” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

میکرونیدلینگ یک روش درمانی بسیار ساده، ایمن، مؤثر و کم تهاجمی است. این ماده در ابتدا برای جوان سازی پوست ارائه شد، اما اکنون برای موارد بسیار گسترده‌ای ازجمله علائم آکنه، اسکار پس از سانحه سوختگی، آلوپسی، جوان‌سازی پوست، هایپرهیدروز، علائم کشش و بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌شود.
این روش را می‌توان با سایر تکنیک‌های جراحی ترکیب کرد تا نتایج بهتری به دست آورد.
در این مقاله ما به بررسی این روش و ابزارهای مختلفی پرداخه‌ایم که اکنون برای این روش موجود است و اثربخشی آن در افزایش تولید کلاژن را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

میکرونیدلینگ 45848974854816541584

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ روشی است که با استفاده از یک دسته سوزن کوچک، لایه اول پوست را سوراخ می‌کند.
زخم‌های کوچک باعث می‌شود بدن شما کلاژن و الاستین بیشتری ایجاد کند که باعث بهبودی پوست و جوان‌تر به نظر رسیدن آن می‌شود. این فرآیند برای جوان‌سازی پوست شما با تقویت تولید کلاژن کار می‌کند، که به نوبه خود ظاهر چین و چروک و خطوط ظریف را کاهش می‌دهد و باعث افزایش بافت کلی پوست می‌شود.

ظهور مفهوم میکرونیدلینگ به سال 1995 برمی‌گردد زمانی که اورنتریخ سوزن پوستی را برای درمان اسکار توصیه کرد. دو سال بعد یک جراح پلاستیک به نام کامیراند که از اسلحه‌های خال‌کوبی بدون جوهر استفاده کرد تا تنش ناشی از زخم‌های بعد از جراحی را بردارد، به تأثیرات ضربه‌های سوزن در درمان ضایعات پوستی پی برد.
تکنیک میکرونیدلینگ توسط یک مخترع آلمانی  به نام لیبل در سال 2000 و فرناندس که یک جراح پلاستیک بود در سال 2006 شکل دیگری به دست آورد که خود دستگاهی به شکل طبل با چندین سوزن برجسته ظریف طراحی کرده و از آن برای القای کلاژن از طریق پوست استفاده می‌کند.
میکرونیدلینگ، روشی بسیار ایمن برای انواع پوست تیره می‌باشد، زیرا خطر رنگ‌دانه سازی پس از التهاب با سایر تکنیک‌هایی که به اپیدرم آسیب می‌رسانند، در تیره پوستان بسیار زیاد است.

چنانچه از سلامتی خوبی برخوردارهستید و نگرانی‎های پوستی خاصی دارید که به درمان‎های خانگی یا سایر روش‎های پوستی، مانند لایه برداری پاسخ نداده‎اند، میکرونیدلینگ بهترین گزینه برای درمان پوست شماست.

میکرونیدلینگ 165489479854816541564154844

روش انجام میکرونیدلینگ

این روش درمانی با دستگاهی انجام می‌شود که یک سری سوراخ‌کاری در سطح پوست ایجاد می‌کند، بی‌شباهت به سوزن زدن نیست. آسیب‌های میکرو زخم‌های میکروسکوپی در سطح پوست است که به لایه‌های زیرپوستی نفوذ می‌کند. آن‌ها به شما صدمه نمی‌زنند، اما برخی از اثرات شگفت‌انگیز را تحریک می‌کنند
اصل مهم در پشت این روش درمانی، ایجاد آسیب‌های کنترل شده به پوست برای تحریک توانایی بازسازی طبیعی بدن است. پوست شما از چندین پروتئین ساختاری ازجمله کلاژن تشکیل شده است که در صورت آسیب دیدن پوست تعداد بیشتری تولید می‌کند.
آسیب‌های میکرو باعث تسریع در گردش سلول‌های پوستی می‌شود، بدین معنی که سلول‌های مرده پوست را برای درخشش سالم و سریع‌تر هنگام بهبود از بین می‌برید.

ابزار اساسی میکرونیدلینگ

دارماولر پزشکی استاندارد که در شکل زیر مشاهده می‌کنید دارای دسته‌ای به طول 12 سانتی‌متر با یک استوانه درام شکل 2 × 2 سانتی‌متری در یک انتهای آن با 8 ردیف و 24 آرایه دایره‌ای از 192 سوزن ریز، معمولاً به طول 0.5-3 میلی‌متر و قطر 0.1-0.25 میلی‌متر ابزار اساسی عمل میکرونیدلینگ می‌باشد.
این میکرونیدل های یک‌بار مصرف با تکنیک‌های واکنش یونی بر روی سیلیکون یا فولاد ضدزنگ درجه پزشکی سنتز می‌شوند. این دستگاه توسط پرتوی گاما پیش استریل می‌شود.
آلیاژها با ضرمرلر استاندارد حاوی 192 سوزن به طول 2 میلی‌متر و قطر 0.07 میلی‌متر بیش از یک منطقه از پوست برای 15 بار نتایج را در حدود 250 سوراخ در هر سانتی‌متر مربع تا درم پاپیلاری بسته به فشار اعمال می‌شود. هر پاس تولید و 16 micropunctures در لایه شاخی در هر سانتی‌متر مربع بدون آسیب قابل توجهی به اپیدرم.

______________________________________________

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

کاربردهای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ اغلب در صورت شما برای اهداف زیر استفاده می‌شود:

  • جای جوش
  • لکه‌های پیری یا لکه‌های خورشید
  • خطوط و چین و چروک
  • منافذ بزرگ
  • انواع دیگر اسکارها منبع مورد اعتماد
  • کشش پوست را کاهش می‌دهد
  • رنگ پوست ناهموار
  • علاوه بر مشکلات پوست صورت، از میکرونیدلینگ برخی مواقع برای درمان علائم کشیدگی در سایر نواحی بدن استفاده می‌شود. یک منبع مورد اعتماد مطالعاتی نشان می‌دهد که میکرونیدلینگ هنگام ترکیب با مواد پرکننده برای ایجاد علائم کششی در ران و ناحیه شکم مؤثر است.
  • وجود زخم در سایر اعضای بدن نیز گاهی با این روش درمان می‎شود. اما به طور معمول، کاربرد اصلی میکرونیدلینگ در درجه اول برای نقاط مختلف صورت استفاده می‌شود.

اما ممکن است این سؤال برایتان مطرح شود که چه کسانی کاندید مناسبی برای میکرونیدلینگ نیستند؟
هر بیمار با:

  • اسکارهای کلوئیدی
  • اسکلرودرما، بیماری‌های عروقی کلاژن یا عفونت قارچی سرکوب شده از سیستم ایمنی
  • باردار یا پرستار
  • سابقه اگزمای شدید
  • پسوریازیس و سایر بیماری‌های مزمن

و اما موارد منع مصرف نسبی که می‌توانند از طریق روش کنترل شوند:

  • سابقه عفونت‌های هرپس سیمپلکس (با داروهای تجویز شده قبل از اولین روش قابل کنترل است)
  • دیابت تاریخچه
  • وجود خال یا زگیل برجسته در منطقه مورد نظر (می‌توان از آن جلوگیری کرد)

میکرونیدلینگ 48547841564154154854584545

آیا میکرونیدلینگ عوارض جانبی دارد ؟

بعد از انجام این روش، پوست به روشی مشابه آفتاب سوختگی متوسط ​​قرمز و برافروخته می‌شود. همچنین ممکن است احساس تنگی پوست و حساسیت ملایم در تماس با ناحیه تحت درمان داشته باشید.
قرمزی پوست پس از چند ساعت پس از درمان بسیار کاهش می‌یابد. در عرض 24 ساعت، سطح پوست به طور معمول ظاهر می‌شود و طبیعی‌تر احساس می‌شود. پس از سه روز، پوست غالباً بهبود یافته و ظاهر طبیعی شما کاملاً بهبود می‌یابد. در سه روز اول، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب و فعالیت عرق کردن بسیار مهم است. قبل از درمان با میکرونیدلینگ، کرم numbing استفاده می‌شود تا دردی را که در حین عمل احساس می‌شود به حداقل برسانید. به طور معمول بیماران کاملا قابل تحمل هستند.

دستگاه‌های میکرونیدلینگ خانگی

بسیاری از دستگاه‌های میکرونیدلینگ خانگی نیز در دسترس هستند. گرچه این هزینه‌ها بسیار کمتر از جلسات با یک متخصص پوست است، اما تفاوت‌های اساسی بین این روش‌ها وجود دارد.
سوزن‌های بی صدا دستگاه‌های مورد استفاده در منزل کوتاه‌تر از دستگاه‌های تهیه شده برای متخصصان پوست و سایر متخصصان پزشکی است.
دستگاه‌های خانگی قادر به نفوذ عمیق به پوست نیستند، به این معنی که درمان‌های خانگی مانند نسخه‌های حرفه‌ای ناراحت کننده نخواهند بود. می توان نتیجه گرفت که یک درمان خانگی پاسخ و نتایج محدودی  در بر خواهد داشت. با این حال، این دستگاه‌ها نیز جریان خون را افزایش می‌دهند، که ممکن است به طور موقت پوست را روشن کند.
تمیز کردن این دستگاه‌ها نیاز به حوصله و دقت زیادی دارد و تمیز نکردن دقیق دستگاه میکرونیدلینگ می‌تواند خطر عفونت یا آسیب را افزایش دهد، به خصوص اگر سوزن‌ها به پوست نفوذ کنند.

میکرونیدلینگ 458454584857444

آماده شدن برای میکرونیدلینگ

شما باید در یک جلسه مشاوره شرکت کنید تا پزشک متخصص بتواند شما را غربال کند تا تشخیص دهد آیا این روش درمانی برای نگرانی‌های پوستی شما مناسب است یا خیر. همچنین اطلاعاتی ازجمله عادت‌های مراقبت از پوست و سایر درمان‌های زیبایی که در گذشته داشته‌اید را از شما جمع‌آوری خواهد کرد.

دستورالعمل‌های قبل از درمان

برای کمک به شما در آماده‌سازی برای درمان ، فهرستی از دستورالعمل‌های قبل از درمان را به شما ارائه می‌دهیم که باید حداقل 24 ساعت قبل از قرار ملاقات خود را دنبال کنید. برخی از این دستورالعمل‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • از مصرف محصولات رتینول خودداری کنید
  • از محصولات حاوی الکل استفاده نکنید
  • بر روی پوست خود ضد آفتاب و آرایش نداشته باشید
  • قبل از قرار ملاقات صورت خود را بشویید
  • لطفاً در روز ملاقات خود تمام جواهرات صورت را برداشته و موها را از صورت دور کنید.

بعد از میکرونیدلینگ

ما فهرستی از دستورالعمل‌های پس از درمان را به شما ارائه می‌دهیم تا پس از قرار ملاقات خود دنبال کنید.
مهم است که این دستورالعمل‌ها را بلافاصله پس از انجام  دنبال کنید زیرا در 24 تا 72 ساعت اول پس از درمان، پوست آسیب‌پذیر خواهد بود. برخی از دستورالعمل‌های پس از درمان شامل موارد زیر است:

  • از هیچ‌یک از محصولات اسید یا رتینول استفاده نکنید
  • از تابش مستقیم نور خورشید، گرمای زیاد و تعریق خودداری کنید
  • شنا نکنید
  • پوست را نشویید و یا مالش ندهید

پزشک ممکن است محصولات ویژه‌ای در اختیار شما قرار دهد که بعد از قرار ملاقات برای کمک به بهبودی پوست و استفاده از آن به‌عنوان بخشی از برنامه مراقبت از پوست استفاده کنید.
اکثر بیماران طی 1 تا 3 روز از درمان بهبود می‌یابند. هیچ زمان بهبودی بیشتری در ارتباط با این روش درمانی وجود ندارد. به شرطی که مراقب دستورالعمل‌های بعد از درمان باشید و بعد از 72 ساعت در خارج از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید ، آزادید که به تمام فعالیت‌های عادی روزمره خود برگردید.

میکرونیدلینگ 154158484854185415844541

خلاصه

میکرونیدلینگ می‌تواند برای کمک به انواع نگرانی‌های پوست استفاده شود.
میکرونیدلینگ همچنین به عنوان نوعی طب سوزنی پوست با استفاده از میکرو سوزن نیز شناخته می‌شود، یک روش جوان‌سازی پوست با کمترین تهاجم است که با استفاده از سوزن‌های نازک باعث ایجاد سوراخ‌های سطحی در پوست شما می‌شود و باعث افزایش کلاژن شده و ناسازگاری را در پوست ما اصلاح می‌کند. بهترین کار در مورد میکرونیدلینگ این است که می‌توان آن را روی هر قسمت از بدن انجام داد!

میکرونیدلینگ برای درمان موارد زیر استفاده می‌شود:
خطوط ظریف و چین و چروک‌های نازک و کوچک (به عنوان مثال، روی لب بالایی، اطراف چشم)
اسکار آکنه (اسکار عمومی)
سستی پوست
کیست‌های زیر چشم
منافذ بزرگ شده
ریزش مو (با تحریک پوست سر)
ناهمواری  پوست

میکرونیدلینگ با ایجاد فاصله این سوراخ‌های ریز در یک منطقه مشخص از پوست (ایجاد یک آسیب کنترل شده پوست) ، بدن شما با ارسال کلاژن و الاستین برای التیام ناحیه آسیب‌دیده واکنش نشان می‌دهد. کلاژن و الاستین نه تنها منطقه آسیب‌دیده را بهبود می‌بخشد بلکه نواحی اطراف آن را نیز التیام می‌بخشد، درنهایت جای زخم‌های جزئی را صاف می‌کند، خطوط ظریف و چین و چروک‌ها را صاف می‌کند و همچنین باعث ارتجاعی پوست می‌شود.
بعلاوه، اگر محصولی در حین میکرونیدلینگ به پوست وارد شود، از آنجا که به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند، اثر آن بیشتر خواهد بود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *