پاک‌سازی نقش مهمی در رژیم مراقبت از پوست شما دارد. حفظ پوست تمیز و سالم خطر گرفتگی منافذ پوست را کاهش می‌دهد، به بهبود رنگ پوست کمک می‌کند و به سایر محصولات مراقبت از پوست و زیبایی اجازه می‌دهد تا مؤثرتر عمل کنند.
در حالی که صدها پاک کننده صورت در بازار وجود دارد، همه آن‌ها برای پوست شما مناسب نیستند.
برای دستیابی به بهترین نتیجه، یافتن محصولی مناسب با نوع پوست شما بسیار مهم است.

از کجا شروع کنیم؟ این به خود شما بستگی دارد! اما، یک پاک کننده خوب همیشه باید پوست شما را تمیز و شاداب کند و هیچ اثری از آرایش باقی نماند.
پوست شما چرب، مستعد آکنه، خشک، مختلط یا کم آب باشد، در این مقاله برایتان کامل‌ترین راهنمای یافتن بهترین پاک کننده صورت برای پوست را جمع‌آوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

پاک کننده 498749678485748749687498478544

پاک‌سازی چیست؟


پاک‌سازی
عملی است که صورت شما را از مواد ناخواسته از سطح پوست پاک می‌کند و یکی از مراحل مهم در یک روال موفقیت‌آمیز مراقبت از پوست است.
طیف وسیعی از محصولات برای پاک‌سازی صورت ازجمله پاک‌کننده‌ها، اسکراب صورت و شستشوی صورت در دسترس است. با این حال، این محصولات صورت را به روش‌های مختلف پاک می‌کنند و وقتی با نوع پوست مناسب و مشکل پوستی همراه شوند ، بهترین عملکرد را دارند.
پاک‌کننده‌های صورت با حل کردن ناخالصی‌هایی مانند آلودگی، چربی و باقی مانده‌ای که ممکن است در طول روز روی صورت شما قرار بگیرند، عمل می‌کنند. این کمک می‌کند تا منافذ مسدود شود و خطر ایجاد آکنه کاهش می‌یابد.
پاک‌کننده‌ها بدون کف هستند و پس از استفاده به سادگی باید پاک شوند یا به راحتی شسته شوند.
آن‌ها معمولاً روی پوست ملایم هستند و معمولاً دو بار در روز قابل استفاده هستند.
پاک کننده‌ها به اشکال مختلف در دسترس هستند و گرچه همه آن‌ها در نهایت به یک هدف می‌پردازند، اما هر کدام مناسب یک نوع پوست هستند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:
1.
پوست چرب

اگر پوست شما چرب است ، یک روغن پاک کننده را امتحان کنید. عجیب به نظر می‌رسد، اما روغن، روغن را حل می‌کند، به این معنی که وقتی شما یک روغن پاک کننده را به پوست خود ماساژ می‌دهید، به آرامی ناخالصی‌ها را از بین می‌برد بدون اینکه پوست شما را از روغن‌های خوب و طبیعی آن پاک کند. پوست شما بدون درخشش و مرطوب می‌ماند.
این یک  حرکت برد-برد است! محصولاتی که با روغن هسته انگور ساخته شده به آرامی پوست را تغذیه و مرطوب می‌کند.

2.پوست مستعد لک و آکنه

پوست مستعد لک و آکنه دارای دو مشکل است زیرا پوست می‌تواند هم‌زمان کم آب و چرب باشد.
منافذ پوستی مسدود شده و می‌تواند به طور مرتب رخ دهد، هم‌چنین می‌تواند در مناطق دیگر احساس سفتی و خشکی داشته باشید. یک پاک کننده ملایم که رطوبت را از بین نمی‌برد راه حلی است برای اطمینان از خشک نکردن پوست.
بهتر است از پاک کننده ملایم و بدون صابون استفاده کنید. اما زیاده‌روی نکنید!
پاک‌سازی بیش از حد شدید می‌تواند به معنای تحریک و ناراحتی پوست باشد.
اما پاک کننده پوست شما را خشک نمی‌کند – در واقع سطح آب‌رسانی را افزایش می‌دهد و به آرامی تمیز می‌کند.

 

پاک کننده 749874968748957485458748744851857185

 

3.پوست خشک

گاهی اوقات تشخیص بین پوست کم آب و خشک بسیار سخت می‌شود، زیرا علائم هر دو می‌تواند یکسان باشند.
پوست کم آب زمانی به وجود می‌آید که آب در پوست کم است، در حالی که پوست خشک کمبود چربی است.
وقتی پوست خشک است، سد چربی ما مختل می‌شود و آب می‌تواند خارج شود. علائم خشکی پوست:
خارش، قرمزی، پوسته پوسته شدن و التهاب است.
بهترین نوع پاک کننده برای خشکی پوست، یک پاک کننده ملایم و مرطوب کننده مانند روغن پاک کننده یا پاک کننده کرمی است. مطمئن نیستید که خشک هستید یا کم آب هستید؟ یک پاک کننده خوب و متعادل کننده رطوبت می‌تواند به هر دو کمک کند.

4.پوست مختلط

پوست مختلط زمانی است که بعضی از قسمت‌های پوست شما احساس خشکی می‌کند و برخی دیگر چرب هستند. نکته این است که با استفاده از یک پاک کننده ملایم می‌توانید به تعادل هر دو کمک کنید. بنابراین پوست احساس تمیز بودن و سفتی نمی‌کند. یک پاک کننده میسلار بدون آبکشی از حباب‌های پاک کننده هوشمندانه‌ای استفاده می‌کند تا به طور مؤثر کثیفی را جذب کند و پوست شما را بدون لک و بدون از بین بردن موانع طبیعی خود، پاک کند.

 انواع پاک کننده

درزمینهٔ آرایشی بهداشتی همیشه با طیف متنوعی از پاک کننده روبه رو هستیم که شامل موارد زیر است:

پاک‌کننده‌های کرمی

پاک‌کننده‌های کرمی از میان همه پاک‌کننده‌ها قوی‌ترین خاصیت مرطوب کنندگی را دارند. آن‌ها دارای بافتی ضخیم و خامه‌ای هستند که پوست را به آرامی تمیز و آب‌رسانی می‌کند، و این گزینه‌ای عالی برای افراد با پوست خشک یا حساس است.

پاک ‌کننده‌های پودری

در سال‌های اخیر شاهد محبوبیت پاک‌ کننده‌های پودری  بوده‌ایم. این نوع پاک‌ کننده‌ها در حالت خشک پودری هستند اما هنگامی که با آب مخلوط می‌شوند، بافتی خامه‌ای به خود می‌گیرند که ضمن ایجاد لایه برداری ملایم، پوست شما را تمیز می‌کند.
از آنجا که این مواد بدون آب تولید می‌شوند، مواد تشکیل دهنده پاک‌کننده‌های پودری به طور قابل توجهی طولانی‌تر از مواد رقیق شده قدرت خود را حفظ می‌کنند. پاک‌ کننده‌های پودری نیز بسیار قابل تنظیم هستند، زیرا مواد تشکیل ‌دهنده پودر اضافی را به راحتی می‌توانید به مخلوط اضافه کنید تا پاک کننده شما تقویت شود.

پاک کننده‌های رس

پاک کننده‌های رس با انواع مختلف رس برای کمک به بیرون کشیدن چربی اضافی و سایر ناخالصی‌های پوست شما فرموله شده‌اند. این نوع پاک کننده‌ها برای افرادی که پوستی چرب یا ترکیبی دارند مناسب‌ترین حالت است.

 

پاک کننده 4697497498648975418574185741

 

پاک کننده‌های روغنی                                                       

ممکن است تمیز کردن صورت با استفاده از یک محصول روغنی تعارض به نظر برسد، اما پاک کننده‌های روغنی یک روش مؤثر برای از بین بردن آلودگی‌های پوست شما بدون خشک شدن بیش از حد است. پاک کننده‌های روغنی به طور طبیعی جذب چربی صورت می‌شوند که پس از شستشو به راحتی پوست نرم و مرطوب می‌شود. پاک کننده‌های روغنی برای هر دو نوع پوست خشک و چرب مناسب هستند.

شستشوی صورت با ژل

همان‌طور که از نامش پیداست، شستشوی صورت با ژل دارای قوام ضخیم و ژل مانند است. این نوع شوینده‌ها تمایل به تولید مقدار کمی کف دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پوست شما را از چربی‌های طبیعی آن پاک نکنند. ژل‌ها اغلب گزینه خوبی برای افرادی هستند که پوستی چرب یا مستعد آکنه دارند.

فوم شستشوی صورت

این محصولات برای کمک به از بین بردن ناخالصی‌ها و روغن‌های اضافی در اعماق پوست، بر کیفیت کف خود تأکید می‌کنند. این شستشوها یا به صورت موس مانند کفدار در دسترس هستند و یا با کف شدن منبسط می‌شوند. آن‌ها به طور معمول برای پوست‌های مستعد آکنه و چربی توصیه می‌شوند.

اسکراب صورت

اسکراب‎های صورت به روش‌های شستشو و پاک کننده‌ها آلودگی‌های صورت شما را پاک نمی‌کنند. آن‌ها حاوی تکه‌های ظریف مواد ساینده هستند که به لایه برداری فیزیکی پوست کمک می‌کنند .
با از بین بردن سلول‌های مرده پوست از خارجی‌ترین لایه پوست، اسکراب‎ های صورت پوست نرم و سالم را که در زیر آن قرار دارند زنده می‌کنند. این محصولات برای انواع پوست‌های طبیعی و چرب مناسب هستند اما ممکن است برای انواع پوست ترکیبی یا حساس مناسب نباشد.

اسکراب صورت طبیعی

تعدادی از گزینه‌های طبیعی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای همه انواع پوستی استفاده کنید. برخی از لایه بردارهای اصلی مورد استفاده در اسکراب صورت طبیعی، جو دوسر، نمک، محلول قهوه و شکر است. مهره‌های ساخته شده از اجزای زیست تخریب پذیر مانند روغن جوجوبا و موم نیز در میان استفاده کنندگان بسیار محبوب هستند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *