روغن کرچک از محصولات مراقبت مو می باشد که امروزه خواص بی نظیر آن زبانزد خاص و عام است . داشتن موهای سالم ، درخشان ، پر پشت و بدون ریزش از خواسته عمده افراد علی الخصوص بانوان به حساب می آید . شاید تا به حال شنیده باشید که استفاده از روغن کرچک برای داشتن موها  و مژه های پر پشت بسیار موثر است ، اما در مقابل دچار شک و تردید شده اید که آیا چنین حرفی درست و ثابت شده است یا خیر ؟ در واقع این روغن حاوی قوام بسیار زیادی می باشد و غلیظ ، چسبنده و چرب است به همین علت برای تقویت مژه ها و مو ها مورد استفاده قرار می گیرد . برای یافتن پاسخ به این سوالات احتمالی و کسب اطلاعات بالا تر در ادامه با ما همراه باشید .

خواص روغن کرچک برای پوست و مو که باید بدانید

از دیر باز تا کنون استفاده کردن از روغن کرچک بسیار رایج می باشد ، این روغن طبیعی در طب سلامت و زیبایی کاربرد های فراوانی را به خود اختصاص داده است . روغن کرچک دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ می باشد ، همچنین ترکیبات آن شامل ویتامین E ، مواد معدنی ، پروتئین ، امگا 3 و امگا 4 می باشند به همین علت عصاره های چرب و مفیدی محسوب می شوند . این نسبت غیر معمول نسبت به اسید ریکینولئیک  باعث می شود که برای پوست  و مو بسیار مفید باشد .

همچنین بد نیست بدانید این روغن به طور سنتی در درمان آکنه و سایر مشکلات پوستی و همچنین معضل هایی همچون بثورات ، ریزش مو و دیگر موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد . توصیه می شود از این روغن طبق دستور و با رعایت نکات استفاده شود چرا که بسیار قوی و غلیط می باشد .

 

روغن کرچک 9646464765685968749687

 

چگونه می توان از روغن کرچک برای مو استفاده نمود

این روغن معجزه آسا را می توان به صورت مستقیم بر روی سطح پوست سر استفاده کرد ، تا به جلوگیری و درمان ریزش مو کمک بسیاری کند . لازم به ذکر است استفاده از این روغن برای سلامت مو به چندین دلیل موثر است . چرا که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن در برابر عفونت های فولیکولیت ، شوره سر و پوست سر سودمند است ، همچنین مقدار اسید رسینولئیک آن باعث افزایش گردش خون به پوست سر شده و در نتیجه افزایش رشد مو را به دنبال خواهد داشت .

اسید رسینولئیک همچنین برای کمک به تعادل PH پوست سر کمک می کند  ، در واقع می تواند تولید روغن های پوست سر را تسریع ببخشد و برخی از آسیب های مواد شیمیایی را خنثی کند . آنتی اکسیدان ها در روغن کرچک هچون کراتین عمل می کنند و باعث افزایش استحکام و نرم تر شدن و همچنین آسیب پذیری کمتر می شود .

افزایش رشد مو های سر

افرادی که دچار ریزش مو می باشند و از این معضل رنج می برند می توانند از این روغن به عنوان محرک رشد استفاده کنند . افرادی که دارای ریزش مو بعد از رایمان هستند و یا حتی افرادی که دارای ریزش موی آهسته هستند توصیه می شود از این روغن معجز آسا استفاده کنند . اگر از افرادی که از این روغن استفاده کرده اند بپرسید که چه تاثیری برای موی سر آن های به جای گذاشته بی شک می گویند رشد موهای آن ها 3 الی 5 برابر افزایش پیدا کرده است . شما نیز هنگامی که از این روغن شگفت انگیز استفاده کنید شماهد افزایش رشد چشمگیر موهای خود خواهید بود .

تاثیر گذاری روغن کرچک در رشد مو

همان طور که می دانید استفاده از روغن کرچک برای درمان مو راه های مختلفی دارد که شما متناسب با سلیقه شخصی خود می توانید آن را انتخاب کنید و از نتایج سودمند آن بهره مند شوید . شما باید برای نتیجه بهتر هنگام استفاده از این روغن آن را با روغن آرگان یا روغن جوجوبا ترکیب نمایید که در ادامه خواص آن ها را برایتان بازگو خواهیم نمود . این ترکیب بسیار طبیعی و روشی گیاهی برای حفظ سلامت موهای شما به حساب می آید . روغن کرچک روغنی بسیار غلیظ و چسبنده است بنا براین پیشنهاد می شود که با ترکیب کردن آن با روغن جوجوبا یا روغن آرگان از غلظت آن کمتر شده و نتیجه بسیار خوبی را نیز دریافت خواهید نمود . این ترکیب را در بطری شیشه ای بریزید و از آن  هفته ای دوبار به مدت 1 الی  2 ساعت بر روی سطح پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید . این ترکیبات به دلیل دارا بودن مواد مغذی و ویتامین بالا و خاصیت ضد باکتریایی رشد موهای شما را افزایش داده باعث درخشندگی و شفافیت موهای شما می شوند . بعد از استفاده از این روغن ها بر روی موهای سر خود ، موهای خود را با حوله ای مخصوص و یا پارچه ببندید و بگذارید یک الی دو ساعت بماند . سپس آن را با آب ولر بشویید و به آرامی خشک نمایید بعد از خشک شدن موهای شما ، شما شاهد نتیجه رضایت بخشی از این روغن خواهید بود .

روغن کرچک سیاه جامائیکا چیست و چه خواصی دارد ؟

روغن جامائیکا یک نوع روغن کرچک سیاه می باشد ، که نتیجه بسیار خوبی را به جای خواهد گذاشت . افرادی که دارای مو های ضخیم و خشک هستند می توانند از این روغن معجزه آسا استفاده نمایند تا موهای خود را نرم و درخشان  کنید .

نحوه استفاده از روغن جامائیکا

قطعا شنیده اید که استفاده نا درست و نا بجای از هر چیزی باعث وارد کردن آسیب و نتایج زیان بار می شود ، چنین نکته ای در استفاده از این روغن نیز صدق می کند . در صورتی که می خواهید موهای خود را با استفاده از این روغن درمان کنید توصیه می شود فقط چند قطره از آن بر روی موهای خود بریزید و موهای خود را ماساژ دهید .

بهتر است این روغن را یک الی دو مرتبه در هفته مورد استفاده قرار دهید ، باید بدانید که استفاده از هر چیزی برای حفظ سلامت پوست  و مو در مدت کوتاه چند روز تاثیر خوبی به جای نخواهد گذاشت و باید در مدت معینی از آن های استفاده کنید تا آرام آرام نتیجه ای رضایت بخش قابل مشاهده باشد . طبق نتایج  بدست آمده مالیدن این روغن به موهای خیس نتیجه بهتری را رخ خواهد داد ، به طوری که بعد از استفاده از این روغن موهای خود را با کلاه یا حوله ببندید ، تا از ریختن روغن جلوگیری نمایید . پیشنهاد می شود در قدم نخست قبل از استفاده از این روغن ریشه موهایتان را خیس کنید و سپس از آن برای موهای خود به کار گیرید .

 

روغن کرچک 87967896789678967896789

 

نکات مهمی که هنگام استفاده از روغن کرچک باید رعایت شود

استفاده از هر روغن و یا محصول مراقبتی شما باید ابتدا نکاتی را رعایت کنید ، در ادامه به نکاتی که با شما به اشتراک می گذاریم توجه داشته باشید .

  1. قبل از استفاده کردن از این روغن ابتدا کمی از آن را بر روی قسمت کوچکی از پوست بزنید ، در صورت ظاهر نشدن حساسیت مجدد از آن استفاده نمایید . ایجاد حساسیت توسط این روغن ها بسیار نادر است اما بهتر است این کار را انجام دهید .
  2. می توانید کمی از این روغن را با سرم های موی خود ترکیب کنید ، در این صورت شما نتیجه بسیار خوبی را مشاهده خواهید نمود . همچین می توانید ابتدا موهای خود را با سرم ها مرطوب کنید ، سپس موهای خود را با روغن بمالید .
  3. نکته مهمی که باید آن ها را رعایت کنید این است که در کنار استفاده از هرگونه محصول مراقبتی برای پوست و مو های خود ، تغذیه سالم را فراموش نکنید . چرا که به دلیل فعالیت هومورن ها باید از تغذیه مناسبی برخوردار باشید تا موها و پوستی سالم را داشته باشید .
  4. می توانید برای داشتن مژه های پر پشت مقداری از این روغن را بر پشت پلک های خود بمالید در این صورت مژه های شما تحریک شده و رشد بیشتری را خواهد داشت .

کلام آخر

زیبایی و سلامت مو از خواسته های عمده همگی ما محسوب می شود . از این رو به سراغ محصولات مراقبتی ، مو و پوست می رویم و انواع مختلفی را امتحان می کنیم تا دلخواه خود را انتخاب نماییم . روغن های گیاهی همچون کرچک دارای فوایدی بسیاری هستند که می توانید از آن ها به عنوان تقویت کننده ، درخشان کننده و ترمیم کننده موهای خود استفاده نمایید . افرادی که دارای موهای خشک و زبر هستند ، پیشنهاد می شود از روغن های گیاهی برای درمان از عارضه استفاده نمایند تا موهای نرم و درخشانی را تجربه کنند .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *