قرن ها در خاور دور از روغن اسب و فرآورده های روغن اسب برای درمان شکایات پوستی خفیف مانند سوختگی، بریدگی و اگزما استفاده می شده است.
جای تعجب نیست که روغن اسب حاوی یک اسید چرب ضروری به نام اسید لینولنیک است – اما بیشتر از گاو و گوسفند. تصور می شود که اسید لینولنیک دارای خواص ضد التهابی است و به حفظ و ترمیم سطح پوست کمک می کند.
با این کار، رطوبت و مواد مغذی موجود در آن حفظ می شود، که به نوبه خود باید به یک پوست سالم و درخشان کمک کند. در این مقاله با ما همراه شوید تا با معجزه روغن اسب بیشتر آشنا شوید.

 

روغن اسب 48748574187748458741

 

روغن اسب چیست؟

روغن اسب همان چیزی است که از اسم آن پیداست – روغنی که از چربی اسب‌های واقعی حاصل می‌شود. قبل از کسب محبوبیت به عنوان یک محصول زیبایی، روغن اسب به عنوان “داروی سنتی” در چین باستان استفاده می‌شد.
اعتقاد بر این است که دارویی برای سوختگی، گزش حشرات، بریدگی، آسم، قارچ پا و حتی ریزش مو است، ظاهراً این روغن معجزه‌آسا برای اولین بار بیش از 1000 سال پیش به ژاپن آورده شد.
ازآنجاکه خواص آن مانند روغن‌هایی است که به طور طبیعی توسط پوست انسان تولید می‌شود، به راحتی جذب پوست می‌شود و برای افراد در تمام سنین از جمله نوزادان بی‌خطر است.
روغن اسب به دلیل اثربخشی به عنوان یک ماده مرطوب کننده و ضد تحریک، به ویژه در هوکایدو محبوب شد، زیرا از پوست در برابر آب و هوای سخت منطقه و هوای خشک محافظت می‌کند.
وسعت وسیع زمین در منطقه امکان پرورش اسب برای روغن را آسان کرد.
این محصول با استخراج روغن از چربی اسب ساخته می‌شود. اسب‌ها به طور منظم برای گوشت خود در ژاپن پرورش داده می‌شوند و به صورت باساشی (اسب خام) سرو می‌شود،
بنابراین حیوانات فقط به منظور استفاده از محصول مراقبت از پوست ذبح نمی‌شوند. بلکه آن‌ها برای تهیه غذا پرورش داده می‌شوند و روغن آن‌ها محصول جانبی این فرآیند است.
امروزه هنوز از روغن اسب در محصولات زیبایی به خصوص در سراسر آسیا استفاده می‌شود و طی چند سال گذشته، این ماده عجیب و غریب به کانون توجه غرب راه یافته است.

روغن اسب: کاربرد مدرن

جذب آسان این روغن به کاربران این امکان را می دهد که احساس راحتی و تمیزی داشته باشند و هیچ احساس چربی بر روی پوست باقی نماند و باعث محبوبیت بیشتر آن به عنوان یک محصول زیبایی شود. اکنون روغن اسب یکی از پر فروش ترین محصولات زیبایی در ژاپن، هنگ کنگ، تایوان و سرزمین اصلی چین است که برای بهبود قابلیت ارتجاعی پوست، چین و چروک، آکنه، آفتاب سوختگی و اگزما استفاده می شود. همچنین باعث مرطوب شدن پوست و متعادل نگه داشتن صدا می شود. کرم و ماسک صورت حاوی روغن اسب بیوآکوا معتبر، نباید حاوی مواد افزودنی، فاقد عطر و بو باشد و به صورت بین المللی از چندین آنلاین شاپ معتبر هم چون سارن طب قابل سفارش است.

 

روغن اسب 479684689689878989

 

آیا روغن اسب در واقع برای پوست شما مفید است؟

این روغن  از مشتقات چربی است و حاوی اسید لینولنیک بیشتر از چربی گاو و گوسفند است. اگر اولین بار است که از اسید لینولنیک می‌شنوید، فقط بدانید که پوست شما این مواد را دوست دارد. این یک اسید چرب ضروری است که معمولاً در گیاهان و آجیل‌ها یافت می‌شود و موانع طبیعی پوست را تقویت می‌کند و دارای خواص ضدالتهابی است.
علاوه بر این، روغن اسب از نظر محتوای اسید پالمیتیک و اسید استئاریک مشابه سبوم ترشح شده توسط پوست انسان است. برخلاف سایر حیوانات دام، هر دو مقادیر نسبتاً کمی اسید دارند. شباهت به سبوم انسان بسیار مهم است، زیرا روغن اسب را به عنوان یک ماده موضعی جذب کننده خاص تبدیل می‌کند.
مطالعات همچنین مزایای استفاده از این روغن بر روی پوست را نشان می‌دهد. در این مطالعه مشخص شد که روغن اسب سنتز کلاژن نوع I را که پروتئین مرتبط با خاصیت ارتجاعی پوست و پیشگیری از چین و چروک است، بهبود می‌بخشد. مطالعه دیگر نشان داد که این ماده به عنوان ضد التهابی برای پوست عمل می‌کند.
با پشتیبانی علمی از قدرت روغن اسب برای بهبود مانع رطوبت محافظ پوست، خاصیت ارتجاعی، چین و چروک و حساسیت‌ها، جای تعجب نیست که روند به کار گیری روغن اسب در محصولات آرایشی بهداشتی رو به افزایش باشد.

تست ماسک صورت ورقه ایی روغن اسب


اگر با یک روغن حیوانی مشکلی ندارید اما آماده نیستید از مانند کرم روغن اسب مستقیم استفاده کنید، ماسک ملحفه‌ای  یا همان ورقه‌ای یک روش راحت و بی ضرر برای مرطوب کردن پوست است.
در حقیقت، ماسک اصلی اولین اقدام من در دنیای زیبایی اسب و کاملاً شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
وقتی  پوشش بسته را باز می‌کنید، کاملاً متعجب خواهید شد. ماسک ملحفه‌ای به مقدار سخاوتمندانه‌ای  از روغن اسب آغشته شده است (برای پوشاندن لایه‌ای روی صورت و گردن قبل و بعد از ماسک و همچنین روی دست‌ها و بازوها) از ماده‌ای فوق‌العاده مرطوب کننده، تازه کننده که به هیچ وجه چسبناک و سنگین نیست.
این ماسک با روغن اسب ممتازی که از جزیره ججو، گنجینه بکر و دست نخورده کره جنوبی تهیه می‌شود، غنی شده است. انگار روغن اسب به اندازه کافی غیر متعارف نبوده، عصاره عسل  و روغن زیتون نیز و قدرت تسکین دهنده خود را به ماسک وام می‌دهند.
جنس ورق ماسک نیز به‌گونه‌ای است که باعث نزدیک شدن چسبندگی و مناسب‌تر شدن صورت می‌شود و باعث می‌شود روغن و عصاره به میزان کارآمدتری جذب شود و درمان ماسک راحت‌تری ایجاد شود.
وقتی بعد از حدود 20 دقیقه ماسک را برداشتید – ماسک به دلیل فراوانی ذات می‌تواند مدت زمان بیشتری طول بکشد – پوست کاملاً دارای رطوبت و شفافیت خواهد بود و کاملاً صاف احساس می‌شود.

 

روغن اسب 489678987978978/9789

 

مزایای استفاده از روغن اسب

  • روغن اسب قدرت خود ترمیمی بدن را تقویت می‌کند.
  • اگزما را درمان می‌کند
  • پوست را عمیقاً مرطوب و احیا می‌کند
  • قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد
  • مشکلات پوستی مانند آکنه، کک و مک و چین و چروک را بهبود می‌بخشد
  • رنگ پوست را متعادل می‌کند
  • به راحتی به داخل پوست نفوذ کنید
  • از بروز کک و مک لکه‌های آفتاب سوختگی جلوگیری کنید
  • عضلات شل را برطرف می‌کند به اندازه کافی هیدراته می‌شود تا پوست نرم و لطیف شود و حتی نور را منعکس می‌کند
  • از تحریک و التهاب پوست جلوگیری می‌کند

روغن اسب 69879785487785

روغن اسب برای داشتن موهای سالم

روغن اسب ممکن است وضعیت مو و پوست سر شما را بهبود بخشد. اگر شوره سر دارید، که اغلب به دلیل خشکی پوست سر ایجاد می‌شود، استفاده از این روغن و یا محصولات حاوی آن روی پوست سر شما می‌تواند به شل شدن پوست مرده و بازگرداندن رطوبت کمک کند.
برخی از روغن‌های طبیعی از جمله روغن زیتون و روغن نارگیل برای موهای شما مفید هستند، اما احساس چربی و کاهش وزن را در آن‌ها ایجاد می‌کنند. روغن اسب سبک است و تأثیری ندارد. روغن اسب وقتی به موهای شما مالیده می‌شود، رطوبت، قدرت و درخشندگی می‌بخشد. سعی کنید قبل از شامپو زدن، چند قاشق غذاخوری روغن اسب (بسته به طول موهایتان بیشتر یا کمتر استفاده کنید) را در موها و پوست سر خود ماساژ دهید.
همچنین از موهای آسیب دیده مراقبت می‌کند و الکتریسیته ساکن را سرکوب می‌کند، بنابراین شانه زدن به راحتی امکان پذیر است.
روغن اسب التهابات پوست سر را ازبین برده و حجم قابل توجهی به مو می‌دهد و همچنین برای مراقبت از تورم و خارش ایده آل است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *