مام زیر بغل از محصولات پرفروش در صنعت زیبایی و سلامت و بهداشت می باشد . طبیعی است که در هوای گرم بدن انسان عرق کند ، حال افرادی نیز در تمامی فصول سال دچار تعریق می شوند که ممکن است ، اندکی ایجاد بوی نامطبوع کند و برای دیگران ناخوشایند باشد . عرق کردن بدن امری بسیار طبیعی است که برای تمامی افراد رخ می دهد  و دارای اندک بوی است ، اما این بود در تمامی افراد متفاوت می باشد . در چنین حالتی استفاده از مام زیر بغل برای تمامی افراد پیشنهاد می شود ، علی الخصوص افرادی که تعریق بدبو و ناخوشایندی دارند ، مصرف بیشتر مام زیر بغل یا همان دئودورانت فصل‌های گرم سال مانند بهار و تابستان به حداکثر می‌رسد .

آشنایی با مام زیر بغل

حالا ممکن است سوالی در ذهن شما به وجود بیاید که این مام زیر بغل دقیقا چیست ؟ مام زیر بغل یا همان دئودورانت از محصولاتی است که در فصل‌های گرم سال برای کم کردن تعریق و حتی کاهش بوی نامطبوع و ناخوشایند آن مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد . مام ها از ترکیبات متفاوتی تشکیل شده اند تا میکروب ها و باکتری‌ها را از بین ببرند . همچنین این محصولات می توانند رایحه ناخوشایند ناشی از فعالیت این باکتری ها را نیز خنثی کنند .

 

مام  5476874848484847848418

 

ترکیبات اصلی مام ها چگونه است ؟

مام ها عمدتاً از املاحی مانند آلومینیوم و زیرکونیوم ترکیب شده‌اند که در کارخانه ها با میزن متفاوت و ترکیبات دیگر ساخته می شوند . این محصولات بهداشتی با آنتی بیوتیک های مختلفی ترکیب شده تا میکروب ها و باکتری های زیر بغل را خنثی کنند و از بین ببرند ، همچنین دارای مواد نگهدارنده هستند و از ایجاد میکروب و فساد در زیر بغل جلوگیری می کنند . در صورتی که مام ها دارای آنتی بیوتیک و خاصیت ضد باکتریایی نباشند ، باعث تجمع قارچ ها در ناحیه زیر بغل می شوند ،  که از نظر بهداشتی و مراقبتی مشکل‌های بسیاری را برای سلامت پوست ایجاد خواهند کرد .

هر آنچه که باید از نحوه استفاده از دئودورانت بدانید

همان طور که کمی قبل تر ذکر نموده ایم مام ها از ترکیبات زیرکونیوم و آلومینیوم تشکیل شده اند ،  به این منظور مام ها بسیار قوی می باشند و در هنگام استفاده از آن ها باید نکاتی را رعایت کنید تا با مشکل مواجه نشوید . در ادامه ما این نکات مهم و ریز را با شما در جریان خواهیم گذاشت ؛

بهترین زمان استفاده از مام ها قبل از خواب و یا بعد از استحمام و خشک شدن رطوبت بدن می باشد . زمانی که رطوبت بدن کاملاً خشک شود ، پوست بدن شما به راحتی ترکیبات مام ها را جذب کرده و تاثیر بسیار شگفت آوری در ایجاد رایحه ای خوشبو و خوش عطر خواهد داشت .

برای استفاده کردن از مام ها یا دئودورانت های زیر بغل پیشنهاد می شود آنها را به آرامی به زیر بغل خود بمالید و بر سطح پوست ماساژ دهید .

نکته دیگری که باید بدانید این است که مام ها نه تنها برای زیربغل مورد استفاده قرار می گیرند ، بلکه شما می توانید برای خوشبو کردن نقاط دیگر بدنتان نیز از آن ها استفاده نمایید .

عمدتاً ماندگاری عطر و بوی مام ها بین ۱۲ تا ۴۸ ساعت می باشد پیشنهاد می شود تا زمانی که این رایحه از بین نرفته است از زدن مجدد مام بر پوست زیر بغل خود خودداری نمایید .

از استفاده کردن مام بر روی سطح آلوده زیر بغل اکیدا اجتناب کنید چرا که زیر بغل هنگامی که دچار تعریق می شود باکتری ها و قارچ ها در این ناحیه به وجود می آیند . از این رو شما حتماً باید این ناحیه از بدن را به خوبی با استفاده از دستمال مرطوب ، یا پنبه و دستمال کاغذی خشک نمایید تا عرق از بین برود سپس می‌توانید از مام زیر بغل برای ایجاد رایحه مناسب استفاده کنید .

مام ها چه فوایدی دارند

همان گونه که شما اطلاع دارید زیر بغل محل تجمع غدد تعریق می باشد ، از این رو این ناحیه از بدن عرق بسیاری می کند شما با استفاده از مام ها مزایای بسیار زیادی را برای خود به ارمغان خواهید آورد این مزایای شگفت انگیز عبارتند از ؛

  • کنترل معضل تعریق زیاد در ناحیه زیر بغل
  • ایجاد رایحه خوشبو و مطلوب
  • امکان استفاده از لباس های تیره و روشن
  • افزایش اعتماد به نفس در فرد
  • ممانعت از ایجاد خیسی در ناحیه زیر بغل
  • ایجاد پوستی نرم و شفاف و لطیف

دئودورانت ها چه معایبی را به دنبال خواهند داشت

از قدیم گفته اند استفاده بیش از اندازه از هر چیزی باعث ایجاد ضرر می شود از این رو استفاده از مام ها به دفعات زیاد و بدون رعایت نکات لازم باعث ایجاد مشکل می شود . از مشکلاتی که ممکن است با آن ها مواجه شوید که عبارتند از ؛

  • جلوگیری کردن از طریق سالم پوست
  • ایجاد حساسیت و آلرژی در بدن
  • در صورتیکه حمام ها دارای آلومینیوم به میزان زیاد باشند باعث تیرگی ناحیه پوست زیر بغل می شوند
  • تهدید جدی برای سلامت سیستم عصبی
  • مقاومت به آنتی بیوتیک
  • به هم ریختگی هورمون ها در دوران بلوغ
  • به دلیل داشتن آلومینیوم باعث ایجاد آلزایمر و یا جنون در افراد می شود

 

مام  989687498968796879678978

 

تفاوت مام زیر بغل با اسپری زیر بغل در چیست

اسپری ها برای استفاده روزانه خریداران بیشتری را به خود جذب می نماید و می تواند در حالت های مختلف اعم از پودر خشک و یا الکلی مورد استفاده قرار بگیرد . این سبک از مام ها برای افرادی توصیه می شود که درجه تعریق آن ها متوسط می باشد و بوی نامطبوع و ناخوشایند کمتری را ایجاد می‌کند . اما توصیه می‌شود افرادی که درجه تعریق آن را بسیار بالا است ، و بوی بسیار ناخوشایندی دارند از مام های ژلی ، فوم و یا صابونی استفاده نمایند تا بوی کمتری را ایجاد کنند .

نکته مهمی که قابل ذکر است این است که نگهداری اسپری ها و استفاده از آنها بسیار آسان تر از نگهداری و استفاده از ژل ها و مام های رولی می باشد . چرا که اسپری‌ها تماس مستقیم با سطح پوست ندارند در حالیکه مام های رولی و یا ژل ها به طور مستقیم بر روی سطح پوست کشیده شده و با آن در تماس است ، در نتیجه در صورتی که زیر بغل دارای باکتری ، قارچ و یا میکروب باشد ما به راحتی می‌تواند میزان آنها را تشدید و ایجاد بیماری پوستی کند .

از نکات مهمی که باید بدانید این است افرادی که دچار تحقیق بسیار زیاد هستند و ناحیه زیر بغل لباس های آنها را خیس می شود ، بهترین گزینه برای این افراد استفاده از مام زیر بغل می باشد . باید بدانید مام هایی که دارای ترکیبات آلومینیومی هستند ممکن است باعث ایجاد حساسیت بر بدن شوند ، افرادی که به آلومینیوم و این ترکیبات حساسیت دارند توصیه می‌شود استفاده کردن از این مام ها صرف نظر کنند . طبق تحقیقات انجام شده ، استفاده از مام ها هرگز باعث به وجود آمدن سرطان نخواهد شد ، و چنین تصوراتی اشتباه می باشد .

حساسیت هایی که ممکن است از طریق ما موها ایجاد شود

به دلیل استفاده از مام ها ممکن است حساسیت ها و عواملی مانند خارش، سوزش و قرمزی و از قبیل موارد به وجود بیاید . طبق آمار بدست آمده از ایجاد حساسیت در بدن به دلیل استفاده از مام ها بسیار کم می باشد شما می توانید برای ایجاد اطمینان کامل چند ساعت بعد از استفاده از مام نتایج به دست آمده را مشاهده نمایید در صورتی که دچار خارش سوزش و یا لکه های قرمز شدید از استفاده کردن مجدد خودداری نمایید . اگر نیز به دلیل تعریق حتماً باید از مام استفاده کنید پیشنهاد می شود بعد از گذشت چند ساعت ، محل مورد نظر را با آب ولرم بشویید و خشک کنید و مجدداً دوباره از ما استفاده نمایید .

سخن پایانی

گرمای هوا و شرجی بودن آن سبب تعریق بدن می شود ، اما در وضعیت افراد نیز تعریق کاملاً طبیعی و به دلیل فعالیت و موهای زیاد آن ها می باشد ، عرق ها در حالت عادی دارای بو می باشد اما در بعضی افراد این بو بسیار ناخوشایند و تند است ،  در این صورت این افراد باید از مام ها استفاده نمایند تا تعریق غدد در ناحیه زیر بغل را کاسته و ایجاد رایحه خوشبو و عطرآگین کنند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *