مقدمه

پوست پوست شدن لب و ترک خوردن آن به جنس پوست شخص  بستگی ندارد چرا که هوای سرد و گرم بیرون همواره سبب خونریزی و ترک خوردن لب‌ها میشود گاهی نیز ممکن است این پوسته پوسته شدن و خشکی لب به دلیل کمبود ویتامین‌ها،کم آبی و یا آلرژی به فصول مختلف سال ایجاد شود. علاوه بر این موارد علل دیگری نیز در خشکی لب‌ها موثر هستند که در دیگر مباحث به آن خواهیم پرداخت در اینجا قصد داریم چند نمونه از از راهکارهای خانگی به منظور جلوگیری از خشکی لب به شما ارائه دهیم.

راهکاری برای رفع خشکی لب

در حال حاضر مواد و متریال شیمیایی زیادی به منظور درمان و رفع خشکی لب و ترک خوردگی آن وجود دارد، لذا شما قادر هستید با به کارگیری چند روش ساده و خانگی همچنین مقرون به صرفه خشکی لب هایتان را رفع نمایید.

_ کمبود آب بدن یکی از از علت‌های شایع خشکی پوست و ترک لب‌ها شناخته شده است  .

از این رو باید در روز با مصرف مایعات بدن خود را هیدراته نگه داشته و آب مورد نیاز آن را تامین نمایید،به شکلی که قبل از خوردن غذا آب بخورید. همچنین پیش از خوابیدن نیز یک لیوان آب تناول نمایید.

نوشیدن آب به اندازه کافی علاوه بر اینکه به شادابی و لطافت پوست شما کمک می کند سبب دفع مواد و سموم اضافی از بدن تان می شود.

_ ماساژ لب‌ها سبب به هم ساییده شدن سلولهای مرده پوست شده و پوسته پوسته‌های آن از روی لب برداشته می شود، بدین وسیله لب‌های تان نسبت به اول نرم تر و لطیف تر خواهد شد.

 

 خشکی لب 854856746854185

راهکار

شما به منظور رفع این اختلال می توانید ۲ قاشق چای خوری شکر را به همراه یک قاشق چای خوری عسل مخلوط نموده و به لب‌های خویش بزنید،چند دقیقه صبر نمایید؛بعد از آن به وسیله انگشت خود این ماده را که بر روی لب هایتان قرار گرفته ماساژ دهید تا سلول‌های مرده از لبتان جدا شود. با این روش شما توانسته اید نرمی و لطافت را به لب‌های خود بازگردانید.

_ استفاده از سرشیر به عنوان یک مرطوب کننده ی طبیعی می تواند شما را در رفع خشکی لب‌های تان یاری نماید.

به این شکل که سرشیر تازه را به لب‌های خود مالیده و بعد از چند دقیقه به وسیله یک پنبه خیس شده با آب ولرم لب‌های خود را تمیز نمایید.

پس از انجام این کار به صورت مکرر شاهد بازگشت لطافت و نرمی لب‌های خشک و ترک خورده ی خود خواهید بود.

_ استفاده از روغن نارگیل به منظور درمان خشکی و ترک لب که به واسطه سرما ایجاد شده یک مرطوب کننده ی طبیعی و موثر محسوب می شود.

شما می توانید به صورت خیلی ساده و آسان روغن نارگیل خالص را چند بار در روز به لب‌های خود بزنید،تا لب‌های تان مرطوب شوند،علاوه بر آن استفاده از روغن زیتون نیز جهت حفظ رطوبت و لطافت لب‌ها توصیه شده است.

خواص درمانی آلوورا

_ گفته شده است که یکی از خواص درمانی آلوورا ویژگی التیام‌بخش آن جهت لبهای خشک و ترک خورده است،لذا شما می توانید در روز مقداری از ژل آلوورا را بر لب هایتان بگذارید،

تا مسکن درد لب‌های خشک و ترک خورده شما شود.ممکن است مزه چندش آلوورا شما را آزار دهد،اما خواص و ویژگی‌های درمانی آن از جمله رفع خشکی لب ارزش این آزار را دارد.

_ یکی دیگر از پیشنهادات ما جهت درمان خشکی لب وازلین می باشد،از این رو شما به منظور مراقبت از لب‌های تان روزانه چند بار از این ماده استفاده نمایید.

علاوه بر آن در شب،هنگام خواب مقداری وازلین جهت ترمیم و تغذیه لب‌های تان بر لب‌های خویش بمالید.

در این روش شما می توانید یک ماسک لب از عسل تهیه کرده و بر روی لب‌های خویش بگذارید،پس از خشک شدن می توانید مقداری وازلین را بمالید،سپس بعد از چند دقیقه به وسیله یک پنبه خیس شده با آب گرم لب‌های خود را پاک نمایید.

شما می توانید این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

ماسک خیار

یکی از روشهای ساده و طبیعی به منظور درمان لبهای خشک و ترک خورده استفاده از ماسک خیار است.

در این روش شما باید یک تکه کوچک از خیار را برداشته و آهسته به لب‌های خود ماساژ دهید.

به گونه‌ای که عصاره آن به خورد لب‌های تان برود، این ماده به اندازه بیست دقیقه باید روی لب‌های شما بماند و بعد از آن می توانید با آب بشویید.

پس از انجام این کار در طی چند روز شاهد بازگشت لطافت و نرمی لب‌های خود خواهید بود.

 

_ یکی دیگر از توصیه‌های ما جهت درمان خشکی و پوسته شدن لب‌ها که در خانه هرکسی موجود هست استفاده از روغن کرچک می باشد.

شما باید به این منظور لب‌های خود را چند بار در روز به وسیله روغن کرچک چرب نمایید.

علاوه بر آن می توانید یک قاشق چای‌خوری روغن کرچک را با یک قاشق چای خوری گلیسیرین و چند قطره آب لیموی تازه با یکدیگر ترکیب کرده و ماسک لب بسازید؛

این ماسک را پیش از خوابیدن به لبانتان بمالید، و صبح پس از بیدار شدن به وسیله پنبه خیس شده با آب گرم لبهایتان را پاک نمایید این کار را چند روز تکرار کنید تا خشکی و پوسته شدن لب‌های تان رفع گردد.

 

 خشکی لب 63856385987

 

درمان و رفع خشکی لب

تمامی روش‌ها و راهکارهای توصیه شده در بالا جهت درمان و رفع خشکی لب تاثیر گذار خواهند بود؛ اما به منظور جلوگیری از مشاهده دوباره این اختلال لازم است، همواره لب‌های خود را مرطوب نگه داشته و آب کافی مورد نیاز بدنتان را تامین نمایید،در معرض هوای بسیار سرد قرار نگیرید و تغذیه سالم و مناسبی را داشته باشید.

در مطالب بالا چند روش خانگی به منظور رفع خشکی لب و لایه برداری آن توصیه نموده ایم اما در صورتی که شما وتولید ماسک لب در خانه تمایل ندارید می‌توانید از محصولات ارائه شده در بازار که جهت لایه برداری و ترمیم لب معرفی می گردند استفاده نمایید از جمله ماسک لب از مواد ویتامینه تهیه و تولید می‌شوند.

 موارد دارای سرامید و هیالورونیک اسید

در تحقیقات اخیر ثابت شده است که مواد و محصولات دارای سرامید و هیالورونیک اسید و همچنین اسیدهای چرب سبب حفاظت و همچنین بازگشت رطوبت به بدن می شود،علاوه بر آن این محصول به ترمیم بافت لب و برجسته کردن لب نیز کمک می نماید،از این رو لب‌های سالم و با طراوتی را به شما نمایش خواهد داد.

شما میتوانید برای رفع خشکی لب‌های تان و ایجاد رطوبت و لطافت در آنها از مرطوب کننده‌های لب از جمله بالم‌ لب کانسای استفاده نمایید.

بالم و ماسک لب کانسای به عنوان یک مرطوب کننده،نرم و لطیف کننده،ترمیم کننده ی بسیار فوری جهت درمان خشکی لب در بازار موجود می باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *