گلیسیرین از آن دست موادی است که افراد زیادی از آن برای سلامت و شادابی پوست صورت خود استفاده می نمایند . قابل توجه است که  گلیسیرین نه‌ تنها برای سلامت پوست مورد استفاده قرار می گیرد ،  بلکه برای شادابی و لطافت مو و همچنین استحکام ناخن نیز به کار می‌رود . امروزه با پیشرفت علم در صنعت زیبایی و پزشکی کرم ها و سرم های مختلفی جهت شادابی و سلامت پوست و مو ساخته شده اند ، که ترکیبات متفاوتی دارند . در مقابل نیز افراد نگران آن هستند ،  تا بدون اطلاع و آگاهی بالا از محصولاتی خریداری نمایند که برای سلامت پوست و موی آنها کار آمد بالایی نداشته باشند . از این رو به دنبال روش های سنتی می باشند . روغن گلیسیرین می تواند نوعی از این محصولات سنتی باشد و به شما در سلامت زیبایی پوست و مو کمک بسیاری کند . نگران چرب شدن پوست صورت خود نباشید ، گلیسیرین پوست شما را چرب خواهد کرد و با رطوبت کافی پوست شما را مرطوب می کند .

برای کسب اطلاعات بالاتر در رابطه با این ماده شگفت انگیز با ما همراه باشید .

گلیسیرین چیست ؟

گلیسیرین یا گلیسرول مایعی بی بو و شفاف می باشد که در بیشتر چربی های گیاهی و حیوانی یافت می شود . در واقع می توان گفت این مایع جزئی از چربی های درون پوست ما می باشد ، این مایع از محصولات طبیعی مانند روغن های گیاهی یا از طریق الکل پروپلین ساخته می شود . گلیسرین در بسیاری از صابون ها و محصولات مراقبت پوستی مورد استفاده قرار می گیرد . شما با خیالی آسوده می توانید گلیسیرین که روغنی طبیعی و بی ضرر است را با محصولات آرایشی شیمیایی جایگزین کنید و به مرور شاهد تاثیرات معجزه آسای آن باشید .

 

گلیسیرین  4694796854968749658796589787

 

کاربرد های گلیسیرین را بشناسید

از این مایع به طور خالص در داروسازی استفاده می شود که کاربرد فراوانی دارد . همچنین در تهیه ی لوسیون ها ، کرم های صورت ، تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی دیگر نیز کاربرد فراوان دارد . گلیسیرین دارای رطوبت بالاست به همین علت رطوبت پوست را حفظ می کند ، چرا که حلال خوبی به حساب می آید و پوست صورت و بدن را به راحتی نرم و لطیف می کند . از دیگر کاربرد هایی که این مایع دارد در تهیه شیاف می باشد که به عنوان ملین هیپراسموتیک و نرم کننده برا پیشگیری از یبوست مورد استفاده قرار می گیرد .

خواص شگفت انگیز گلیسیرین که باید بدانید

حفظ رطوبت پوست : همان طور که کمی قبل تر اشاره نموده ایم ، گلیسیرین توانایی حفظ آب و رطوبت پوست را دارد . از این رو می توانید از ترکیب این مایع با آب جهت شستشوی صورت و پاکسازی پوست صورت خود از آن استفاده نمایید . چنین دستور العملی به طور طبیعی برای مرطوب نگه داشتن و درخشان کردن پوست به کار می رود .

پیشگیری از چین و چروک : برای استفاده از خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی می توانید از این روغن استفاده نمایید در نتیجه از پوست خود محافظت کرده و از ایجاد چین و چروک و افتادگی جلوگیری خواهید کرد .  برای شادابی و جوانسازی پوست صورت خود یک قاشق چای خوری گلیسیرین را به همراه یک قاشق چای خوری روغن ویتامین E ترکیب کنید و پوست صورت خود را به آرامی با این ترکیب ماساژ دهید . بعد از گذشت چند دقیقه پوست صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید و با حوله به صورت ضربه هایی آرام خشک کنید . هر شب قبل از خواب این کار را تکرار کنید تا نتیجه باورنکردنی را شاهد باشید .

حفظ طراوت پوست : گلیسیرین به عنوان یک تونر فوق العاده برای پوست به کار مورد استفاده قرار می گیرد . همان گونه که در بالا اشاره کرده ایم  به دلیل رطوبت زیادی که دارد کمک می کند تا سطح PH پوست به طور متعادل حفاظ شود . از این رو هرگونه لک و آسیب پوستی از روی سطح پوست پاکسازی خواهد شد . به  طور کلی با استفاده از این روغن پوست شاداب و درخشانی را تجربه خواهید کرد .

پیشنهاد می شود یک قاشق چای خوری گلیسیرین را با دو قاشق غذا خوری گلاب به خوبی ترکیب کنید و در یک بطری اسپری بریزید .  قبل از استفاده از هرگونه مرطوب کنننده ای از این تونر بر روی صورت خود اسپری کنید . هر روز این کار را تکرار کنید تا نتیجه رضایت بخشی را دریافت کنید ، شما می توانید این تونر را یک هفته در یخچال نگه داری نمایید .

ضد عفونی کننده : بسیاری از لوازم بهداشتی مانند صابون ها و لوازم آرایشی می توانند پوست را تحریک و سلامت پوست را به خطر بیندازند ، این مایع  به دلیل دارا بودن خواص ضدعفونی  می تواند سلامت پوست شما را حفظ کند .

درمانی زبری پوست با گلاب و گلیسیرین : خشک شدن پوست دست و صورت به خصوص در فصل زمستان از معضل های اکثر افراد به ویژه بانوان به حساب می آید . چرا که دستان آن ها در تماس با موارد شوینده می باشد ، از این رو  شما می توانید با ترکیب مقدار برابر از این مایع به همراه گلاب نرمی و شادابی را به دستان خود هدیه دهید . استفاده از این ترکیب سلول های مرده پوست را از بین برده و شادابی و نرمی و لطافت را به دستانتان هدیه می دهد . در صورتی که پوست دست شما بسیار زبر شده است و نیازمند به یک ترکیب قوی و معجزه آسا هستید پیشنهاد می شود . به این ترکیب مقداری آب لیمو ترش و عسل را اضافه نمایید و بگذارید به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی دست هایتان بماند در این حین دستانتان را به هم بمالید تا جذب پوست شما شود . سپس دست هایتان را بشویید ، این ترکیب علاوه بر نرم کنندگی و شادابی دست هایتان بلکه تقویت کنندگی و استحکام ناخن های شما را نیز تامین می کند .

درمان مشکلات پوستی : این ماده بیشتر در ترکیباتی مانند لوسیون ها و صابون های اضافه می شود که ایمنی بسیار بالایی دارد . از این رو می تواند به شما در درمان برخی از بیماری های پوستی کمک شایانی بکند . توصیه می شود افرادی که دارای بیماری اگزما و یا پسوریازیس هستند از این روغن طبیعی و معجزه آسا استفاده نمایند .

 

گلیسیرین  7857496874596748967489679674

 

خواص شگفت انگیز گلیسیرین برای مو که باید بدانید

درمان شوره سر : گلیسیرین از ترکیباتی است که به همراه سرکه سیب می تواند کمک فراوانی را در درمان شوره سر و ریزش مو به شما بکند . برای درمان چنین مشکلاتی فقط کافی است به مقدار معین یک قاشق گلیسیرین و یک قاشق سرکه سیب را با هم ترکیب کرده و موهای خود را با آن ماساژ دهید . سپس با آب ولرم آبکشی نمایید  تا شوره سر شما به خوبی از بین برود ، در صورتی که به طول قطعی می خواهید با چنین عارضه ای خداحافظی کنید پیشنهاد می شود این ترکیب را ماهی یکبار به موهای خود بمالید .

جلوگیری از نازک شدن موها : ژل آلوئه ورا به همراه گلیسیرین می تواند به درمان مشکلات موی شما کمک بسیاری کنید . شما می توانید برای از بین بردن نازکی تارهای موی خود و به منظور تقویت ریشه موی سر خود از این ترکیب استفاده نمایید . یک قاشق چای خوری گلیسیرین را به همراه دو قاشق غذا خوری با ژلل آلوئه ورا ترکیب نموده و موهای سر خود را با آن ماساژ دهید . شما بعد از چندین بار به کار گیری از این ترکیب شاهد موهای ضخیم و تقویت شده ی خود خواهید بود .

کلام آخر

داشتن پوست و موی سالم از نیازها و خواسته های اساسی همه افراد علی الخصوص بانوان به حساب می آید . به همین علت همواره به دنبال خریداری و استفاده از محصولات شیمیایی مختلف هستند در حالی که باید این نکته را در نظر بگیرند که ممکن است استفاده از محصولات ناشناخته عوارض جبران نا پذیری را به جای بگذارد . گلیسیرین ، این مایع بی بو و شفاف که دارای خواص بسیار زیادی دارد به شما در داشتن پوستی شفاف ، شاداب و سالم ، و داشتن موهایی درخشان ، ضخیم و براق کمک بسیاری خواهد کرد .

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *