برجسته کردن لب در چند سال اخیر در سراسر دنیا رواج زیادی پیدا کرده و دلیل آن ، تأثیر بسیار زیاد این عضو در زیبایی صورت است. روش‌های مختلفی برای انجام این کار ارائه شده که یکی از این روش ها که امروزه پر طرفدار است ، تزریق ژل  است. اما باید بدانید که با تزریق ژل اسید هیالورونیک در بدن افزایش یافته و گاها باعث اختلال می شود. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش های طبیعی و خانگی برای حجیم کردن لب آشنا کنیم تا هیچ خطری شما را تهدید نکند ؛ پس تا انتها با ما باشید .

برجسته کردن لب با روغن خراطین  :

یکی از  بهترین روش های گیاهی و بی خطر ، استفاده از روغن خراطین است که می تواند با مواد مغذی و ساختار منحصر به فرد خود ، شما را به این هدف نزدیک کند. روغن خراطین با دارا بودن ویژگی های فوق العاده نظیر : امگا 3 و 6 و 9 ، پروتئین ، کلاژن ، ویتامین E و الانتیین می تواند با هزینه کم برای شما تاثیری همچون تزریق بوتاکس و ژل را داشته باشد . از همین رو در ادامه مطلب روش استفاده آن را برای شما شرح می دهیم .

برای استفاده از روغن خراطین برای حجیم  کردن لب خود ، ضروری است در ابتدا  لب خود را لایه برداری کنید. این کار سبب جذب بیشتر مواد مغذی این روغن به منافذ لب  می شود  و پوست های زاید را از بین می برد. پس در آغاز کار دست های خود را کاملا تمیز بشویید ؛ مقداری شکر و عسل را با هم مخلوط کنید و بهم بزنید تا مواد به خورد هم برود و خمیری شکل بدست بیاید.

سپس یک لایه نازک از ماسک تهیه شده را بر روی لب خود بمالید و بعد از گذشت 5 دقیقه  آن را ماساژدهید. ماساژ لب موجب تحریک خون در رگ های لب می شود ، پس  انجام این امر را جدی بگیرید . بعد از طی کردن این مراحل می توانید ماسک را از روی لب با آب ولرم بشویید. با یک حوله تمیز آب موجود بر روی صورت را خشک نمایید و چند قطره از این روغن معجزه آسا را برروی لبان خود ماساژ دهید تا اثر شگفت انگیز خود را بجا بگذارد .

 

برای تاثیرگذاری هرچه بهتر می توانید این کار را تا دوماه به صورت مداوم انجام دهید . همچنین لازم به ذکر است که قبل از  استفاده از روغن خراطین می توانید از روغن دارچین و روغن فلفل بر روی لبان خود بکار برید . چراکه قدرت تاثیر گذاری آن را دوبرابر می کند و باعث تحریک  بیشتر جریان خون در رگ ها می شود.

برجسته کردن لب 453131322.

اما عوارض روغن خراطین :

  • اجتناب از مصرف خوراکی
  • زمانی که لبتان دارای ترک و زخم است از مصرف این روغن پرهیز کنید ، زیرا باعث ایجاد جوش و التهاب در آن ناحیه می شود.
  • در هنگام استفاده از روغن خراطین برای لب و اطراف چشم ها، باید دقت کرد که روغن به دلایل ذکر شده در بالا با چشم برخورد پیدا نکند ، در صورت تماس روغن خراطین با چشم باید بلافاصله چشم را با آب ولرم شستشو دهید.

 

برجسته کردن  لب با لایه برداری و اسکراب

اسکراب لب نه تنها راهی برای جذب بیشتر مواد مغدی دیگر می شود ، بلکه خود راهی جدا برای حجیم کردن لب است . همچنین ناگفته نماند که این عمل ، مانع از خشکی و ترک برداشتن و پوسته پوسته  شدن لب هم می شود.  پس برای داشتن لبی سالم و برجسته از اسکراب لب یک یا دوبار در هفته استفاده کنید.  برای این کار ، اسکراب های زیادی وجود دارد که در ادامه به شما معرفی می کنیم :

 درست کردن اسکراب خانگی

مواد مورد نیاز :

  • روغن زیتون و یا وازلین ؛ نصف قاشق مربا خوری
  • عسل ؛ نصف قاشق مربا خوری
  • شکر سفید و یا شکر قهوه ای ؛ دو قاشق مربا خوری

مواد ذکر شده در بالا را با هم مخلوط نمایید تا به خوبی باهم ترکیب شوند سپس با انگشت  بر روی لب های خود بمالید و آرام ماساژ دهید  و 5 الی 10 دقیقه به این لایه بردار زمان دهید تا کاملا بر مواد مغذی آن به عمیق ترین لایه ها نفوذ نماید با گذشت این زمان می توانید صورت خود را بشویید.

  • یک عدد چای کیسه ای را حدود دو دقیقه درون آب گرم بگذارید بعد از گذشت این مدت می توانید آن را از آب خارج کرده و بگذارید تا دمای آن کاهش پیدا کند . حالا آن را بر روی لب خود قرار دهید . شما می توانید این کار را سه بار در هفته انجام دهید و از نرمی لب خود شگفت زده شوید.
  • شکر قهوه ای به علاوه آب

با مداومت در انجام  لایه برداری باعث آبرسانی و برجستگی و جلوگیری از پوسته پوسته شدن لب های خود  می شوید  و حتما نتیجه خوبی برای شما در پی خواهد داشت  .

آب :

نوشیدن آب را فراموش نکنید! می دانید که درصد زیادی از بدن ما را آب تشکیل می دهد.  این مایع  معجزه آسا  می تواند در هیدارته شدن لب موثر باشد  پس نوشیدن شش لیوان آب را در روز جدی بگیرید تا لبی برجسته داشته باشید .

برجسته کردن لب 5455212122

برجسته کردن لب با چند قالب یخ !

ماساژ یخ بر روی لب باعث به جریان افتادن خون در رگ ها شده و قرمزی و خوشرنگی لب را به دنبال دارد .  همچنین این روش برای ازبین بردن سلول های مرده لب بسیار موثر است . شما می توانید یخ را روزانه ۱۰ دور بر روی لب خود بچرخانید  تا  شاهد تاثیر فوق العاده آن باشید.

حجیم کردن لب با دارچین :

دارچین یکی از چاشنی های پرطرفدار در دسر های ایرانی به شمار می رود . این ادویه شیرین با مواد مغذی خود می تواند علاوه  کاربرد فراوان در تغذیه  ، در برجسته کردن لب به شما کمک  فراوانی کند.  اگر می خواهید خیلی سریع لبانی با اندازه بزرگ داشته باشید استفاده از دارچین ، این ماده آرمش بخش  را به شما توصیه می کنیم . دارچین به دلیل داشتن “روغن کاسیا ” می تواند بدون هیچ آسیبی در سریع ترین زمان ممکن شما را به هدف خود برساند.

  • دارچین و نعنا

حتی شما می توانید برای چند برابر کردن خاصیت دارچین ، آن را با روغن نعنا ترکیب نمایید. کافی است نصف قاشق پودر دارچین را با یک قطره روغن نعنا ترکیب نمایید و بر روی لب خود ماساژ دهید. چند دقیقه صبر کنید و سپس  مواد را با دستمال مرطوب پاک کنید . ترجیحا بعد از طی همه این مراحل از بالم لب استفاده کنید.

  • دارچین و روغن ویتامین E

این ترکیب به دلیل داشتن خاصیت های مغذی فراوان علاوه در برجسته کردن لب می تواند به عنوان لایه بردار و پاکسازی لب تاثیر بسزایی نیز داشته باشد . همچنین روغن E به عنوان  یکی از آنتی اکسیدان های قوی به شمار رفته که در مرطوب سازی لب موثر است و در نهایت مانع از ترک خوردگی آن می شود.

طرز تهیه این ماسک

برای استفاده از این روش باید یک قاشق پودر دارچین رو با چند قطره از روغن ویتامین E مخلوط کرده تا حالت خمیری ایجاد شود . این اسکراب رو به آرامی به مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی لب ماساژ دهید.

 فلفل قرمز :

فلفل قرمز شیرین و یا تند یکی از پرکاربردترین ادویه های موجود در سراسر دنیا به حساب می آید. این ادویه پرطرفدار می تواند در خوشمزه کردن مواد خوراکی بسیار موثر به حساب بیاید . اما جالب است  بدانید که این ادویه هندی می تواند در بزرگ کردن حجم لب ها هم تاثیر زیادی داشته باشد .

برای تهیه این ماسک کافی است : کمی از پودر فلفل را در کمی آب ترکیب کنید و 5 دقیقه روی لب هایتان بگذارید. بعد از 5 دقیقه لب هایتان را بشویید. این روش یکی دیگر از راه های برجسته کردن لب بصورت طبیعی است. قابل ذکر است  که شما می توانید بجای استفاده آب از نرم کننده لب  هم استفاده نمایید.

برجسته کردن لب 853222.0

قرص ویتامین E:

این ویتامین محلول در چربی بوده و در بدن ذخیره نمی شود به همین دلیل  باید از قرص و انواع مواد خوراکی برای بدن تامین شود.  این آنتی اکسیدانی قوی توانسته فواید زیادی برای بدن داشته باشد که یکی از این موارد بزرگ کردن سایز لب است .

شما می توانید با راحت ترین روش ممکن لب خود را حجیم کنید.  فقط  لازم است که یک عدد کپسول ویتامین Eرا  با سر سوزن بازکنید و ترکیب درون آن را بر روی لبان خود بمالید این کار را هر شب انجام دهید و اجازه دهید تا صبح بر روی لب شما باشد که اثر فوق العاده خود را بحا بگذارد .

همچنین شما می توانید با استفاده موضعی این ویتامین بر روی مو و ناخن خود از تاثیر معجزه آسای آن بهره مند شوید.

 

کلام آخر

لب های برجسته  یکی از عوامل زیبایی است ما در این مطلب دریافتیم که علاوه بر روش های شیمیایی و جراحی روش های دیگری برای این کار وجو د دارند. برای این کار کافی است  با ساده ترین امکانات و با تهیه چند مواد می توانید به این هدف خود برسید . البته روش های دیگری هم وجود دارد چون ماساژ لب و ترفند های آرایشی که خود مبحثی جداگانه را می طلبد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *