” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

پیری رخداد اجتناب ناپذیری است که بیشتر افراد با افزایش سن نگران چین و چروک های پوست خود می شوند. این افراد مدام به این فکر می کنند که با ظاهر شدن چین و چروک ها زیبایی صورت خود را از دست می دهند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت های تکنولوژی و روی کار آمدن روش ‌های مختلف جوانسازی صورت، می توان روند پیری را به تعویق انداخت. روش های جوانسازی پوست به دو صورت تهاجمی و غیر تهاجمی انجام می ‌شود. هر کدام از این دو روش عمق مشخصی از پوست را مورد هدف قرار می دهند. با جدیدترین متد های جوانسازی پوست می توان به درمان مشکلات ایجاد شده پوست مانند تغییر رنگدانه ها ، جای زخم و جراحت ، چین و چروک و شل شدن پرداخت. در این مقاله قصد داریم با جدیدترین متد جوانسازی صورت آشنا شویم و تمام مزایا و معایب آن را با یکدیگر بررسی کنیم.

جدیدترین متد جوانسازی صورت 958487/84874

هایفوتراپی معجزه جوانسازی صورت

هایفو مخفف واژه‌ ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا، است. هایفو به عنوان جدیدترین متد جوانسازی صورت، برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی می باشد. هایفو را می توان جایگزین لیفت صورت دانست. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می ‌شود. این امواج در دستگاه ‌های سونوگرافی نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد. با این تفاوت که در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه ‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌ های کلاژن می‌ شوند. کلاژن‌ ها وظیفه ‌ی استحکام بافت ‌های بدن از جمله پوست را دارند. بنابراین این اتفاق باعث ایجاد پوستی سفت ‌تر و بدون چین و چروک خواهد شد. برخی از مزایای هایفوتراپی عبارتند از:

  • کاهش چین و چروک پوست
  • سفت کردن افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه ‌ی گردن و غبغب
  • لیفت گونه ‌ها، ابروها و پلک‌ ها

جوانسازی پوست به روش فیبروبلاست درمانی

امروزه با توجه به پیشرفت سریع علوم در زمینه ‌های مختلف فیبروبلاست درمانی به عنوان جدیدترین متد جوانسازی صورت، شناخته می شود. در شیوه فیبروبلاست، سلول‌ های جدید، به نوعی جایگزین سلول ‌های بیمار و معیوب می ‌شوند. این خصوصیت فیبروبلاست باعث می ‌شود تا چین و چروک صورت و برخی دیگر از اندام‌ های ظاهری، برطرف شده و فرد ظاهری جوان پیدا کند. دستگاه پلاسما فیوژن از محصولات سارن، در از بین بردن لک، رنگدانه، خال، زگیل و بهبود چروک و جای جوش و زخم و همچنین لیفتینگ و جوانسازی پوست کاربرد دارد. نتایج استفاده از پلاسما پن بلافاصله قابل مشاهده و قطعی است. درمان با پلاسما فیوژن بطور غیر مستقیم در تحریک زیستی بافت های عمقی پوست تاثیر دارد. این امر باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود. در نتیجه بافت همبند بازسازی می شود و استحکام و حجم ناحیه درمان شده بهبود می یاید.

تزریق بوتاکس روشی پرطرفدار در جوانسازی صورت

طبق آمارهای جهانی، تزریق بوتاکس پرطرفدارترین روش درمانی برای از بین بردن چین و چروک ‌های صورت است. تزریق بوتاکس به عنوان جدیدترین متد جوانسازی صورت، نوعی داروی تزریقی است که با فلج کردن عضلات، باعث از رفتن خطوط و چروک ‌های پوستی می ‌شود. دلیل عمده چروک شدن پوست، حرکت عضلات است. لذا فلج کردن آنها، موجب از بین رفتن خطوط روی صورت می‌ شود. داروی بوتاکس از سم بوتولونیوم نوع A ساخته می ‌شود. این سم به صورت موقت باعث فلج شدن عضلات صورت می‌ شود. تزریق بوتاکس یک عمل سرپایی است که به کمک بی ‌حسی موضعی انجام می ‌شود. این روش زیبایی از نظر سازمان FDA، کاملا ایمن و بی‌ خطر اعلام شده است. برخی از کاربردهای بوتاکس عبارتند از:

  • از بین بردن چین و چروک‌ های اطراف چشم و گردن
  • اصلاح خطوط روی پیشانی
  • بالا بردن گوشه‌ های لب
  • بالا بردن نوک بینی
  • از بین بردن افتادگی پلک

تزریق ژل و جوانسازی صورت

به موازات افزایش سن، چربی و کلاژن پوست، کاهش می یابد. تزریق ژل نیز جدیدترین متد جوانسازی صورت است که طی آن فیلر یا ژل ماده ژلاتینی با هدف جبران تحلیل چربی، صاف کردن چین و چروک ‌ها، زیر پوست تزریق می ‌شود. هر ساله تعدا زیادی زن و مرد به کلینیک ‌های زیبایی مراجعه می ‌کنند تا با تزریق ژل، صورتی جوان و زیبا داشته باشند. جوانسازی صورت با این روش درمانی، مقرون به صرفه است و دوران بهبود طولانی عمل‌ های جراحی را ندارد. برخی از کاربردهای تزریق ژل عبارتند از:

  • از بین بردن خطوط پیری ظریف روی صورت
  • رفع چین و چروک یا ناهمواری ‌های روی صورت
  • چاق کردن صورت
  • پر کردن فرورفتگی‌ های صورت یا گودی‌ های مربوط به اسکار و جای زخم
  • خوش فرم کردن صورت و مشخص ‌تر کردن خطوط و انحناهای ظریف صورت
  • بزرگ و برجسته کردن لب ‌های باریک

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

میکرونیدلینگ روشی نوین در جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ روشی کم تهاجمی است که مشکلات پوست را با تحریک ترشح کلاژن حل می کند. این روش به عنوان جدیدترین متد جوانسازی صورت با تحریک کلاژن، در کاهش ظاهر آکنه اسکار و ترک های پوستی (استرچ مارک) موثر است. از میکرونیدلینگ برای درمان های ضد پیری خاص نیز استفاده می شود. از جمله مکمل در جراحی پلک و نقاط تیره ای که توسط آفتاب ایجاد می شود. این متد به عنوان متد آخر بیش از فکر کردن به جراحی های ضد پیری پیشنهاد می شود. یکی از اساسی ترین کاربرد های این متد، رفع چین و چروک پوست است. برخی از مزایای میکرونیدلینگ عبارتند از:

  • تحریک روند تولید کلاژن و الاستین
  • بازسازی پوست و قابلیت از بین بردن ضایعات پوستی
  • روشن کردن پوست
  • قابل استفاده برای نقاط حساس پوستی مانند بینی، گردن، دور چشم و …
  • برخلاف لیزر، مناسب برای انواع پوست با هر رنگی

لیفت صورت با نخ روشی نوین در جوانسازی پوست

لیفت با نخ به عنوان جدیدترین متد جوانسازی صورت است که در آن از نخ‌ های بخیه‌ ی موقت یا جذبی برای لیفت یا بالا بردن پوست استفاده می ‌شود. بخیه ‌های موقت در زیر پوست کار می‌ شوند و ۲ تاثیر جوانسازی فوق ‌العاده بر صورت می‌ گذارند:

  • لیفت و سفت کردن پوست
  • تحریک کلاژن سازی

در این روش نیازی به استفاده از تیغ جراحی نیست. هیچ برش یا برداشتی نیز روی پوست انجام نمی ‌شود. به جای آن جراح متخصص با ایجاد تغییراتی در زیر پوست کاری می‌ کند که پوست صورت بالا بیاید و سفت شود. در واقع به جای بریدن پوست اضافه، جراح با استفاده از نخ‌ های بخیه، آن ‌ها را جمع و سفت می ‌کند تا دیگر افتادگی در سطح پوست قابل مشاهده نباشد. پس بدون دردسرهای جراحی لیفت، پوستی جوان ‌تر و زیباتر داشته باشید.

كاربرد راديوفركوئنسي در جوانسازي صورت

یکی از بهترین نوآوری ها در زمینه جوانسازی پوست و جدیدترین متد جوانسازی صورت، رادیوفرکوئنسی است. رادیو فرکوئنسی، امواج رادیویی یکی از روش های سفت کردن پوست و از بین بردن علائم کاهش وزن بدون عمل جراحی است. RF بهترین روش برای شادابی و سفت کردن پوست بخصوص در ناحیه صورت است.  RFمناسب ترین روش برای مراجعین بین سنین 30 تا 60 سال محسوب می شود. این متد برای انواع پوست و رنگ پوستی مناسب است. این روش بیشتر در ناحیه پیشانی، زیر چشم، گونه ها، غبغب، دور لب، خط خنده و گردن مورد استفاده قرار می گیرد. اساس کار با حرکات دورانی RF روی صورت انجام می گیرد. این حرکات باعث افزایش جریان خون و انتقال گرما از لایه های سطحی به لایه عمقی پوست می شود و دمای آن را به 40 تا 50 درجه می رساند، بدون آنکه سوزشی روی پوست احساس شود.

جدیدترین متد جوانسازی صورت 7458744569855

جوان سازی پوست با لایه‌ بردارهای شیمیایی

لایه ‌بردارها به عنوان قدیمی ‌ترین درمان ‌های زیبایی در جهان، با هدف از بین بردن چروک ‌ها استفاده می شوند. در این روش یک محلول اسیدی خاص (مثل گلیکولیک، سالیسیلیک، یا تریکلورو استیک اسید) به پوست زده می ‌شود. این محلول با حل کردن سلول ‌های محل مورد نظر و برداشتن لایه ‌های رویین اپیدرمیس می ‌شود. تأثیر این روش براساس عمقی است که لایه بردار روی آن تأثیر می ‌گذارد که خود بر اساس نوع اسید و قدرت آن تعیین می ‌شود. این لایه برداری براساس نوع ماده به کار رفته، غلظت آن و مدت زمان ماندن مواد روی پوست، به سه دسته سطحی، متوسط و عمیق تقسیم بندی می شود.

 برخی از کاربردهای لایه ‌برداری شیمیایی عبارتند از:

  • درمان چین و چروک
  • درمان اسکار (جای زخم و جراحت)
  • درمان استرچ مارک (ترک ‌های پوستی)
  • بستن منافذ باز پوست
  • رفع تیرگی و لکه ‌های پوستی
  • درمان شل ‌شدگی و افتادگی ‌پوست

کلام آخر

جوانسازی پوست روش‌های زیادی دارد. در این مقاله با چند نمونه از جدیدترین متد جوانسازی صورت، آشنا شدیم. معمولا از اواسط ۳۰ سالگی خطوط صورت عمیق ‌تر شده و افتادگی تدریجی پوست آغاز می ‌شود. حال اگر مراقبت ‌های پوستی را به خوبی انجام دهید، می ‌توانید این رخداد اجتناب ناپذیر را تا ۱۰-۱۵ سال به تعویق بیندازید. با ظهور علایم پیری، باید مراقبت‌ های پوستی را ادامه دهید. تفاوتی نمی کند که وضعیت کنونی پوست شما چگونه است و علایم پیری ظاهر شده ‌اند یا خیر. باید این مراقبت ‌ها را رعایت کنید. حتی اگر بهترین روش جوانسازی پوست هم انجام دهید ولی مراقبت های پوستی را رعایت نکنید، خیلی زود آثار جوانسازی از بین می ‌روند. همانطور که در بالا اشاره شد راهکارهای بسیاری برای بهبود شرایط شما وجود دارد. کافیست بهترین و جدیدترین متد جوانسازی صورت، را انتخاب کنید تا بتوانید علایم را برطرف کرده و دوباره از جوانی و شادابی پوست خود لذت ببرید.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *