پوست و مو یکی از اجزای مهم بدن بشمار رفته که سلامتی آن در زیبایی و اعتماد به نفس افراد بسیار موثراست.همانطور که می دانید داشتن یک پوست سالم و بدون لک نیازمند محصولات مراقبتی خاص بوده است که به همین دليل شاید اکثر افراد  تصورشان این باشد که برای داشتن یک محصول ویژه و با عملکرد بالا باید هزینه زیادی بابت آن پرداخت کرد .اما راز پوست و موی درخشان در دست ماست ، ما در این مطلب خلاف این موضوع را ثابت کرده وشما را شگفت زده خواهیم کرد پس با ماهمراه باشید.

برنج  ماده ای ارزشمند و محصولی پرطرفدار که به دلیل خواص و فواید بسیار زیاد برای  بدن ، جزو غذای اصلی اکثر کشورهای آسیایی و بسیاری از کشورهای قاره های دیگر محسوب می شود.  شاید تا به امروز وقتی که برنج را آبکش می کردید نسبت به آب برنج موجود در آن بی توجه بوده اید و آن را دور می ریختید شاید برایتان جالب باشد بدانید که حتی آب برنج هم از خاصیت های فراوانی برخوردار بوده که در جوانسازی و سلامتی پوست انسان نقش بسزایی را ایفا می کند . شما با خواندن ادامه این مطلب با مزیت بیشمار و رازهای پنهان آن آشنا خواهید شد.

شاید پوست شماهم از مصرف زیاد محصولات شیمیایی آرایشی نامرغوب دچار آکنه و جوش های سر سیاه شده و حالت کدری به خود گرفته اما نمی توانید بدون آرایش در جمع های خانوادگی حضور یابید پس راه درمان چیست؟

خواص آب برنج

همین حالا با چین و چروک صورت خود خداحافطی کنید! همه ما انسان ها روزی به دوران کهنسالی می رسیم اما با وجود دلایلی که در ادامه به آن اشاره می کنیم این فرایند سریع تر از حالت طبیعی طی شده و منجر به پیری زود رس در پوست خواهد شد.

 

پوست و موی درخشان 8487487468486484684841

 

اما عوامل تشدید کننده چروک پوست کدامند؟

  • عدم استفاده از ضد آفتاب
  • تکرار یک حرکت به‌صورت مداوم
  • مصرف دخانیات و الکل
  • استرس
  • و….

اما شما با شستشوی روزانه دو بار صورت خود با آب برنج دیگر شاهد این موضوع نخواهید بود. بهتر است بدانید که برنج ویا آب آن غنی از آنتی اکسیدان بوده که مزیت های فراوانی برای بافت های پوست داشته از جمله آبرسانی ، مقابله با رادیکال های آزاد ، و… که همگی برای جوانسازی پوست بسیار حائز اهمیت می باشند. اما یکی از دلایل اصلی این خطوط بر روی سطح پوست ، کاهش سطح کلاژن در بدن بوده که آنتی اکسیدان موجود در آب برنج توانسته این کمبود را جبران و موجب ساختن کلاژن در بافت های پوست می شود. این عوامل باعث کاهش افتادگی و شل بودن پوست شده و به خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست کمک شایانی می کند.

طرز تهیه ماسک برنج برای چروک های پوست

آب ، شیر، عسل ، گلاب ، قرص ویتامین E

به یک لیوان آب  3 قاشق برنج اضافه کنید و بگذارید روی شعله گاز آرام آرام بپزد. زمانی که برنج به طور کامل نرم شد آب را از برنج جدا کرده و برنج را له کنید و در مرحله بعد  یک قاشق شیر گرم ، عسل و گلاب را به آن اضافه کنید . توسط یک شئ تیز کپسول ویتامین E را سوراخ کرده ومایع آن را درون خمیر بریزید وباهم مخلوط کنید. در انتها پوست خود را کاملا تمیز کرده و این ماسک خمیرمانند را به پوست خود مالیده و به مدت 20 دقیقه صبر کنید بعد از اتمام این زمان صورت خود را آبکشی نموده و از صورت صاف و بدون چروک خود لذت ببرید.

آیا آب برنج در کوچک کردن منافذ صورت موثر است ؟

شما اگر از نزدیک به پوست خود نگاهی بیاندازید خواهید دید که پوست دارای منفذ و حفره های کوچکی بوده که هم محل رویش مو وهم درواقع راهی به درون به حساب می آید که این جمله به این معنا بوده که مواد مغذی و یا آلودگی های روی پوست از این حفره ها داخل بدن راه پیدا می کنند. از دیگر وظایف این منافذ ، اکسیژن رسانی به سلول های پوست بوده وهمچنین ترشح چربی کافی از این حفره ها موجب حفظ تعادل پوست می شود.  گاها بنا به دلایلی نظیر استفاده از لوازم آرایشی نامناسب، عدم پاکسازی صورت و اَشعه های uvو…  دربرخی افراد این منافذ بیشتر از حد معمول بازشده و نمای بدی را به صورت فرد داده که اصطلاحا  به این نوع پوست ها، پوست پرتقالی گفته می شود. مطالعات دانشمندان نشان داده که آب برنج یکی از راهای طبیعی بدون عوارض برای بهبود منافذ باز بوده است.

اما چگونه ؟ شما با استفاده از آب برنج با یک تیر چند نشان می زنید، آب برنج سرشار از ویتامین B بوده که نه تنها باعث کاهش سلول های آسیب دیده در پوست شده  بلکه توانسته سبب افزایش رشد سلول ها هم شود. یکی دیگر از قابلیت های آب برنج  پاک کنندگی قوی پوست بوده که به همین علت ماده اولیه اکثر فیس واش ها است که توانسته سلول های مرده و چربی های اضافه در عمیق ترین منافذ صورت را پاک کرده و حس سبکی و تمیزی را برای شما به ارمغان می آورد.

با توجه به همه این عوامل گفته شده به کوچک شدن منافذ پوستی هم کمک شایانی می کند.

نکته : برای پاکسازی صورت و مو از آب برنج از روش خیساندن استفاده نمایید.

طرز تهیه

درون یک کاسه برنج آب ریخته و به مدت نیم ساعت منتظر بمانید تا خواص برنج جذب آب شود وقتی که آب حالت کدری گرفت فیس واش ما آماده است. آب را درون ظرف اسپری بریزید و چند روز از آن استفاده کنید .

همچنین نکته قابل ذکر این است که شما بعد از استفاده از آب برنج  مجبور به شستشوی مجدد نخواهید بود باخیال راحت به رخت خواب خود رفته و از سبکی و طراوت پوست خود لذت ببرید.شما با این کار به پوستتان اجازه می دهید تا ترمیم و بازسازی گردد.

روشنی پوست با آب برنج

شاید شما هم مدت طولانی خارج از خانه فعالیت می کنید و به دلیل نشستن آلودگی و یا تماس نور خورشید به پوست نمای زیبای قبل خود را از دست داده اید و احساس خشکی شدید و کدر شدن پوست می کنید. اما اکنون قصد دارید که پوست روشن وسفیدی داشته باشید ما به شما استفاده از آب برنج را پیشنهاد می دهیم  که با متعادل کردن رطوب و آبرسانی پوست توانسته به شفافیت صورت شما کمک کند. برنج به دلیل فواید بسیار زیاد مانند یک لایه بردار عمل کرده وموجب نفوذ مواد مغذی به درون پوست شده که این امر سبب روشنی پوست شما می شود.

شما می توانید با ماسکی که در ادامه طرز تهیه آن را آموزش می دهیم پوست درخشان و شفافی داشته باشید.

یک پیمانه برنج را به مدت 15 الی 30 دقیقه خیس کنید در مرحله بعد آب و برنج را باهم میکس کرده و این ترکیب را از صافی رد کنید و درون ظرفی بریزید وبا پنبه آن را به پوست کاملا تمیز خود بمالید استفاده روزانه از این ماسک توانسته  تاثیر شگفت انگیز خود را بگذارد.

 

پوست و موی درخشان  784687486748654154687

 

موی درخشان  

آنچه تا کنون گفته شد فواید بیشمار برنج و آب برنج راجع به پوست بود اما ناگفته نماند که این ماده ارزشمند برای سلامتی مو هم بسیار مفید می باشد.اگر شما از موی آسیب دیده برخوردار باشید خواهید دید که چقدر از زیبایی شما کاسته شده است. امروزه به دلیل اهمیت این موضوع افراد از لوسیون ها و ماسک مو های متعددی استفاده می کنند. استفاده از آب برنج برای سلامتی و زیبایی مو از دیر باز مورد توجه انسان ها در مناطق گوناگون بوده که به دلیل تاثیرات شگفت آور خود تا به امروز مورد توجه اکثر دانشمندان و متخصصان زیبایی بوده است.

درمان ریزش مو

اگر رشد موی شما متوقف و یا کند شده وداشتن موی بلند برای شما مانند یک آرزوی دست نیافتنی شده تنها با استفاده از آب برنج می توانید به آرزوی دیرینه خود برسید. برنج به دلیل وجود آمینه اسید ها وهمچنین به دلیل بهره مندی از ویتامین های E،C،A یکی ازمهمترین روش های درمانی ریزش مو بوده است .

نکته قابل ذکر این است که برای عملکرد بهتر این موضوع بهتر است بعد از شستن مو ، با آب برنج آن را  کاملا آبکشی نموده و همچنین نیز حداقل دوبار در هفته این کار را تکرار کنید .

نرم کننده طبیعی و مقرون به صرفه

آب برنج به دلیل داشتن مواد معدنی فراوان توانسته به موی شما حالت ابریشمی ببخشد. می توانید برای اثر گذاری هرچه بهتر این موضوع به آب برنج روغن گل شمعدانی اضافه نمایید. حتی شما می توانید این آب را با گلاب ترکیب کرده و از آن به عنوان براق کننده استفاده نمایید . شما برای انجام این کار می توانید محلول را کامل به موی تمیز خود بمالید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید و در نهایت خواهید دید که چه تاثیر فوق العاده ای به موی شما بخشیده .

از شر موخوره خلاص شوید

یکی از عارضه هایی که مو ها را تهدید می کند موخوره بوده که در اثر مرور زمان و جذب آلودگی به ساقه موها وهمچنین خشکی بیش ازاندازه انتهای مو، باعث ایجاد موخوره و شکستگی می شود. می دانید این عارضه مسری بوده !  این به این معنا است که  اگر یک تار مو دچار موخوره شود بقیه مو را هم درگیر می کند.  اگر می خواهید مو های بلند داشته باشید بهتر است قبل از بروز این مساله از آن پیشگیری نمایید. آب برنج به دلیل داشتن مقادیر بسیار زیاد پروتئین و کربوهیدرات  می تواند ازبروز آن جلوگیری و مدت زمان طولانی از مو های شما محافظت نماید.

از مزایای دیگر

  • درمان شوره سر
  • درمان شپش سر
  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • افزایش کشسانی مو
  • وهزاران مزیت های شگفت انگیز دیگر

 

کلام آخر

محصول برنج برای رشد خود در مقابل انواع آفت کش ها و سم ها قرار می گیرد پس بهتر است در ابتدا آن را خوب شسته و بعد از آن استفاده نمایید. همچنین تا اکنون عوارضی ناشی از ماسک برنج ثبت نشده اما در صورت بروز هرگونه حساسیت از استفاده آن خودداری نمایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *