اکسیژن تراپی چیست ؟ چرا باید ازاکسیژن تراپی استفاده کنیم؟ مزیت های این روش چیست ؟ آیا با استفاده از این دستگاه عوارضی فرد را تهدید می‌کند؟  مراحل انجام این کار چگونه است ؟ ما سعی کردیم در ادامه مطلب به توضیح همگی این سوالات بپردازیم پس با ما همراه باشید .

اکسیژن درمانی با هدف تغذیه  پوست و افزایش میزان تولید کلاژن و حفظ رطوبت پوست طراحی شده است. این درمان در بردارنده دستگاه‌ هایی است که از آن ها برای اسپری کردن مولکول‌های اکسیژن متراکم شده به داخل اپیدرم (لایه بیرونی پوست) استفاده می‌شود. در اکسیژنی که برای پوست و گردن شما استفاده می‌شود، ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی ضروری و عصاره‌های گیاهی القا شده است.

از مزیت های اکسیژن درمانی چیست ؟

افزایش تولید کلاژن :

شاید شما هم از خطوط ریز بر روی صورتتان رنج می برید و خواهان صورتی صاف و بدون هیچ چروکی هستید اما راهی سریع برای درمان این کار پیدا نکرده اید. یکی از دلایل بروز این چین و چروک ها کمبود کلاژن در بدن است .همواره کلاژن در بدن انسان ساخته می شود ولی این عمل در دوران جوانی بسیار پرسرعت تر بوده و با گذشت زمان و افزایش سن فرایند کلاژن سازی در بدن کاهش یافته و  بروز چین و چروک و افتادگی پوست را به دنبال دارد.  بنا به همین دلیل  موجب  تسریع روند پیری در پوست می شود.  اکسیژن تراپی یکی از روش های نوین در جوانسازی پوست است که یکی ازمزایای این روش ، تحریک کلاژن در پوست می باشد. با افزایش این ماده در بدن موجب سفت شدن پوست و کاهش خطوط ریز و عمیق بر روی پوست می شود.

سم زدایی بدن :

مصرف بیش از اندازه کنسرو ها ، استفاده از لوازم های آرایشی ، آلودگی های محیطی ، کشیدن سیگار و… باعث ایجاد سم و رادیکال های آزاد در بدن می شود که درنتیجه  بافت های پوست و سلول های جدید را تخریب می کند.  اکسیژن درمانی مانع سم زدایی در بدن می شود و به پوست کمک می کند که لایه های تخریب شده توسط این مواد مضر را ترمیم کند و موجب جوانسازی پوست شما می شود.

اکسیژن تراپی 35206525265265206

افزایش سرعت بازسازی سلول‌های پوست:

در بدن انسان روزانه سلول های زیادی احیا می شوند و در مقابل  سلول های آسیب دیده و قدیمی می میرند. این چرخه طبیعی بدن  باعث سلامت و زیبایی پوست می شود .اما با اکسیژن درمانی این روند تسریع پیدا کرده و باعث افزایش رشد سلول های جدید می شود. سلول های جدید موجب شادابی پوست می شود و طروات را به صورت شما هدیه می دهد.

هیدراته کردن پوست :

می دانید که بیش از اندازه بودن درمعرض نور آفتاب ، گرد وغبار باعث از بین رفتن بافت سلول های پوست می شود و  سوختگی و سوزش های شدید را درپی خواهد داشت . لازم به ذکر است که اگر پوست شما از خشکی زیاد برخوردار باشد این مسئله باعث وخیم تر شدن این موضوع  می شود . این روش جدید پزشکی  باعث آبرسانی عمقی پوست شما می شود و از صورت شما در برابر آفتاب و اشعه های مضرش محافظت می نماید .

درمان آکنه :

سطح پوست انسان دارای منافذ بسیاری  است که مسئولیت  فراوانی در جوان سازی پوست بر عهده دارد . اما با تجمع میکروب و چربی های نامحسوس در درون منافذ  باعث کدری ، بی حالی و آکنه  بر روی پوست نیز می شود . اکسیژن درمانی به کوچک کردن منافذ کمک  می کند و مانع ازتجمع آلودگی در درون منافذ نیز می شود . اگر شما هم از ناهمواری پوست خود رنج می برید  اکسیژن تراپی را تجربه کنید . در این روش با تزریق اسید هیالورنیک ( پپتید ، ویتامین و عصاره گیاهان )  باعث صافی و روشنی آن می شود و از ناهمواری های پوستی جلوگیری می کند.

 

اکسیژن تراپی :

این کار با روش های گوناگونی انجام می شود که اغلب درهمه این روش ها اکسیژن ها با فشار نسبتا زیاد توسط یک لوله بسیار نازک به سطح پوست منتقل می شود. همچنین در این روش برای تاثیر گذاری بیشتر سرم هایی حاوی اسید هیالورنیک به پوست زده می شود تا موجب استحکام بیشتر شود.

روند اکسیژن تراپی  از سه مرحله قابل انجام است :

  1. نور درمانی :

در ابتدای این مرحله ، از دستگاهی چوب نور هایی  بر روی سطح پوست صورت  تابیده می شود . این کار باعث لطافت و نرمی پوست شما نیز می شود.

  1. درمان با سرم :

این بخش مهمترین قست است سوزن هایی به پوست صورت تزریق می شود که حاوی هیالورونیک اسید، مواد معدنی، ویتامین و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. این عمل مانع از چین و چروک و خطوط ریز در سراسر پوست نیز می شود.

  1. ماساژ :

این آخرین  مرحله از فرایند درمان است که پوست شما را با استفاده از لوسیون و کرم های مغذی و پرفایده ماساژمی دهند تا اثرات سرم های تزریق شده ماندگاری بالاتری داشته باشد.

نکاتی در مورد اکسیژن درمانی :

  • شما برای اتمام فرایند این کار احتیاج به زمان طولانی ندارید ، این زمان فقط نیم ساعت است . ولی این مدت می تواند با مشاوره با پزشک کمی زمان را طولانی تر کند.
  • اکسیژن تراپی به دلیل اینکه بدون عوارضی برای فرد ایجاد کند یکی از سالم ترین روش های جراحی برای جوانسازی پوست است . بنا به همین دلیل این روش  برای پوست های حساس  بسیار مفید است .
  • در اکسیژن تراپی نتیجه کار بلافاصله قابل مشاهده می باشد و شادابی و طراوت آن به وضوح قابل مشاهده است .
  • شما بعد از تزریق این سرم ها به پوست خود دیگر احتیاجی به استراحت ندارید و می توانید بلافاصله بعد از تزریق به زندگی عادی خود برگردید و حتی آرایش کنید.

 

آیا این درمان را باید به صورت منظم انجام داد؟ باید بگوییم بله ، اثر این سرم ها تا مدتی می تواند بر روی پوست شما دوام داشته باشد . البته شما در همان ابتدا و در جلسه اول شاهد تغییرات بزرگ در پوست خود خواهید بود . اما برای همیشگی بودن این مزیت باید آن را دنبال کرد .

 

این روش به دلیل داشتن تاثیرات بسیار زیاد از محبوبیت فراوانی برخوردار است که شاید  برخی از افراد به دلایل مختلفی چون هزینه های بسیار زیاد و یا به علت ترس از شیوع کرونا نتوانند به کلینیک ها مراجعه کنند و از این روش موثر درجوانسازی پوست خود بکار بگیرند . از این بابت ما به شما دو شیوه خانگی برای اکسیژن درمانی آموزش می دهیم تا به راحتی و آرامش خیال از این راه را برای پوست خود بکار بگیرید .

ماسک بلغور جو دوسر ، بادام و پودر خاک رس ( بنتونیت )

مواد مورد نیاز:

  • پودر بادام : 5 قاشق غذاخوری
  • پودر بنتونیت : 1 الی یک دوم قاشق غذاخوری
  • بلغور جو دو سر : یک هشتم فنجان
  • روغن گلاب : 3-4 قطره
  • پراکسید هیدروژن: 2 قطره
  • آب: 4 قاشق غذاخوری

پودر بنتونئیت را با 4 قطره روغن مخلوط کنید و خوب هم بزنید سپس آب و پودر بادام را به ترکیب خود اضافه کنید و دوباره آن را باهم میکس کنید. به طوری که خمیری شکل در آمده  پراکسید هیدروژن را اضافه کنید . صورت خود را از هرگونه آرایش و آلودگی پاک کنید و این ماسک خانگی را به مدت 30 دقیقه بر روی صورت خود بمالید . بعد از گذشت این مدت ماسک را با آب ولرم از روی صورت خود پاک کنید و در آخر هم از کرم مرطوب کننده بر روی سطح پوست خود بمالید و از پوست شفاف و لطیف خود لذت ببرید .

احتیاط

برای تهیه این ماسک مراقب باشید و از پراکسید هیدروژن به همان نسبت گفته شده استفاده نمایید تا آسیبی به پوست شما وارد نشود.

 

اکسیژن تراپی 1635869859689689678

 

  1. ماسک صورت بلغور جو دو سر، بادام و خاک رس

مواد مورد نیاز:

 

  • خمیر بادام : 1 قاشق غذاخوری
  • پودر بلغور جو دو سر: یک هشتم فنجان
  • خاک رس سفید (یا خاک فولر)1 : قاشق غذاخوری
  • گلبرگ خشک شده گل رز : 1 قاشق چایخوری
  • آب : 3 قاشق غذاخوری
  • پراکسید هیدروژن 2: قطره

 

ظرفی را بردارید ومواد گفته شده را  باهم ترکیب نمایید  تا ترکیبی خمیری شکل داشته باشید بعد از طی این مرحله می توانید پراکسید هیدروژن را به آن اضافه نمایید . ماسک تهیه شده را به صورت دورانی  از چانه خود شروع کرده و به بالا  بر روی  پوست صورت خود بزنید. به مدت 15 الی 20 دقیقه ای این حرکات را انجام دهید و سپس این مواد را از روی صورت خود پاک کنید.

کلام آخر

اکسیژن تراپی یکی از روش های بسیار موثر در جوانسازی پوست است که می تواند به روند جوانسازی پوست بسیار موثر عمل نماید . این کار با خاصیت فراوان برای پوست می تواند پوست را شاداب و با طراوت نماید .کلاژن سازی ، کوچک کردن منافذ ، درمان آکنه و از بین بردن سموم در بدن از جمله مزیت های این روش است . البته این کار باید تحت نظر پزشک انجام شود چراکه  شما حتی می توانید این کار را در خانه با امکانات بسیار محدود انجام دهید و از جوانی پوست خود لذت ببرید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *