افراد برای آب‌رسانی و پاک‌سازی پوست خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. درحالی‌که برخی افراد به دنبال بهترین مواد پاک کننده و مرطوب کننده صورت هستند، برخی دیگر از بخار آب و بخار صورت استفاده می‌کنند.
اگرچه یک کاسه یا گلدان ساده با آب داغ می‌تواند این کار را انجام دهد، برخی از افراد برای مزایای بیشتر نمک، لیمو، چای، گیاهان خشک و روغن را به آب اضافه می‌کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای احتمالی بخار دهی صورت و تأثیرات شگفت انگیز بخور سرد و گرم بر روی پوست خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بخور سرد و گرم 487487487484854

 

دمای سرد و گرم چه کمکی به پوست می کند؟


دکتر تارونا یداو، کارشناس ارشد آیورودا، اهمیت درجه حرارت‌های مختلف پوست را این‌گونه تجزیه می‌کند:
“دمای گرم یا گرما درمانی باعث افزایش جریان خون در پوست می‌شود و به اکسیژن و مواد مغذی اجازه می‌دهد تا از طریق رگ‌های خونی حرکت کنند که برای رشد مجدد بافت آسیب دیده و تحریک فیبروبلاست‎ها ضروری است.” که منجر به جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست برای رسیدن به عمق لایه‌های پوست می‌شود.
از طرف دیگر، سرما درمانی باعث انقباض عروق (کوچک شدن رگ‌های خونی) می‌شود، که منجر به تغییر در جریان خون می‌شود و باعث انقباض عضلات صورت می‌شود. وی تأیید می‌کند: “این مانند قابض عمل می‌کند و باعث می‌شود که پوست شما برای مدت کوتاهی جمع شود و یک تمرین منحصر به فرد برای تمام ساختارهای ساختاری صورت ایجاد کند.”

چه دمایی برای استفاده صورت ایده آل است؟

اگرچه دوش آب گرم بخار پس از یک روز طولانی وسوسه انگیز به نظر می‌رسد، اما ممکن است برای پوست شما چندان مناسب نباشد. آب گرم اضافی می‌تواند روغن‌های طبیعی را از بین ببرد و پوست شما را خشک کند.
هنگام شستن صورت، درجه حرارت سرد یا ولرم همیشه بهتر است. آب سرد می‌تواند ضدالتهاب باشد، منافذ پوست را سفت کند، گردش خون را تقویت کرده و پوست را آرام می‌کند.
در روزهایی که پوست شما خسته به نظر می‌رسد و نیاز به بهبود دارد، آب سرد بسیار عالی است.
دکتر کیران ستی، متخصص پوست مشهور، توضیح می‌دهد: از طرف دیگر آب گرم باعث خشکی، تحریک و بدتر شدن روزاسه می‌شود. همچنین باعث می‌شود آب بیشتری از پوست تبخیر شود.
هر دو روش درمان سرد و گرم هنگام استفاده از پوست پس از درک دقیق انواع مختلف پوست و نیازهای آن‌ها، برای پوست مفید است.
به عنوان مثال، پوست واتا، که دارای بافتی خشک، نازک و مستعد علائم پیری است، در دماهای گرم‌تر بهتر عمل می‌کند، بنابراین بخارپذیری صورت یک افزودنی عالی برای گردش خون بهتر است.
پوست پیتا معمولاً حساس و مستعد آکنه و التهاب است، بنابراین استفاده از یخ، قاشق سرد یا غلتک صورت تماس خوبی است. از طرف دیگر، بخار سرد می‌تواند به آرامش واکنش‌های التهابی و مهار رنگ‌دانه برای روشن شدن پوست کمک کند.

 

بخور سرد و گرم 488484874845874

 

مزایای بخور سرد از طریق روش‌های درمانی کاهش دما


وقتی نوبت به شرایط خاص پوستی می‌رسد، آن‌ها دماهای مناسب را تعیین می‌کنند.
افرادی که مستعد قرمزی و روزاسه هستند می‌توانند نتایج ضد التهابی بخار سرد یا فقط محصولاتی را که مستقیماً از یخچال استفاده می‌شوند، مشاهده کنند. با این حال، خیلی زود می‌تواند باعث انقباض عروق سریع شود که می‌تواند منجر به شکستن مویرگ‌ها شود، بنابراین کند و کنترل رفتن کلیدی است.
برای مبتلایان به آکنه‌های کیستیک دردناک، بخور سرد می‌تواند به بی حس شدن محل کمک کند در حالی که قرمزی را کاهش می‌دهد. جوش‌های سرسفید را می‌توان با کمپرس گرم به سر آورد – این روند بهبودی را نیز تسریع می‌کند.
وقتی از بخور سرد استفاده می‌کنید، می‌تواند مانند قابض عمل کند، که پوست را تون می‌کند و به شما کمک می‌کند جوان‌تر به نظر برسد. پاشیدن آب سرد بر روی صورت شما نه تنها صبح‌ها شما را بیدار می‌کند بلکه باعث پف کرده و پوست شما را شاداب می‌کند.
همان‌طور که گفته شد، باید سعی کنید از پاک‌سازی پوست با آب سرد زیاد خودداری کنید زیرا باعث پاک شدن مؤثر پوست نمی‌شود. آب سرد باعث سفت شدن منافذ پوست می‌شود که می‌تواند باکتری‌ها و آلودگی‌ها را در پوست به دام بیندازد.
بخور سرد همچنین در مرطوب سازی پوست و تأمین اکسیژن و مواد مغذی بسیار عالی است. بخارخنک توسط مولد بخار و یک دستگاه بخور اولتراسونیک ایجاد می‌شود. باعث فعال شدن فاکتورهای آب دوست سلول‌های پوست می‌شود که باعث ایجاد رنگ پوست لطیف و لطیف می‌شود.

مزایای بخور گرم از طریق روش‌های درمانی افزایش دما


بخار گرم در واقع نوعی پاک کننده است. این بخار منافذ پوستی شما را باز کرده و به شما کمک می‌کند تا هرگونه جمع شدن پوست برای تمیزتر شدن عمیق بدن میسر شود. باز شدن منافذ پوستی همچنین باعث نرم شدن جوش‌های سرسیاه می‌شود و از بین بردن آن‌ها راحت‌تر است.
بخار گرم گردش خون را تقویت می‌کند و افزایش تعریق رگ‌های خونی شما را گشاد کرده و گردش خون را افزایش می‌دهد. این افزایش جریان خون پوست شما را تغذیه می‌کند و اکسیژن را تحویل می‌دهد. نتیجه یک درخشش طبیعی و سالم است.
باکتری‌ها و سلول‌های آکنه ساز آزاد شده. باز شدن منافذ پوست باعث آزاد شدن سلول‌های مرده پوست، باکتری‌ها و سایر ناخالصی‌هایی می‌شود که منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه می‌شود.
سبوم به دام افتاده را آزاد می‌کند. این روغن که به طور طبیعی تولید می‌شود توسط غدد چربی شما برای روان سازی پوست و مو تولید می‌شود. وقتی سبوم در زیر سطح پوست شما گرفتار می‌شود، زمینه تولید باکتری ایجاد می‌کند و باعث ایجاد آکنه و جوش‌های سرسیاه می‌شود.

هیدراته کننده است بخار گرم با کمک به افزایش تولید روغن، مرطوب کننده طبیعی پوست، پوست را آب‌رسانی می‌کند.
این به پوست شما کمک می‌کند تا محصولات مراقبت از پوست را بهتر جذب کند. بخار نفوذپذیری پوست Trust Source را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود مواد موضعی را بهتر جذب کند. این بدان معناست که شما از محصولات مراقبت از پوست که بعد از بخار استفاده می‌شوند، بیشتر بهره خواهید برد.
باعث تقویت کلاژن و الاستین می‌شود. افزایش جریان خون تجربه شده در حین صورت بخار باعث تولید کلاژن و الاستین می‌شود. این منجر به ایجاد پوستی سفت و محکم و جوان‌تر می‌شود.
احساس بخار گرم روی صورت آرامش بخش است. برخی از رایحه‌های تسکین‌دهنده را با استفاده از گیاهان یا روغن‌های اساسی برای آروماتراپی اضافه کنید تا مش بخار خود را به سطح کاملاً دیگری از آرامش برسانید!
به احتقان سینوس کمک می‌کند. بخار می‌تواند به رفع گرفتگی سینوس و سردردهایی که اغلب با آن همراه هستند، کمک کند. افزودن روغن‌های اساسی خاص به بخار شما می‌تواند اثر را تقویت کند.
مقرون به صرفه و در دسترس است. برای بهره‌مندی از مزایای استفاده از آبگرم، نیازی به تهیه دستگاه‌های بزرگ برای صورت بخار آب ندارید. این کار را می‌توان در خانه با استفاده از مواردی که در حال حاضر دارید انجام داد.

 

بخور سرد و گرم 4748749748874547574

 

نحوه استفاده از دستگاه بخور گرم
هیدراته شدن نوشیدن آب قبل از قرار گرفتن در معرض هر نوع گرما ایده خوبی است، بنابراین قبل از شروع مقداری آب بنوشید.
پاک کردن صورت خود را با استفاده از یک پاک کننده ملایم با یک لایه بردار بشویید تا پوست شما آماده باشد تا از همه مزایای بخارپز شدن بهره مند شود.
موهای خود را به گونه‌ای محکم کنید که از صورت شما خارج شود و با استفاده از پاک کننده ملایم لایه بردار آن را تمیز کنید. فراموش نکنید که گردن خود را نیز تمیز کنید!
بسته به اندازه ظرفیت مخزن دستگاه، آن را پر از آب کنید.پس از جوش آمدن و شروع فرآیند تبخیر، حرارت را کم کرده، روی آن را بپوشانید و به مدت 2 یا 3 دقیقه در معرض آن قرار بیگیرید. اگر از روغن‌های اساسی استفاده می‌کنید، زمان آن است که چند قطره به آب اضافه کنید. صورت خود را چند ساعت بالاتر از بخار بگیرید.
این عمل را تا ده دقیقه در روز انجام دهید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *