پوست از ارگان حساس‌ بدن است ، چراکه پوست همیشه در معرض شرایط جوی ، گرما و سرمای زیاد هوا، اشعه های نور خورشید ، عدم رسیدگی و مراقبت ، افزایش سن ، برخی بیماری‌ها و موارد دیگر همگی از عوامل تاثیرگذار بر پوست هستند. اما در بین انواع خوراکی‌ها برای درمان پوست به دنبال چه موادی با چه مزیت هایی باشیم؟ در این باره باید بدانید ، چای سیاه از جمله گیاهان پرطرفدار و محبوبی است که  در بین مواد غذایی مختلف برای زیباسازی پوست ، گیاه ایده آلی بشمار می‌رود. این گیاه آرامش بخش که در هرخانه ای پیدا شده و می توان از آن به سادگی  بهترین داروها و ماسک‌ ها را برای  زیبا سازی پوست خود تهیه کرد.

 

ما در این مطلب سعی داریم از خواص چای سیاه برای پوست را به شما معرفی کنیم. چراکه ویتامین‌ها و مواد ارزشمند آن  برای بهبودی و بازسازی پوست‌های آسیب ‌دیده بسیار مناسب است. بر اساس این توصیفات این چای می تواند:

  • اثرات آفتاب سوختگی را به راحتی از بین می برد.
  • باعث بهبود لک و التهاب پوست آفتاب‌ سوخته می شود.
  • روشنی و درخشانی را برای لکه‌های کدر و قهوه‌ای پوستی به دنبال دارد.

 

چای سیاه 57856555255

 

از بین برنده چین و چروک پوست  

 

کلاژن یکی از پروتئین های بسیار مهم در جوان ماندن پوست است. به طوری که با وجود کلاژن پوست کمتر دچار چروک و افتادگی می شود . اما لازم به ذکر است که ساخت کلاژن در پوست پس از دوران نوجوانی به صورت طبیعی رو به کاهش می‌ رود. به همین دلیل با افزایش سن کم‌کم شاهد خطوطی در چهره و چین‌و‌چروک‌هایی در پوست هستیم . اما همه افراد زیبایی را دوست دارند وعلاقه‌مند هستند دیرتر عوارض پیری را تجربه کنند. اما باید بگوییم که کسانی که از دمنوش چای سیاه در طول روز می نوشند به صورت معجزه آسایی از پوست صاف و بدون چروکی بهرمند هستند.

 

اما چای برای زیبایی پوست معجزه می کند؟ باید به جرات بگوییم بله ؛ این گیاه به دلیل وجود مواد ارزشمند پلی‌فنول و آنتی‌اکسیدان زیاد به گونه ای با ترغیب ساخت وساز پروتئین کلاژن سبب نوسازی بافت های پوست می شود. همچنین با ساخت سلول‌های جدید می تواند سلول‌های قدیمی‌ و کهنه را از بین ببرد و از همین طریق از پیری زودرس پوست خود نجات پیدا می‌کنید.

 

لازم به ذکر است که علاوه بر چای سیاه از چای سبز هم استفاده کنید ، چراکه هر دو نوع تاثیرات سودمندی بر روی پوست دارند و پوستی درخشان و شاداب را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

برای این کار چای دم کرده سرد شده را با استفاده از یک قطعه پنبه روی پوست صورت خود بمالید . اجازه دهید ۲۰ الی‌۳۰ دقیقه روی پوست باقی بماند تا باعث تغذیه لایه های پوست نیز شود. البته نباید در کنار استفاده از چای چند نکته مهم را نادیده بگیریم .

  • رژیم غذایی مناسب و مفید
  • انجام فعالیت‌های ورزشی در طول روز.
  • از مصرف مشروب ، الکل ، دخانیات و هر ماده‌ای که برای سلامتی مضراست دوری کنید.

بنابراین برای پوست و جوانسازی آن تلاش کنیدو با راهکارهای اصولی پیری را به عقب بیندازید.

 

کنترل کننده غدد چربی پوست

 

اگر از براق بودن پوست خود به دلیل چربی زیاد احساس ناراحتی می کنید و پوستی به شدت چرب دارید ضروری است با انجام اقداماتی از باز شدن منافذ پوست و بروز آکنه و انواع جوش های صورت خود جلوگیری کنید. شما می توانید برای این کار پاکسازی صورت را با چای سیاه تازه دم‌ شده امتحان کنید. برای این کار تنها کافیست  صورت خود را با چای ماساژ دهید. این کار را روزانه ۲ الی ۳ بار روی پوست خود قرار دهید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید. شما با این کار سطح پوست ( اپیدرم ) خود را با فواید بسیار زیاد چای ، به صورت طبیعی شفاف و درخشان می کنید.در این حالت منفذهای پوست از هر نوع آلودگی پاک می شود و همچنین در وضعیت بهتری قرار می‌گیرند .

 

مرطوب کننده پوست

 

افرادی که پوستی خشک و حساس دارند باید با تهیه ماسک‌های متنوع که خاصیت تقویتی ، ویتامینه ، جوان‌کننده ، مرطوب‌کننده و آبرسان دارند به استحکام پوست شما کمک می کنند. در این باره جالب است بدانید خواص چای برای پوست شامل انواع پوست خشک ، چرب و معمولی می شود.

بنابراین برای درمان خشکی پوست با چای سیاه  تازه دم ، آرد برنج و آبلیموی تازه ترکیبی سود بخش تهیه کنید. خمیر را بر روی پوست خود ماساژ دهید وصبر کنید تاخشک شود. پس از گذشت  حدود ۱۵ دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. این ماسک تاثیر زیادی روی خشکی پوست دارد و به طور کامل پوست را مرطوب می کند. برای تاثیر گذاری بهتر لازم است که ماسک چای یک الی دو بار در هفته استفاده شود. با این شیوه ویتامین‌ و ریز مغذی های موجود در هر سه ماده طبیعی بکار رفته در این ماسک را به سلول های پوست خود می رسانید و عملکرد غدد چربی زیرپوست راکنترل می‌کنید.

 

 دیگر نگران جوش های صورت خود نباشید!

 

همانطور که گفته شد چای سیاه با تنظیم چربی پوست و بستن منافذ پوستی از ایجاد انواع جوش ( سر سیاه ، جوش های چرکی و… ) جلوگیری می ‌کند. زمانی که از این دمنوش استفاده می ‌کنید برای تاثیر گذاری بهتر ترجیحا کمی ‌از آن را در قالب‌هایی بریزید و صبر کنید تا کاملا یخ بزند. قالب‌ های یخ چای را مدام بر روی پوست صورت خود بمالید و پوست را با ماده‌ای غنی از خواص بسیار زیاد تغذیه کنید . همچنین چای با از بین بردن سلول های مرده موجب پاکسازی پوست می شود و این کار برای درمان جوش بسیار موثر است .

اما استفاده از چای برای لایه برداری قوی صورت باید مقداری چای را با ماست مخلوط کنید و چند دقیقه‌ای بگذارید تا ترکیب کاملا با هم مخلوط شوند. برگ چای آنزیم‌های خود را به ماست منتقل می کند و ترکیب را بسیار مفید می سازد. این ماسک  را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید  و سپس آن را بشویید.

 

جلوگیری از عفونت های پوستی

 

گاهی اوقات پوست های مستعد با مواجهه افراد بیمار یا عوامل میکروبی ،  پوست میکروب و باکتری ها را به خود جذب می کند و دچار عفونت می‌شود. در این باره باید بدانید  یکی دیگر از خواص چای برای پوست  این است که ترکیبات فعالی دارد و از جمع شدن میکروب‌ها در بدن جلوگیری می‌کند و التیام بخش قسمت‌های ملتهب پوست نیز است.  همچنین وجود آمینواسید، فلاونوئید و ترکیبات پلی‌فنول در دمنوش‌ها به ویژه موجود در چای سیاه به دلیل خاصیت ضد‌التهابی ، از بروز عفونت‌های پوستی نیز جلوگیری می کند.

 

جلوگیری از سرطان پوست

در این نوشیدنی آنتی‌اکسیدان قوی بوده که از تجمع سلول‌های سرطانی در پوست جلوگیری می کند و همچنین مانع از تشکیل تومور سرطانی می‌شود. همچنین اگر بر روی سطح پوست خود ، زخم تازه و باز و عمیق روی پوست ندارید ، می‌توانید چای سیاه دم‌شده و عسل را با هم تر کیب کنید و بر روی پوست خود بمالید و صبر کنید تا چند دقیقه‌  تا اثر خود را بجا بگذارد. در این روش خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی عسل و چای به  سلول های پوست منتقل می شود و شاهد تاثیرات مثبت آن خواهید بود.

 

 صورت پر با استفاده از انواع  ماسک های چای

افرادی که خواهان صورتی پر هستند و لاغری صورتشان احساس بد را به آنان القا می کند باید تغذیه‌ سالم را برای رسیدن به هدف خود جدی بگیرند. اما علاوه بر خوردن مواد غذایی مفید ، معجزه استفاده از ماسک برای پوست صورت خود را نباید نادیده بگیریم . امروزه با پیشرفت های علمی بسیاری از افراد به سمت متدهای جدید زیبایی از جمله تزریق بوتاکس ، فیلر و‌‌‌… می روند. اما می دانید که این روش ها ممکن است آثار مخربی را برای فرد به دنبال داشته باشد  و زیبایی آن ها را به خطر بیندازد. این اقدامات شاید برای مدت کوتاهی شما را به هدفتان برساند و شما را شاد و خوشحال کند اما در درازمدت با واکنش‌های منفی پوست مواجه می‌شوید.

بنابراین بهتراست با دستورالعمل‌هایی که پیرامون تهیه ماسک با چای سیاه  برای تقویت پوست داده می‌شود ، صورت خودرا چاق و زیبا کنید. به دلیل اینکه چای با داشتن مغذی و ویتامین‌های فراوانی ، باعث پر شدن صورت می‌شود.

 

چای سیاه 58745412125414152

 

رفع معجزه آسای گودی و ورم چشم

شاید شما هم جزو افرادی باشید که بنا به دلایل مختلف خواب ناکافی در شبانه روز خود دارید و از همین رو  باعث ورم و یا گود افتادگی زیر چشم شدید و به دنبال راهی برای بر طرف کردن آن هستید . شما می توانید قبل از خواب ، کیسه‌ چای سیاه یا سبز را در آب جوش برای مدت چند لحظه فرو ببرید و سپس بلافاصله آن را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند . چای کیسه ای را بعد از اینکه از خواب بیدار شدید به مدت 5 دقیقه آن را  بر روی  چشمان خود قرار دهید.

اما نکاتی که باید در استفاده چای بکار بگیریم :

  • افرادی که دارای مزاج سردی دارند ، نوشیدن زیاد چای مضر است .
  • همچنین زیاده روی در نوشیدن چای برای مبتلایان به فشارخون و افرادی که سنگ مثانه یا کلیه دارند خطر دارد .
  • چای را باید با فاصله نیم ساعت بعد از غذا مصرف کرد تا از کم خونی جلوگیری شود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *