اغلب افراد در هنگام خرید لوازم آرایشی اصول و نکات مهمی را در نظر  می ‌گیرند تا انتخاب صحیح و مطمئنی داشته باشند. اما آیا می ‌دانستید که برای نگهداری از آن ها نیز لازم است به نکات مهمی توجه داشته باشید؟  اگر خواهان این هستید که کارایی و طول عمر این  محصولات را زیاد کنید  و مانع  از خرابی و فاسد شدن زود هنگام آن‌ ها شوید ؛ این مقاله را بخوانید زیرا در این مطلب با چگونگی نگهداری از لوازم آرایشی و تاریخ انقضا هر کدام آن ‌ها آشنا می ‌شوید.

1.نگهداری از عطر

تجارت عطر یکی از پر سود ترین تجارت ها در سراسر دنیا  است. چراکه هر فردی بر روی میز خود حداقل یک عطر را دارد که روزانه از آن استفاده می کند.  اما آیا شما هم دقت کرده اید  که اگرهم  روزانه از عطر خود استفاده نکنید  ناخوداگاه از مقدار آن کم می شود ؟ دلیل آن چیست ؟  به همین سبب اگر شما هم به دنبال راهی برای ماندگارتر کردن آن می باشید ؟ در ادامه با ما باشید تا روش های نگه داری از آن را برای شما شرح دهیم :

  • نور مستقیم دشمن عطر !

شاید برای شما جالب باشد بدانید که نور می تواند در بوی عطر تاثیر داشته باشد به طوری که  دیگر شما را مثل روز اول به وجد نیاورد . پس بهتر است عطرهایتان را در جایی بگذارید که نور کمی داشته باشد مثلا ، در کشوی کمد تان ، در بین لباس هایتان و… این مسئله بسیار مهم اولیه در نگه داری از عطرها است.

  • ماندگاری بالا تر عطر با دمای کم :

گرما موجب از بین رفتن عطر می شود اما این به این معنا نیست که عطرتان را در فریزر بگذارید. این خنکی می تواند  به اندازه دمای معمولی اتاق  یا حداقل یخچال باشد . اما توجه داشته باشید که اگر قصد دارید ‌که عطر را در یخچال نگهداری کنید ، باید بدانید که پنیر و کره ، بو را به خود جذب می کند. پس برای استفاده بیشتر از عطر، آن را در کنار این دو ماده خوراکی قرار ندهید.

اما از دیگر مراقبت ها در مورد عطر

  • شیشه را تکان ندهید
  • در جای خشک نگه داری کنید
  • در عطر را پس از هر بار استفاده کامل ببندید
  • از شیشه های کدر برای نگه داری عطر خود استفاده کنید
  • تمیز کردن اپلیکاتور ( رول سر شیشه عطر )

توجه داشته باشید که تاریخ انقضای عطر ها تا ۲ سال است که در صورت گذشتن تاریخ انقضا بو و رنگ آن تغییر پیدا می کند.

 

لوازم آرایشی 689687968796478

 

2.کرم ضد آفتاب :

کرم ضد آفتاب ، کرم ضروری برای هر فرد است که می تواند تا ۳۰ برابر از پوست شما در برابر پرتو های مضر خورشید محافظت نماید و از بسیاری و از عارضه های پوستی ناشی از این اشعه :  چون اگزما ، آفتاب سوختگی ، لک و…. جلوگیری می کند اما این کرم احتیاج به  مراقبت ساده‌ای دارد که برای سالم نگه داشتن آن باید بکار بگیریم. این مراقبت چیست ؟ قابل ذکر است که این کرم در برابر نور خورشید می تواند کارایی خود را از دست بدهد. پس بهتر است آن را درون یخچال با دمای کم نگه داری کنید تا از خراب شدن آن جلوگیری شود.

توجه : کرم های ضد آفتاب تا یک سال قابل استفاده هستند و پس از گذشت این مدت  از این محصول استفاده نکنید چراکه نه تنها از پوست محافظت نمی کند بلکه باعث تخریب پوست نیز می شود. در نتیجه حواستان به تاریخ انقضای لوازم آرایشی و بهداشتی خود باشد.

3.ریمل

ریمل هم یکی دیگر از وسایل های آرایشی هستند که بانوان به کرات آز آن استفاده می کنند تا مژه هایی بلند و پرپشتی داشته باشند. اما اغلب افراد اگرچه هزینه بسیار زیادی بابت آن متحمل می شوند اما بنا به دلیل نا آگاهی از مراقبت آن ، خرابی و یا خشک شدن را درپی خواهد داشت. همچنین استفاده نادرست از ریمل هم می تواند به چشم شما آسیب بزند و موجب عفونت های مزمن چون گل مژه می شود.

اما چگونه از خشک شدن آن جلوگیری کنیم‌؟

  • این قلم از وسایل آرایشی باید در محل سرد و خشک نگه داری شود تا مدت زمان طولانی بتوانید از آن استفاده نمایید .
  • در باز کردن و بستن سر ریمل باید توجه داشته باشید که به صورت دورانی آن را بیرون بیاورید تا هوای کمتری به داخل ظرف ورود پیدا کند . درواقع از پمپاژ کردن برس ریمل خود داری کنید .
  • در انتها زمانی که از ریمل استفاده کردید مطمئن شوید که درب آن را محکم بسته اید چراکه سهل انگاری در این کار باعث خشک شدن زود هنگام آن می شود.

چگونه ریمل خشک شده خود را بازیابی کنیم ؟

اما زمانی که ریملتان در مدت زمان کمتر از سه ماه خشک شد می توانید محلول نمک و یا مایع لنز اضافه کنید و ریمل خود را مانند روز اول خود کنید . و یا همچنین می توانید برس ریمل را زیر آب گرم بگیرید تا خوب پاکسازی شود سپس آن را به دیواره های ظرف ریمل بمالید ؛ دمای ناشی از آب باعث نرم شدن مواد می شود.

اما باید بدانید که معمولا عمر ریمل ۳ ماه است که به نسبت سایر لوازم های آرایشی کمتر است . چشم یکی از نقاط حساس بدن است که مراقبت از آن امری حائز اهمیت به حساب می‌ آید . بنا به همین دلیل بهتر است بعد از به اتمام رسیدن این مدت زمان مجدد ریمل دیگری تهیه نمایید تا چشمان شما منجر به عفونت های قارچی نشود .

4.براش

براش و قلمو یکی از اقلام مهم لوازم آرایشی است که امروزه با تنوع بسیار زیاد در بازار موجود است . اما آیا آخرین باری که براش خود را شستید به یاد دارید ؟ براش ها با موهای موجود بر روی خود باعث جذب هرگونه آلودگی و میکروب می شود که پس از هر بار استفاده واین آلودگی ها به صورت شما انتقال پیدا می کند . این آلودگی و میکروب ها باعث آکنه و جوش  بر روی پوست می شود .

اما چگونه این برس ها را بشوییم ؟

اغلب افراد نسبت به تمیز کردن براش خود بی توجه هستند اما باید بدانید که تمیز کردن آن بستگی به میزان استفاده شما دارد که حالت ایده آل آن یک بار در هفته است .

در ابتدا موی برس ها را درون آب گرم قرار دهید به طوری که آب به چسب های آن تماس پیدا نکند.  مقداری شامپو نرم کننده و یا شامپوی حاوی آنتی باکتریال رابر روی موی براش بریزید. به خوبی بمالید اما مراقب باشید با ملایمت این کار را انجام دهید بعد از چند دقیقه می توانید آن را زیر شیر آب گرم بگیرید و خوب بشویید . اگر دید که هنوز اثراتی از مواد آرایشی بر روی آن باقی مانده است می توانید دویاره این کار را انجام دهید .

در انتها آن را در برابر باد سشوار قرار دهید تا کاملا خشک شود . این کار را با دقت به اتمام برسانید زیرا با مرطوب گذاشتن موی براش امکان رشد باکتری و قارچ وجود  دارد . حالا شما می توانید از یک براش بسیار تمیز برای پوست زیبای خود بکار ببرید .

اما توجه داشته باشید برای اطمینان بیشتر و حساس نشدن پوست همواره از براش شخصی خود استفاده کنید و به یاد داشته باشید که براش ها را همیشه درون کیف مخصوص خود نگه داری شود تا از نشستن آلودگی بر روی آن جلوگیری شود.

توجه : تارخ انقضای براش ها تا ۶ ماه است .

 

لوازم آرایشی  56748568566854698

 

5.کرم پودر مایع

کرم پودر ها یکی از وسایل آرایشی پر طرفداری است که تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی پوست دارد . به همین دلیل نه تنها در خرید و بلکه نگهداری این قلم آرایشی باید بسیار دقت نمایید.

در برابر نور مسقیم قرار ندهید : گرمای زیاد نور خورشید باعث تجزیه شدن ترکیبات موجود در کرم پودر می شود .بهتر است آن را درمای معمولی اتاق نگه داری کنید به طوری که دمای اتاق معتدل و در معرض تابش غیرمسقیم قرار بگیرد .

همچنین از دیگر رعایت نگهداری از کرم پودر ها این است که از قرار دادن آن ها در جای مرطوب خودداری کنید. و مانع  از یخ زدگی کرم پودر ها شوید  چراکه موجب خراب شدن ساختار آن می شود.

6.رژلب

رژ لب ها بخاطر ماهیت روغنی و چربشان محل تجمع باکتری ها هستند. نگهداری در یخچال از تکثیر باکتری ها جلوگیری می کند. برای اینکه رژلبتان شکل خودش را حفظ کند و بتوانید از آن به مدت طولانی استفاده کنید نباید آن را در محل های گرم قرار بدید گرما باعث خرابی روغن داخل رژلب می شود. نگهداری رژلب در محل های سرد و یا دور از گرما باعث دوام و آسیب ندیدن مواد شیمیایی آن می شود.

به یاد داشته باشید تاریخ انقضای رژلب ها تا ۲ سال و رژلب های مایع تا ۱ سال.

اما کلام آخر :  

در این مقاله ما سعی کردیم  تا شما را با مراقبت های صحیح از لوازم آرایشی آشنا کنیم تا بتوانید مدت زمان استفاده از این لوازم های آرایشی را طولانی تر کنید و از صرف هزینه های زیاد این اقلام صرفه جویی کنید و از سلامتی و زیبایی خود را برای خود تضمین کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *