” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

کرم و ژل های ترمیم کننده پوست از محصولاتی هستند که در صورت آسیب لایه اپیدرم و یا قسمت میانی پوست، سرعت التیام پوست را افزایش داده و جای زخم های ناشی از خراشیدگی، سوختی های ناشی از آفتاب و سایر سوختی ها را برای همیشه از بین می برد.

در این راهنما، شما می آموزید که چگونه پوست آسیب دیده را به طور طبیعی  و با کرم و ژل های ترمیم کننده و سایر روش ها به ساده ترین شکل ممکن از بین ببرید.

چه عواملی باعث ایجاد سد آسیب دیده در پوست می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث آسیب دیدن پوست می شود، برخی از این آسیب ها نتیجه کار خود ما است و برخی دیگر از کنترل ما خارج است. با این حال  مهمترین دلایل آسیب پوستی شامل قراریری در معرض آفتاب، درمان های شدید مراقبت از پوست، جای زخم در اثر لک و مسدود شدن منافذ و همچنین عوامل محیطی مانند گرما، کمبود رطوب ، باد، صرف وقت زیاد در آب دریا، آب استخر کلردار و … است.

کرم و ژل های ترمیم کننده پوست 65451584

علائم فیزیکی  پوست آسیب دیده شامل:

 

– بافت پوست خشک ، پوست شکنده و ناخوشایند

– پوست قرمز و لکه دار

– Hyperpigmentation، نقاط تیره / لکه های ناشی اشعه ماوراء بنفش/ لکه های سنی، رنگ پوست ناپایدار

– عدم توانایی پوست مانند تولید چربی بیش از حد

– چین و چروک های عمیقف خطوط نازیبا، پوست مات

– اسکارهای آکنه، منافذ آسیب دیده  منافذ بزرگ شده

نحوه ترمیم پوست آسیب دیده به طور طبیعی: 5 مرحله ساده

طبیعت مواد متعددی را در اختیار ما قرار می دهد که به حمایت از ترمیم پوست کمک می کنند و به ما کمک می کنند تا مانع از آسیب دیدن پوست در راحتی خانه خود شویم. وقتی پوست آسیب می بیند، آنچه ما به صورت موضعی به آن می زنیم و بدن خود را به صورت داخلی تغذیه می کنیم، می تواند در تعیین سرعت بازسازی و ترمیم سد پوست نقش حیاتی داشته باشد.

استفاده از ژل آلوئه ورا  و روغن ترمیم کننده خاویار و هسته انگور برای پوست آسیب دیده هر روز قبل از تختخواب

از ژل آلوئه ورا در طول تاریخ برای کمک به ترمیم پوست استفاده می شده است. به طور معمول، هر وقت زمان زیادی را در معرض آفتاب گذرانده ایم، به آلوئه ورا فکر می کنیم، با این حال گزینه مناسبی برای آسیب پوستی مربوط به آکنه است. با خرید هرچه آسان و وسوسه انگیز خرید ژل آلوئه ورا از فروشگاه و یا خرید گیاه آلوئه زنده می توانید از مزایای جبران کننده پوست این گیاه معجزه آسا کاملاً بهره مند شوید. یک قطعه کوچک از بیرونی ترین برگ را برش دهید، سپس قطعه را از وسط ببرید و ژل تازه را از داخل خراش دهید. توجه به این نکته مهم است که قسمت خارجی آلوئه نباید روی پوست استفاده شود. در اینجا نحوه استخراج ژل آلوئه ورا از یک گیاه را بیاموزید. قبل از استفاده از سرم یا مرطوب کننده با روغن، هر روز عصر ، هنگامی که پوست به حالت ترمیم می رسد  آن را روی پوست آسیب دیده قرار دهید. راحت ترین راه استفاده از محصولات بهداشتی و آماده ژل آلوئه ورا است. روغن ترمیم کننده خاویار و هسته انگور نیز به همین اندازه در ترمیم پوست آسیب دیده کارآمد هستند، همچنین از این محصول می توانید برای کوچک کردن منافذ، از بین برندن خشکی آرنج، زانو وخط کمر، به عنوان براق کننده موها، از بین برندن خشکی مو، و برای جلوگیری از ایجاد مو خوره استفاده کنید.

محصولات مراقبت از پوست را با داروهای ضد اکسید استفاده کنید

اگر می خواهید در کاهش ظاهر پوست آسیب دیده نقش فعالی داشته باشید می خواهید مواد مغذی را از داخل و یا به صورت موضعی بارگیری کنید. همه ما در مورد فواید خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان شنیده ایم، اتفاقاً استفاده از آنتی اکسیدان ها روی پوست فواید عمده ای دارد. آنتی اکسیدان های دوستدار پوست مانند ویتامین C و ویتامین E بسیار توصیه می شوند و خواص و فواید آنها به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته اند. ویتامین C برای روشن شدن ملایم ظاهر پوست، کمک به حداقل رساندن لکه های تیره و ناهموار بودن رنگ پوست عالی است، به دنبال فرمهای حساس و مناسب پوست ویتامین C مانند آسکوربات تتراهکسی دسیل باشید. ویتامین E برای خشکی پوست و آسیب های ناشی از زخم های بعد از آکنه عالی است. ما همچنین روغن ترمیم کننده گل رز را توصیه می کنیم زیرا این ماده طبیعی منبع پوست دوستدار ویتامین A و باکوچیول برای نتایج شبیه رتینول است.

کرم و ژل های ترمیم کننده پوست 6548741

مرطوب کننده روزانه خود را به یک روغن صورت ارتقا دهید.

وقتی نوبت به حمایت از پوست می رسد، مرطوب کننده روزانه شما باید یک اسب بخار باشد و چیزی بیش از رطوبت اولیه را به شما ارائه دهد. روغن های گیاهی ارگانیک به بازگرداندن سطح رطوبت، ایجاد محیط ایده آل برای رشد پوست کمک می کند، در عین حال منبعی برای مواد مغذی موضعی، اسیدهای چرب و خواص حمایتی پوست است. روغن های گیاهی محبوب و موثر برای پوست عبارتند از: روغن تامانو، خولان دریایی، گل همیشه بهار و جوجوبا.

حمایت از پوست آسیب دیده به طور داخلی با افزایش مصرف مواد غذایی ضد انعطاف پذیر و غنی از مواد مغذی

هنگامی که به دنبال روش های درمانی برای ترمیم پوست آسیب دیده می گردید، غذا را به عنوان سیستم پشتیبانی داخلی خود در نظر بگیرید. بسیار حیاتی است که تمام تلاش های خارجی شما برای ترمیم پوست آسیب دیده از طریق رژیم غذایی شما با هم مطابقت داشته باشد. برای کمک به پوست خود در روند ترمیم و بازسازی مطمئن شوید که از مواد غذایی ارگانیک و غنی از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی متنوع استفاده می کنید، از مصرف غذاهای فرآوری شده و شکر تصفیه شده خودداری کنید، در طول روز حداقل 8 لیوان آب تصفیه شده بنوشید تا پوستتان مرطوب بماند. اطمینان حاصل کنید که هر وعده غذایی از یک بشقاب رنگارنگ پر از سبزیجات برگ دار غنی از آنتی اکسیدان، چربی های سالم و یک منبع پروتئین با کیفیت تشکیل شده است. اصول اساسی یک رژیم غذایی ضد التهابی را بررسی و دنبال کنید، این برنامه به شما کمک می کند غذاهای مناسب را انتخاب کنید و راهی برای داشتن پوست سالم و زیبا داشته باشید.

خط پایین

هنگام تلاش برای ترمیم پوست آسیب دیده، مهم نیست که از نور مستقیم خورشید دور باشید. اگر پوست شما به گونه ای است که اجازه استفاده موضعی از SPF را نمی دهد، توصیه می کنیم از کلاه و لباسی استفاده کنید که پوست شما را از قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت کند. ما به شدت توصیه می کنیم از محصولاتی که حاوی هر نوع عطر و بویی هستند، خودداری کنید. این موضوع شامل رایحه طبیعی روغنهای اساسی نیز می شود، ما همچنین توصیه می کنیم از شوینده لباسشویی بدون رایحه استفاده کنید زیرا این ماده محرک پوستی است. از آنجا که پوست شما شبانه روز با ملحفه و لباس های شما تماس می گیرد، بهتر است از این کار خودداری کنید. لایه برداری  شیمیایی را برای پوست های حساس انجام ندهید. برای پاکسازی صورت و یا پاک کردن آرایش به جای مواد پاک کننده مصنوعی  از یک شوینده و روغن ملایم استفاده کنید و یا به سادگی از عسل خام به عنوان شستشوی صورت استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *