وقتی می‌گوییم یک تونر می‌تواند برای پوست شما معجزه کند به ما اعتماد کنید.
چرا که تونر می‌تواند به موارد زیر کمک کند:
آخرین آثار چربی، آرایش و آلودگی اضافی را پاک کند.
منافذ را کاملاً تمیز و بسته می‌کند.
PH طبیعی پوست خود را بازیابی خواهید کرد.
و در نهایت می‌توانید پوست خود را برای جذب بهتر مرطوب کننده آماده کنید.
حالا سؤال این است که چگونه؟
در این مقاله متوجه خواهید شد که تونر پوست چیست و چه زمانی  باید از آن استفاده کنید؟

 

تونر پوست 78478418574857418741874184178

 

تونر چیست؟

تونر به شستشو یا لوسیونی گفته می‌شود که برای تمیز کردن پوست و کوچک شدن منافذ ساخته می‌شود و معمولاً با پنبه یا نرم کننده روی صورت زده می‌شود.
اساساً، تونرها به تعادل پوست، از بین بردن هرگونه آرایش، آلودگی و روغنی که پس از پاک‌سازی باقی مانده کمک می‌کنند و پوست را برای مراحل مراقبت از پوست آماده کرده و  به تازه سازی، محافظت و مرطوب سازی پوست کمک می‌کند. از تونر می‌توان به روش‌های مختلف مانند اسپری استفاده کرد.
در گذشته، بیشتر تونرها حاوی الكل بودند و برای چربی زدایی از پوست‌های چرب و براق استفاده می‌شدند .
الکل‌ها می‌توانند سطح پوست را كم آب كرده و در حقیقت باعث ایجاد چربی بیشتر در تلاش برای مرطوب كردن آن شوند.
این مایع به سرعت در پوست شما نفوذ می‌کند تا سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و به سرعت هیدراتاسیون ایجاد کند. تونر را به عنوان یک آمادگی برای منافذ پوست خود، و یک آغازگر برای بقیه برنامه‌های مراقبت از پوست خود تصور کنید.
بنابراین، فکر کنید که تونر به عنوان زنگ بیداری برای پوست خود است و آن را برای شروع روز آماده می‌کند.

مزایای استفاده از تونر

تونرهای صورت پوست را برای  استفاده از مرطوب کننده‌ها و سرم‎ها آماده می‌کنند.
آن‌ها جایگزینی برای شستن صورت شما نیستند. فقط به جای استفاده از میانبر در برنامه مراقبت از پوست، به تونرهای صورت به عنوان اعتبار اضافی فکر کنید. برخی از مزایای استفاده از تونر در روتین مراقبت پوست شامل موارد زیر است:

  1. پاک‌سازی عمیق‌تر

تونرها می‌توانند پاک کننده ثانویه مورد نظر شما را فراهم کنند.
آن‌ها پوست را از شر هرگونه آرایش باقیمانده که پاک کننده معمولی شما از دست داده است خلاص می‌کنند. به علاوه، تونرها می‌توانند روغن و آلایندگی اضافی را که در طول شبانه روز جمع می‌شود، از بین ببرند.

  1. چهره متعادل

تونرها فقط یک پاک‌سازی اضافی را ارائه نمی‌دهند. آن‌ها همچنین برای ترمیم پوست با مواد مغذی پاک‌کننده‌های سنتی کار می‌کنند. نتیجه آن اغلب نرمی و لطافت پوست است. یک تونر با فرمولاسیون مناسب حتی می‌تواند به مشکلات التهابات مانند قرمزی کمک کند.

  1. متعادل ساختن سطح pH

پوست به طور طبیعی اسیدی است و سطح pH آن برابر حدود 4.7 است. اما برخی از صابون‌ها و پاک‌کننده‌ها ماهیت قلیایی دارند. استفاده از محصولی با سطح PH بسیار متفاوت با پوست می‌تواند عملکردهای معمول آن را مختل کند و به طور بالقوه منجر به خشکی، چربی یا تحریک شود.
اگرچه PH پوست شما می‌تواند ظرف چند ساعت بهبود یابد، اما می‌توان از یک تونر برای تعادل سریع سطح استفاده کرد.

  1. جذب بهتر محصولات آرایشی بهداشتی

استفاده از تونر همچنین می‌تواند باعث جذب بهتر سایر محصولات مورد استفاده شما شود.
هنگامی که پوست خشک است، سایر مواد فقط روی آن قرار می‌گیرند. با این حال، وقتی با تونر آب‌رسانی می‌شود، این مواد می‌توانند به پوست نفوذ کرده و به طور مؤثرتری کار کنند.

 

تونر پوست 7874897487487418574187418

 

بهترین تونر برای هر نوع پوست

انواع مختلفی از تونرها وجود دارد، از جمله مواردی كه به منظور مرطوب كردن و آب‌رسانی، روشن یا روشن كردن پوست، مواد لایه بردار یا كراتولیتیك برای از بین بردن سلول‌های مرده سطحی و تونرهای متعادل pH استفاده می‌شوند. در اینجا مواردی برای جستجوی در تونر متناسب با نیاز پوست شما آورده شده است.

  1. پوست مستعد آکنه

بهترین تونر برای پوست مستعد آکنه باید چربی اضافی را هدف قرار دهد در حالی که پوست تحریک شده را نیز آب‌رسانی و آرام می‌کند. به دنبال موادی مانند روی باشید تا درخشندگی و منافذ پوست یا عصاره فندق جادوگر را برای به حداقل رساندن آکنه به حداقل برسانید. تونرهایی با آب چای سبز و اسید هیالورونیک نیز می‌توانند به تغذیه و مرطوب‌سازی پوست کمک کنند.

  1. پوست چرب

تونرهای دارای الکل همیشه منفی هستند، هرگز خود را گول نزنید که با محلول دارای الکل از شر پوست چرب خلاص می‌شوید. تونرهایی را با اسید سالیسیلیک امتحان کنید که یک ماده محلول در روغن است و می‌تواند به منافذ نفوذ کند. از آنجا که سالیسیلیک اسید می‌تواند در غدد چربی شما قرار گیرد، می‌تواند باعث شل شدن پلاگین‎های سبوم و جوش‌های سرسیاه شود

  1. پوست نرمال

برای جلوگیری از روند پیر شدن پوست، یک تونر باید به بهبود قابلیت ارتجاعی و قفل رطوبت کمک کند. اسید هیالورونیک باعث افزایش رطوبت بدن می‌شود و رتینول و پپتیدها می‌توانند به تحریک پوست شل یا چروکیده کمک کنند.

  1. پوست خشک

متخصصان برای کمک به رساندن رطوبت به سطح پوست، تونرهایی با اسید هیالورونیک یا گلیسیرین را توصیه می‌کنند. همچنین به دنبال موادی مانند چای سبز، آلوئه ورا، بابونه، گل همیشه بهار و خیار باشید تا به تسکین پوست خشک و تحریک شده کمک کند.

  1. پوست کدر

برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و افزایش گردش سلول‌ها، به دنبال تونرهایی با مواد لایه بردار مانند اسیدهای گلیکولیک یا آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) باشید. ویتامین c همچنین می‌تواند به تقویت پوست کمک کند و باعث رفع تیرگی شود.

  1. برای پوست آفتاب سوخته یا دارای علائم پیری

آنتی اکسیدان‎ها ماده اصلی برای مبارزه با علائم پیری هستند.
مانند ویتامین C و E نه تنها از پوست شما در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند، بلکه می‌تواند برای اصلاح برخی از آسیب‌ها نیز مؤثر باشد و بافت و ظاهر پوست یکنواخت‌تر خواهد شد.
تونر تسکین دهنده گل سرخ و گلاب از آنتی اکسیدان‎ها برای کمک به مرطوب سازی و چربی پوست استفاده می‌کند.
اسید هیالورونیک نیز برای داشتن ظاهری مرطوب مهم است، در حالی که اسید گلیکولیک می‌تواند لایه برداری کند و تولید کلاژن را تشویق کند.

 

تونر پوست 78418718187418741857418574185741

 

زمان استفاده از تونر: شبانه روز

یک تونر را در برنامه روزمره خود وارد کنید و صبح و شب از آن استفاده کنید. در ابتدای روز، تونر شما به ایجاد پایه‌ای طبیعی برای آرایش کمک می کند. هنگام خواب، تونر نقش مهمی در کمک به شما در تمیز کردن و تغذیه پوست قبل از زمان بستن چشم دارد.
اما آیا هنوز تردید دارید که واقعاً تونر در رژیم مراقبت از پوست شما چه جایگاهی دارد؟
اگر روال کار شما با پاک کننده شروع می‌شود و به مرطوب کننده ختم می‌شود، فقط کافی است تونر خود را بین این دو استفاده کنید. برای این کر بهتر است طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. پاک‌سازی کنید ( پوست خود را با ژل و یا محلول شست و شو پاک کنید)
  2. از تونر استفاده کنید
  3. ازمرطوب کننده استفاده کنید

ظرف یک دقیقه از تمیز کردن، تونر خود را استفاده کنید، زیرا مواد مرطوب در هنگام مرطوب شدن به پوست شما نفوذ می‌کنند.یکی از زیبایی‌های تونر استفاده از آن بسیار سریع و آسان است. کافی است مقدار زیادی سخاوتمندانه به یک پد پنبه‌ای اضافه کنید و سپس با حرکات ملایم به سمت بالا روی پوست خود را پاک کنید.
استفاده از یک تونر برای پوست شما می‎تواند همین قدر زیبا و ساده باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *