به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

قرار دادن یخ بر روی پوست شما می‌تواند در کوچک شدن منافذ بزرگ پوست تا کاهش پف صورت به شما کمک کند.   ساده‌ترین راه برای ایجاد حس یخ شدن و خنکی پوست در خانه، استفاده از تکه‌های یخ و ماساژ آن‌ها با پوست (با حرکات دورانی به روی پوستی که قبلاً تمیز شده) تا زمانی که تکه یخ ذوب شود. اثر خنک کننده منافذ را تا حد زیادی کوچک‌تر می‌کند، تورم در صورت کاهش می‌یابد، خطوط  کمتر به نظر می‌رسد و پوست درخشش خاصی پیدا می‌کند – مانند زمانی که تازه از پیاده‌روی زمستانی برگشته‌اید.
استفاده از یک ماساژور گوی یخ و یا غلتک یخی می‌تواند همین تأثیر فوق‌العاده را بر روی شادابی پوست شما داشته باشد. با ما همراه باشید تا باهم به بررسی این موضوع بپردازیم.

ماساژور گوی یخ 49874845845458

ماساژور گوی یخ چیست؟

رولرهای صورت ابزار محبوبی هستند که مردم برای مراقبت از پوست از آنها استفاده می کنند. برخی شواهد نشان می دهد که آنها ممکن است گردش خون را تقویت کنند، موقتاً پوست را سفت کرده و پف را کاهش دهند.
ایده استفاده از یخ یا استفاده از یک ابزار سرما درمانی در یک درمان حرفه ای صورت، چیز جدیدی نیست، اما نوآوری اخیر ابزارهای مبتنی بر یخ باعث شده است که اکنون بتوانید یک درمان خانگی برای پوست خود، بدون هیچ چیز عجیب و غریب، از همیشه آسان تر داشته باشید. دیگر خبری از ذوب شدن مکعب های یخ که روی لباس شما می بارد نیست.
چه بخواهید پف پوست را کم کنید و چه خون را برای یک درخشش پس از سرما به گردش درآورید، تهیه یک ماساژور گوی یخ شما را به هدف خواهد رساند. اثر لیفتینگ فوری و مزایای اضافی مانند تخلیه لنفاوی را می توان از آثار شگفت انگیز تاثیر ماساژ یخ بر پوست دانست.

مزایای استفاده از ماساژور گوی یخ چیست؟

متخصصان ادعا می‌کنند که ماساژور گوی یخ فواید مختلفی برای پوست و سلامت عمومی فرد دارند. گرچه شواهد علمی زیادی در مورد مزایای استفاده از غلتک‌های یخی صورت وجود ندارد، اما مطالعات محدود نشان می‌دهد که مزایای  این وسایل عبارت‌اند از:

  • بهبود جریان خون در صورت
  • کاهش پف صورت
  • تقویت روحیه
  • پوست را موقتاً سفت می‌کند

ماساژور گوی یخ 478454745848544

بهبود گردش خون

طبق یک مطالعه کوچک در سال 2018، استفاده از ماساژور گوی یخ می‌تواند گردش خون در صورت را افزایش دهد.
این مطالعه بررسی کرد که چگونه درمان‌های ماساژ کوتاه مدت و بلند مدت بر گردش خون تأثیر می‌گذارد. محققان پس از یک ماساژ 5 دقیقه‌ای با ماساژور گوی یخ صورت، افزایش جریان خون در ناحیه نزدیک را نشان دادند. پس از 5 هفته ماساژ منظم صورت، آن‌ها در پاسخ به گرما، گشاد شدن رگ را افزایش دادند.
این نشان می‌دهد که ماساژ منظم می‌تواند گردش خون را به طور کلی بهبود بخشد.

کاهش پف

برخی از افراد برای کاهش پف، به ویژه در اطراف چشم، از ماساژور گوی یخ صورت استفاده می‌کنند.
پف صورت اغلب به دلیل جمع شدن مایعات در مناطق خاص رخ می‌دهد. با ماساژ صورت، می‌توان این مایعات را پراکنده کرد.
خنک کننده غلتک صورت در یخچال ممکن است این اثر را افزایش دهد، پف زیر چشم را کاهش می‌دهد و پوست شل را موقتاً سفت‌تر نشان می‌دهد. ماساژورهای سرد همچنین ممکن است باعث کاهش منافذ پوست شوند.
بااین‌حال، با گرم شدن دوباره پوست، این اثر از بین می‌رود. پس تداوم شرط اصلی است.

تقویت روحیه

شواهد محدودی وجود دارد که ماساژ صورت با یخ ممکن است به تقویت روحیه فرد کمک کند.
یک مطالعه قدیمی‌تر در سال 2008 نشان داد که ماساژ صورت 45 دقیقه‌ای باعث تحریک سیستم عصبی سمپاتیک و بهبود نمره خلق‌وخو در 32 زن بدون هیچ‌گونه شرایط سلامتی می‌شود.

ازآنجاکه سیستم عصبی سمپاتیک مسئول هوشیاری است، محققان اظهار داشتند که ماساژ صورت می‌تواند به کسی کمک کند که احساس سرزندگی کند.
شایان ذکر است که این مطالعه استفاده از ماساژور گوی یخ صورت یا دستگاه مشابه را مشخص نکرده است، بنابراین تجربه افراد با استفاده از این ابزار ممکن است متفاوت باشد.

ماساژور گوی یخ 74857485654165841

سفت شدن پوست
ممکن است ارتباطی بین ماساژ منظم صورت با یخ و پوست سفت وجود داشته باشد. یک مطالعه آزمایشگاهی معتبر دریافت که ماساژ دادن بافت پوست با یخ به مدت 1 دقیقه دو بار در روز در مقایسه با پوستی که این روش درمانی را دریافت نکرده است، باعث افزایش سطح پروتئین در آن بافت پس از 10 روز می‌شود.
محققان همچنین یک دستگاه ماساژ را روی 20 زن به مدت 8 هفته آزمایش کردند. گروهی از کرم ضد پیری استفاده کرده و دستگاه را روزانه استفاده می‌کردند، درحالی‌که گروه دیگر فقط از کرم استفاده می‌کردند.
در پایان مطالعه، محققان نتیجه گرفتند که چین و چروک‌های قابل مشاهده در گروهی که از دستگاه ماساژ استفاده می‌کنند ، بیشتر بهبود یافته است.
علاوه بر این مزایای بالقوه، ماساژورهای گوی یخ می‌توانند ابزاری کاربردی برای استفاده از محصولات روی صورت باشند و نیاز به لمس صورت با انگشتان را کاهش دهند. همچنین ممکن است افراد را به آرامش و مراقبت از خود تشویق کنند، که این می‌تواند یک مزیت روانی داشته باشد.
در حال حاضر تمام تحقیقات در مورد غلتک‌های صورت و ماساژ به مطالعات کوچک با تعداد کم شرکت کننده محدود می‌شود. به همین ترتیب، دانشمندان برای بررسی این نتایج باید تحقیقات بیشتری انجام دهند.

تسکین و کاهش التهاب


اگر پوست شما فوق العاده ملتهب است، ماساژور گوی یخ بهترین راه برای بهبود آن است. قسمت ماساژ باعث تحریک جریان خون، تسکین پوست شما و تسریع روند بهبودی و کاهش قرمزی می‌شود. غلتک یخ به انقباض رگه‌ای خونی کمک می‌کند و از ظهور مویرگ‌های شکسته نیز می‌کاهد .


به سردرد کمک می‌کند


بسیاری از افراد می‌گویند که غلتیدن یخ در قسمت پیشانی و یا گیج گاه به کاهش سردرد کمک می‌کند.


درد عضلات را تسکین می‌دهد


ماساژور گوی یخ
برای صورت و بدن شما مفید است! آن‌ها برای کاهش درد عضلات در هر نقطه از بدن شما عالی هستند! فقط در جایی که احساس درد می‌کنید برای تسکین با سرما درمانی استفاده کنید.

ماساژور گوی یخ 41968478441654158

نحوه استفاده از ماساژور گوی یخ صورت

اگر کسی بخواهد از ماساژور گوی یخ صورت استفاده کند، می‌تواند آن را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجاند. ممکن است استفاده از غلتک یخی صورت بعد از پاک‌سازی در شب برای افراد مفید باشد و به آن‌ها امکان آرامش با پوست تمیز را می‌دهد.
1. برای استفاده از ماساژور گوی یخ صورت، این مراحل را دنبال کنید:
2. با استفاده از پاک کننده ملایم صورت را تمیز کرده و با یک حوله تمیز خشک کنید.
3. یک محصول مراقبت از پوست مانند روغن یا سرم را به صورت بمالید. با این کار چربی اضافه می‌شود و از تحریک در هنگام استفاده از غلتک جلوگیری می‌کند.
4. استفاده از غلتک را شروع کنید. با حرکات رو به بالا از گردن، با فشار ملایم اما محکم شروع کنید. از غلت خوردن از این سو به آن طرف یا بالا و پایین خودداری کنید.
5. حرکت رو به بالا را از روی خط فک، استخوان گونه، پیشانی، ابروها و پل بینی ادامه دهید.
حدوداً ماساژ را 1 دقیقه ادامه دهید. در صورت وجود هرگونه ناراحتی یا درد، فشار را کاهش دهید. در صورت ادامه ناراحتی، استفاده از غلتک را متوقف کنید.
6. پس از استفاده، طبق دستورالعمل‌های سازنده، رولر صورت را تمیز کنید. دستورالعمل‌های تمیز کردن ممکن است بسته به نوع غلتک متفاوت باشد.
برخی از افراد ممکن است بخواهند غلتک صورت خود را در یخچال خنک کنند و صبح برای ماساژ صورت با طراوت تری از آن استفاده کنند. این ممکن است باعث کاهش پف کردن بعد از خواب شود و به کسی کمک کند تا بیدارتر شود.
با استفاده مناسب، استفاده از غلتک صورت هر روز بی‌خطر است.
شواهد محدود در مورد غلتک‌های صورت و ماساژ صورت حاکی از آن است که استفاده منظم احتمالاً به نتیجه می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *