عرق کردن زیر بغل بسیار طبیعی است و ممکن است ، به دلایل مختلفی رخ بدهد . تعریق بعضی از افراد دارای بوی نا خوشایند و بد می باشد . بدن برای دفع سموم از راه های مختلفی استفاده می کند که یکی از این روش ها تعریق می باشد . راه های مختلفی برای از بین بردن یا کاهش بوی عرق وجود دارد ، از درمان های گیاهی و سنتی گرفته تا روش های پزشکی و تزریق ها همگی برای درمان قطعی از بین بردن بوی بد عرق می باشند . این نکته بسیار حساس می باشد و تاثیر مهمی را در زندگی ایفا می کند ، خوشبختانه امروزه راه های زیادی برای از بین بردن و کمک کردن به این مشکل به وجود آمده است .  افرادی که از عرق زیر بغل خود رنج می برند می توانند از کرم های ضد تعریق برای خوشبو کردن این ناحیه استفاده نمایند . همچنین می توان از جوش شیرین برای از بین بردن این عارضه استفاده نمایید  تا نتیجه مثبتی را از این روش شاهد باشید . هم چنین خوشبو کننده های طبیعی گیاهی در بازار یافت می شوند که به شما برای از بین بردن بوی بد عرق کمک شایانی می کنند در ادامه با ما همراه باشید تا روش های از بین بردن بوی بد عرق و همچنین دلایل عرق کردن را با شما به اشتراک بگذاریم .

چرا بدن ما عرق می کند ؟

دفع مواد زائد بدن صرفا بخشی از فرآیند طبیعی بدن می باشد ، بدن از طریق عرق کردن انجام فرایند دفع مواد زائد را انجام می دهد . هنگام با عرق کردن سلول های بدن جایگزین یکدیگر می شوند ، بوی ناخوشایند زیر بغل برای همه ی افراد شرم آور می باشد . این نکته بسیار حساس می باشد و تاثیر مهمی را در زندگی ایفا می کند ، خوشبختانه امروزه راه های زیادی برای از بین بردن و کمک کردن به این مشکل به وجود آمده است .  افرادی که از عرق زیر بغل خود رنج می برند می توانند از کرم های ضد تعریق برای خوشبو کردن این ناحیه استفاده نمایند . همچنین می توان از جوش شیرین برای از بین بردن این عارضه استفاده نمایید  تا نتیجه مثبتی را از این روش شاهد باشید .

 

عرق زیر بغل 9685968878979797987

 

علل بوی بد تعریق زیر بغل چیست ؟

عده‌ای از افراد تصور می‌کنند که بوی بد عرق به دلیل رشد باکتری های زیر بغل می باشد ، در حالی که این بوی بد و ناخوشایند به دلیل فعالیت‌های باتری ها می باشد که پروتئین های بدن را می شکنند و  به اسید های خاص تبدیل می‌کنند . عرق کردن یکی از نیاز های ضروری بدن برای خنک نگه داشتن خود می باشد . عدد اصلی بدن اکرین و آپوکرین نام دارند ، غدد اکرین در بیشتر نقاط بدن یافت می شوند و مستقیما بر روی سطح پوست ، باز می شوند . در حالی که برخلاف غدد اکرین ، غدد آپوکرین بیشتر در نقاطی از بدن یافت می شوند  که در آن ها تعداد بسیار زیادی از فولیکول های مو وجود دارند .

نقاطی مانند زیر بغل و کشاله ران محلی است که غدد آپوکرین یافت می شوند . این غدد ابتدا به اینکه مستقیما در سطح پوست آزاد شوند ، وارد فولیکول های مو شده و از این طریق به سطح پوست راه می یابند .

هنگامی که دمای بدن بالا می رود ، ترشحات غدد اکرین آزاد می شوند و به این صورت دما بدن را تنظی می کنند در چنین حالتی بدن خنک شده و عرق حاصل شده از این روش هیچ گونه بویی نخواهد داشت . در حالتی این عرق دارای بوی ناخوشایند می باشد که باکتری ها روی سطح پوست شروع به تجزیه کردن پوست شوند ، البته بد نیست بدانید که خوردن بعضی از غذاها و دارو ها ممکن است باعث شود عرق بدن دارای بوی نامطبوعی شود .

غدد آپوکرین در حالت کلی تحت فشار و استرس شروع به ترشح مایعی بی بو می کنند . هنگامی که این ترشحات با باکتری های موجود در سطح پوست تماس پیدا کنند بوی نا مطبوع تری نسبت به غدد اکرین تولید می کنند . نکته مهمی باید بدانید غدد آپوکرین از سن بلوغ شروع به فعالیت می کنند به همین علت تا قبل از سنین بلوغ افراد هیچ گونه مشکلی با بوی عرق نخواهند داشت .

 

درمان طبیعی عرق زیر بغل

 

اگر به دنبال راهی برای از بین بردن بوی عرق زیر بغل هستید ، پیشنهاد می شود از روش های سنتی و طبیعی استفاده نمایید .

از این رو برای از بین بردن بوی بد عرق می توانید از محصولات زیادی با نام خوشبو کننده زیر بغل استفاده نمایید .

 

عرق زیر بغل 9879748697894896487

 

راهکار هایی که برای از بین بوی بد زیر بغل

از بین بردن بوی بد عرق به عوامل متفاوتی مانند شدت و علت بروز آن بستگی دارد . ریشه به وجود آمدن بوی بد عرق رعایت نکردن اصولی بهداشت فردی و یا استفاده از محصولات بهداشتی نا مناسب می باشد . در برخی موارد نیز ریشه در بروز بیماری های خاصی می باشد که باید با مراجعه نزد پزشک تشخیص داده شود .  در ادامه راهکار هایی برای کمک به حل این معضل ناخوشایند را به شما خواهیم آموخت ؛

 

  1. استفاده کردن از مام ها ( دئودورانت ) برای درمان بوی بد : استفاده کردن از مام های زیر بغل یا همان دئودورانت ها بعد از هربار استحمام یکی از راهکار های مناسب و رایجی است که می توانید آن ها را بکار بگیرید . برای یافتن دئودورانت مناسب خود باید چندین برند معروف را امتحان کنید تا در نهایت بوی مورد نظر که مورد پسند شما و سازگار با پوست زیربغل باشد را بیابید . استفاده کردن این مام های ضد تعریق ابتدا راه ها و منافذ زیربغل را مسدود می کنند و موجب کمتر عرق کردن بدن شما می شوند . از سوی دیگر دئودورانت ها نقشی در کمتر کردن غدد عرق نخواهند داشت ، در واقع باعث خوشبو شدن بدن شما می شوند . از ترکیبات اصلی دئودورانت ها می توان آلومینیوم را ذکر نمود ، همچنین الکل موجود در آنها نیز باعث جلوگیری از فعالیت و رشد باکتری ها را به دنبال خواهد داشت .

 

  1. بوتاکس زیر بغل : معمولا یکی از کارهایی که امروزه بسیاری از افراد از آن استفاده می نمایند بوتاکس زیر بغل می باشد . اکثر افراد بوتاکس را راهی برای جوانسازی و رفع چین و چروک می دانند . در حقیقت بوتاکس کاربرد های دیگری دارد ، مانند از بین بردن بوی بد عرق از طریق جلوگیری از فعالیت باکتری ها ، تزریق بوتاکس برای افرادی که مبتلا به هیپرهیدروز می باشند راهکار درمانی می باشد .

 

. از مهم ترین و اصلی ترین موضوعی که باید آن را رعایت کرد ، استحمام روزانه و به کار گیری نکات بهداشت فردی می باشد . بوی بد بدن به دلیل تماس باکتری با سطح پوست می باشد ، در نتجیه شما با حمام کردن روزانه باکتری های موجود در سطح پوست خود را از بین خواهید برد . در هنگام استحمام باید به نقاطی که تعریق در آن ها بیشتر می باشد توجه بیشتری نمایید به عنوان مثال کشاله ران ها و زیر بغل از قسمت هایی می باشند که تعریق در آن ها بیشتر از نقاط دیگر می باشد .

کلام آخر

 

همه ما میدانیم عرق کردن اتفاقی طبیعی است که برای همه افراد رخ می دهد ، اما ممکن است در بعضی افراد دارای بوی ناخوشایند داشته باشد که خوشبختانه امروزه با استفاده کردن از عط ها ، مام های زیر بغل ، بوتاکس ، استحمام روازنه ، استفاده کردن از بادی اسپلش ها و حتی تعویض مرتب البسه های خود می توانند آن را کنترل کنند . راه هایی که در بالا اشاره نموده ایم تنها بخشی از نکاتی است که باید آن ها رعایت کنید . پیشنهاد میشود برای کنترل و از بین بردن بوی بد عرق خود بهداشت فردی را رعایت کنید تا با این مشکل کمتر مواجه شوید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *