فواید شیر بر جسم کسی پوشیده نیست. احتمالا در زمان کودکی و یا حتی در بزرگسالی بارها به شما هم توصیه شده که روزی یک لیوان شیر بخورید تا استخوان های محکمی داشته باشید. اما جالب است بدانید که شیر علاوه بر خاصیت های زیاد در درون جسم می تواند برای پوست هم بسیار زیاد مفید باشد. زیرا با مواد مغذی درون خود خاصیت جوانسازی را برای فرد در پیش خواهد داشت .

فواید این نوشیدنی بهشتی از دیرباز برای همه مردم مبرهن بود و به همین دلیل اشراف زادگان برای دستیابی به پوست بسیار شفاف و درخشان حمام شیر می گرفتند. اما امروزه به دلیل پیشرفت صنعت و علم محصولات محافظتی برای پوست تولید می شود که فرد می تواند به راحتی متناسب با نوع پوست خود از آن ها استفاده نماید.

در ابتدا به مواد  مغذی درون شیر می پردازیم و شما را با انواع ویتامین های بیشمار آن آشنا خواهیم کرد :

  • ویتامین A
  • ویتامینD
  • ویتامین B6
  • پروتئین
  • بیوتین
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • منیزیم
  • سلنیوم
  • لاکتیک اسید

 

فواید شیر  7474477474858585859696969669585

 

1.پاک کنندگی پوست :

آیا فوم شستشویی تان قدیمی شده و موجب بروز عارضه و حساسیت بر روی پوست شما شده است ؟ شیر یکی از توصیه های پزشکان برای جایگزین شدن پاک کننده های شیمیایی است که می توانید بدون هیچ نگرانی روزانه از آن استفاده کنید.

این نوشیدنی پاک کننده  طبیعی پوست است  که با ساختاری ملایم ، نقش بسیاری در از بین بردن بردن  روغن و آلودگی های تجمع یافته در سطح پوست و منافذ پوستی دارد. اما شما می توانید با اضافه کردن مواد پر خاصیت چون عسل با یک تیر چند نشان بزنید. به این معنا که علاوه بر پاکسازی صورت ، پوست خود را در برابر هرگونه قارچ و آکنه هم ایمن کنید.

2.لایه برداری پوست :

شاید بار ها به گوشتان خورده باشد که یکی از فواید شیر،  اسید لاکتیک است . این عنصر  همان ماده ای است که می تواند به لایه برداری پوست شما کمک کند و پوست سفید و روشن را به شما هدیه دهد. اما  ویژگی های اسید لاکتیک به همین مورد ختم نمی شود .این عنصر با دارا بودن خاصیت کلاژن سازی برای پوست می تواند به کاهش عمق چین و چروک های پوست کمک کند. این کار فرایند پیری پوست را به تاخیر می اندازد و خاصیت جوانسازی را برای فرد در پیش خواهد داشت.  بدون اینکه  باعث تحریک و یا حساسیت پوستی شود برای پوست ایجاد نماید . شما با چند بار استفاده متوجه تاثیر شگفت انگیز آن خواهید شد و آن را به دیگران توصیه خواهید کرد.

3.روشن کننده پوست :

شیر دارای منیزم است که با استفاده از ماسک و یا با نوشیدن روزانه آن می توانید از این عنصر و ویتامین مغذی بهره ببرید . اما بهتر است بدانید که تنها شیر نیست که در زیباسازی پوست روشن کنندگی پوست نقش دارند یاید بگوییم که علاوه بر آن محصولات فراوری شده آن چون ، ماست هم می تواند به سلامتی پوست کمک کند و پوست شما را چند درجه روشن تر از پیش نماید.

پس برای این کار یک قاشق غذا خوری ماست کم چرب احتیاج دارید . یک لایه ماست کم چرب را بر روی پوست خود بمالید به طوری که یک لایه نازک بر روی صورت ایجاد شود.  پس از ده دقیقه صورت خود را بشوید و سپس صورت خود را با حوله مختص خود خشک کنید. ماست باعث تامین رطوبت پوست و متعادل کردن چربی پوست هم بسیار موثر بوده است.

4.نرم کنندگی پوست :

شاید برخی از کلیپ ها برای بیشتر کردن آمار بازدید کننده  در برخی از موضوعات اغراق می نماید  که یکی از این موارد نشستن در وان پر از شیر است  که چندان منطقی به نظر نمی رسد . اما می توانید این کار را با یک فنجان شیر داغ  هم به اتمام برسانید و از لطیف بودن پوست خود حیرت زده شوید .

برای داشتن چنین مزیتی برای پوست خود دو راه ساده  وجود دارد:

روش اول: کافی است پارچه تمیز آغشته به شیر را ۳۰ دقیقه بر روی صورت خود بگذارید و در انتها صورت خود را با آب بشویید. به همین سادگی !

روش دوم : نصف قاشق چای خوری نمک و دو قاشق غذا خوری شیر را با هم ترکیب کنید تا به خوبی نمک در درون آن حل شود .آنگاه هر شب هنگام خواب این محلول را بر روی صورت خود اسپری کنید و یا آن را با سر انگشتان خود بر روی پوست کاملا تمیز خود بمالید.

نکته : باید توجه کنید این ماسک باید تا صبح بر روی صورت شما  بماند تا تاثیر اعجاب آور خود را بجا بگذارد. پس تا قبل از خشک شدن کامل آن از قرار دادن صورت خود بر روی بالش اجتناب کنید.

5.درمان لک های پوستی :

می دانید که یکی از آزاردهنده ترین معضل های پوستی داشتن لک های پوستی است که زیبایی فرد را تا حد زیادی کاهش می دهد.  بروز این مسئله دلایل مختلفی داشته است از جمله ؛ اثرات لک های اسکار و جوش ، آبله مرغان ، آفتاب سوختگی و… . این لک های پوستی بستگی به نوع لک و پوست ، می توانند به رنگ های قرمز و یا قهوه ای بروز یابند.

اما شیر می تواند  به کمک شما بیاید برای این کار کافی است شیر را با کمی آرد ترکیب کنید و بهم بزنید. زمانی که این ترکیب به صورت خمیری بدست آمد ماسک شما آماده است .‌‌ حال آن را بر روی نواحی دارای لک خود بمالید ، البته برای تاثیر گذاری بیشتر این موضوع بهتر است ، مدت طولانی بر روی پوست شما بماند . یکی دیگر فواید شیر، داشتن امینو اسید است که می تواند به درمان این موضوع کند.

6.خشکی پوست :

اگر دارای پوست خشک هستید و دیگر از سوزش ، خارش و پوست پوست شدن ناشی از آن خسته شدید  . شیر می تواند شما را در بهبودی این امر یاری دهد ؛ چراکه چربی های درون شیر  باعث تعادل چربی پوست شما می شود و  همه معضل های خشکی پوست را تسکین می دهد.

ناگفته نماند که پتاسیم و ویتامینAموجود در شیر هم می تواند به رطوبت رسانی لایه های مختلف پوست کمک و باعث رفع خشکی پوست شما می شود و صورت سرحال و شاداب را به شما هدیه می دهد.

7.صورت صاف با شیر

جوش ها و دستکاری آن ها ، اگزما ، زخم و… باعث ایجاد التهاب و ناهمواری بر روی پوست می شود و اعتماد بنفس فرد را نشانه می گیرد. اما راه چاره شیر است ،  چراکه شیر با ویتامین D و کلسیم  و ویتامین B12 توانسته  بافت های تخریب شده را بازسازی کند و بهترین گزینه برای درمان باشد.

 

فواید شیر  869874968749684796859686

 

همچنین از دیگر خاصیت ها

8.مبارزه با رادیکال های آزاد

9.استحکام پوست

10.احیای سلول های جدید

حال با دریافتن فواید شیر ما در ادامه مطلب قصد داریم روش استفاده از آن را برای شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید .

ماسک شیر برای لایه برداری پوست

شما  می توانید برای لایه برداری پوست  شیر و یک عدد سیب رنده شده را باهم ترکیب نموده و به پوست خود بمالید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشوید . با تداوم  روزانه یک بار از این محلول بعد از گذشت مدت خیلی کوتاهی تاثیر شگرف آن را بر روی پوست خود خواهید دید.

برای حفظ شادابی و جوان سازی پوست بهتر است از ماسک شیر و آرد برنج استفاده کنید.

برای این کار لازم است یک قاشق آرد برنج و نصف لیوان شیر داشته باشید . مواد را باهم ترکیب کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید . برای تثبیت ماسک بهتر است پس از مالیدن مواد بر روی صورت بایک ورق دستمال کاغذی سطح آن را بپوشانید بعد از گذشت ۱۵ دقیقه زمانی که کاملا حس کردید مواد بر روی صورتتان خشک شده می توانید دستمال ها را بر دارید و صورت خود را با آب بشویید .

برای شفافیت پوست :

  • ۱ قاشق غذا خوری ؛ شیر
  • ۱ قاشق چای خوری ؛ هویج رنده شده
  • ۱ قاشق چای خوری پرتقال و به همان نسبت عسل

مواد ذکر شده در بالا را باهم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید.  بعد از اینکه مواد خوب ترکیب شد می توانید صورت خود را از هر گونه آرایش و آلودگی پاک کنید و این مواد را به صورت خود بمالید این مواد به دلیل داشتن مواد اولیه بسیار پر خاصیت علاوه بر شفافیت پوست مزیت های دیگری برای پوست داشته است .

ماسک بادام و شیر

به یک قاشق شیر کمی پودر بادام اضافه کنید خوب هم بزنید در آخر یک قاشق عسل را به آن اضافه کنید. این ماسک را حدود ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید . سپس با آب ولرم بشوید . این ماسک به رطوبت پوست شما کمک خواهد کرد و شما از خشکی پوست نجات می‌دهد.

و اما  کلام آخر

همانطور که می دانید هم شیر پاستوریزه در بازار موجود است و هم شیر خام . اما بهتر است بدانید با اینکه شیر خام می تواند تاثیر بیشتری بر روی پوست داشته باشد می تواند مضر هم باشد به خصوص برای خانم های باردار .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *