور :

روغن هسته انگور به دلیل دارا بودن اسید های غیر چرب اشباع شده و آنتی اکسیدان های قوی به طوری است که تاثیر آن از ویتامین E,C بالاتر بوده و شما می توانید با ماساژحتی یک قطره آن برای تقویت پیاز موی مژه خود بکار بگیرید و از تاثیر آن شگفت زده شوید.

  1. روغن رزماری :

رزماری که نام دیگر آن اکلیل کوهی بوده است یکی از گیاهان عطر دار است که خاصیت های نفوذ پذیری بسیار زیادی دارد. روغن و عصاره رزماری و یکی از درجه یک ترین مواد طبیعی برای رشد و تقویت ابروها و مژه‌ها است که موجب استحکام فولیکول مو می شود.  با ماساژ این روغن بر روی مژه باعث افزایش گردش خون در ابرو و مژه شده  که در نهایت  باعث پرپشت شدن مو نیز می‌شود.

برای این کار کافی است یک قطره رزماری را روی گوش پاک‌ کن بریزید و آن را به تار های موی ابرو و مژه خود؛ سپس آن را به خوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. این ‌کار را هر شب به طور مداوم تکرار کنید تا به مرور زمان شاهد پر پشت مژه خود شوید.

پرپشت شدن مژه 4869864896849697869

در هنگام استفاده از انواع روغن  به مژه ها توجه داشته باشید :

برخی از افراد تصور می کنند که با روغن مالی کردن مژه خود باعث تاثیر گذاری بیشتر آن می شوند . اما باید بگوییم این کار باعث ایجاد ضرر برای چشم و ایجاد حساسیت می شود .به یاد داشته باشید یک الی دوقطره برای پرپشت شدن مژه کافی است و نیازی به قطرات زیاد نیست.  در استفاده از روغن ها برای مژه های خود زیاده روی نکنید چراکه امکان ایجاد حساسیت و آلرژی در آن ها زیاد است ، به همین دلیل حتما با پزشک مشورت کرده و حساسیت‌های پوستی خود را نیز در نظر بگیرید تا دچار آلرژی نشوید.

اما از دیگر روغن ها برای تقویت مژه

  • جوجوبا
  • روغن سیاه دانه
  • روغن نارگیل
  • روغن زیتون
  • وازلین

 تاثیر فوق العاده چای سبز برای پرپشت کردن مژه !

چای سبز ، دارای  مقادیر بسیار زیاد فلاونوئیدها از خانواده آنتی اکسیدان های قوی است که سبب رشد و تقویت مژه می شود. برای استفاده از چای سبز به عنوان یک روش خانگی برای ضخیم کردن مژه ها مقداری چای سبز شیرین را با کمی آب جوش ترکیب کنید ، در مرحله بعد  به مدت 15 الی 20 دقیقه بگذارید دم بکشد . بعد از گذشت این زمان شعله را خاموش کنید و صبر کید تا سرد شود . زمانی که دمنوش شما گرمای خود را از دست داد می توانید با یک قطعه پنبه و یا گوش پاک کن مایع را به مژه های خود بمالید . این کار را هر روز تکرار کنید تا تاثیر خود را بجا بگذارد .

آلوئه ورا ؛ گیاه موثر در تقویت مو

یکی دیگر از روش های شگفت انگیز و تاثیر گذار برای داشتن مژه های پرپشت و بلند آلوئه ورا است. چراکه آلوئه ورا ، غنی از مواد مغذی و ویتامین ها است که به رشد و آبرسانی مژه ها کمک می کند. این گیاه حیرت انگیز حاوی آنتی اکسیدان های فوق العاده ای چون  ویتامین ,E, A, B-12 و C است ، که همه ی آن ها برای رشد موهای سالم و درخشان  موثر هستند.

برای استفاده از گیاه آلوئه ورا باید آن را با دقت بشویید تا میکروب آن از بین برود کمی ژل آن را بردارید و قبل از اینکه به رختخواب بروید ، روی مژه های خود بزنید. اجازه دهید کل شب بماند.صبح ، ژل را با آب گرم بشویید.

همچنین، یکی دیگر از درمان های ثابت شده می توانید آلوئه ورا را با روغن جوجوبا مخلوط کنید ، که برای رطوبت رسانی مو و افزایش رشد مو مفید است.این دو ماده را با نسبت های مساوی با هم مخلوط کنید و به آرامی به مژه هایتان بزنید و حدود 15 دقیقه اجازه دهید ، تا بماند و سپس بشورید. برای تاثیر گذاری بهتر ،  روزانه تا دوبار این کار را تکرار کنید.

برای تقویت مژه همیشه ریمل را پاک کنید

اغلب بانوان برای اینکه مژهای خود را پرپشت ببینند و جلوه چشمان خود را چندین برابر کنند؛ ریمل را هرچند ساعت یک یار تمدید می کنند . اما باید بگوییم که  حداقل ساعاتی از روز باید مواد شیمیایی را از روی تارهای موی خود پاک کنید تا به اگنها اجازه داده شود نفس بکشند . این زمان فرصت خوبی برای تقویت مژه است .

امروزه با پیشرفت علم و تنوع محصولات بهداشتی و  مراقبتی  روغن‌های تقویت‌کننده مژه در محصولات آرایشی و بهداشتی هم تولید می‌شوند که باعث رطوبت رسانی، حالت‌دهندگی و تغدیه تارهای موی مژه می شود . برای تقویت مژه‌ها باید  آن‌ها را از نوک تا ریشه به روغن‌های طبیعی گیاهی یا فراوری شده درکارخانه‌ های معتبر بمالید و تمام طول شب را به راحتی بخوابید.

 

پرپشت شدن مژه 56462

 

عدم استفاده از وسایل فر کننده : 

مژه ها به دلیل ظرافت و سایز کوچک می توانند خیلی زود در معرض خطر قرار بگیرند و در نهایت موجب ریزش آن ها شود . یکی از این راه های پرخطر برای زیبا جلوه دادن مژه استفاده نادرست از فرمژه یا دستگاه‌های شبیه به این دستگاه است . فر کردن مژه می‌تواند باعث آسیب دیدگی مژه‌ها شوند. اگر روش درست فرمژه را بلد نباشید می توانید به آسانی به مژه خود آسیب برسانید . چراکه حتی با فشار بیش از اندازه به مژه‌هایتان از ریشه جدا و یا شکسته خواهد شد .نکته قابل ذکر اینکه  توجه کنید که برای استفاده از فرمژه حتما لاستیک  رویی آن را در فواصل زمانی به طور متناوب عوض  کنید تا مژه دچار آسیب نشود.

استفاده از مژه مصنوعی ممنوع!

یکی از ساده ترین و پیش پا افتاده ترین راه برای پرپشت کردن مژه استفاده از مژه مصنوعی است این روش به دلیل راحتی و و موقتی بودن بکار گیری آن  در مراسم و جشن‌ها بین خانم‌ها امری رایج است. اما ما می خواهیم بگوییم که حدالامکان سعی کنيد این عادت را کنار بگذارید. چراکه مژه مصنوعی به تنهایی نمی تواند باعث آسیب به مژه های طبیعی شود ، اما چسب های مخصوصی که برای چسباندن مژه بر روی پلک کاربرد دارند ، علاوه بر اینکه ساختار  شیمیای آن ها در حین استفاده به پوست پلک آسیب می‌رساند ، در زمان جدا کردن مژه مصنوعی هم می‌تواند باعث کنده شدن مژه‌های طبیعی از ریشه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *