قهوه امروز تبدیل به بهترین و پر طرفدار ترین نوشیدنی در بین افراد شده است ، احتمالاً شما هم از دسته افرادی هستید که به نوشیدن قهوه علاقه فراوان دارید ، اما شاید برای شما جالب باشد که ندانید فواید قهوه برای سلامت پوست و مو در چیست . قهوه  دارای مقدار زیادی کافئین می باشد و از نظر ‏ph در قسمت اسیدی قرار دارد . قهوه دارای خواص شگفت انگیزی برای پوست و مو  می باشد که شما با استفاده از این ماده خوشمزه می توانید سلامت بدن خود را تأمین کنید .

قهوه از چه ترکیباتی تشکیل شده است

در قهوه کافئین ، اتیل فنل ، اسید کوئینیک ، اسید دیکاپریو کلینیک ، دی متیل دی سولفید ، استیل متیل کربینول ، پوترسین ، نیاسین و  تئوفیلین به مقدار معینی یافت می شوند که هر کدام از موارد ذکر شده به نوبه خود دارای خواص شگفت انگیز هستند .

 

قهوه 469847984966984845848548

 

فواید قهوه برای سلامت پوست

نوشیدنی قهوه دارای خواص بسیاری می باشد که سلامت پوست و موی شما را تامین می کند . شما می توانید با استفاده از قهوه مشکلات پوستی و ریزش موی خود را درمان کنید ، در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در رابطه با فواید شگفت انگیز قهوه در اختیار شما قرار دهیم .

اثر ضد پیری قهوه : ترکیبات و مواد بسیاری وجود دارند که دارای آنتی اکسیدان بسیاری هستند ، یکی از این مواد می باشد این ماده معجزه آسا به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های زیاد باعث مقابله با رادیکال های آزاد موجود می شود . رادیکال های آزاد موجود در هوا از طریق آلودگی و گرد و غبار بر سطح پوست می نشینند و یا وارد منافذ پوست می شوند  . در نتیجه باعث بسته شدن منافذ شده و در فعالیت و اکسیژن رسانی پوست و مو اختلال ایجاد می‌کنند . در چنین حالتی شما دچار مشکلات پوستی و ریزش مو خواهید شد و با استفاده از قهوه می توانید به راحتی از این مشکلات رهایی یابید .

بهبود تیرگی زیر چشم : از مشکلات شایعی که تقریباً اکثر افراد دچار آن هستند تیرگی زیر چشم می باشد این معضل باعث ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس افراد به ویژه در بانوان می شود  . تیرگی زیر چشم می‌تواند هم جنبه ارثی داشته باشد . و هم ممکن است به دلیل کمبود خواب و یا کمبود نوشیدن آب رخ بدهد . شما به راحتی با استفاده از قهوه ، می توانید این مشکل را که مربوط به زیبایی پوست شماست از بین ببرید . کافئین موجود در قهوه باعث گشاد شدن و در نتیجه افزایش فشار و در جریان خون در ناحیه ی زیر چشمی می شود .  کافئین موجود در قهوه باعث از بین رفتن تیرگی شده و زیبایی را به چشمان شما هدیه می دهد . برای رفع تیرگی های زیر چشمی که جنبه ارثی دارند تاثیر چندان زیادی را ایجاد نخواهد نمود .

از بین برنده التهاب : التهاب از واکنش های بیولوژیکی پوست می باشد که هنگامی که در پوست رخ دهد ،  باعث ایجاد قرمزی ، سوزش و در نتیجه خارش می شود . التهاب پوستی از شایع ترین مشکلات پوستی افراد محسوب می شود ، که با استفاده از قهوه می توان آن را درمان نمود . کافئین موجود در قهوه باعث التیام التهاب سطح پوست  می شود ، در واقع کافئین در درمان التهاب بسیار موثر است  از این رو شما شاهد وجود کافئین در داروهای ضد التهاب می باشید .

رفع سلولیت : سلولیت تجمع چربی ها بر زیر سطح پوست می باشد ، که باعث می شود پوست  از حالت صاف و پیچیده خارج شده و دچار برجستگی و برآمدگی های ناپسند بر روی بدن شود . سلولیت از مشکلات شایعی است که امروزه اکثر افراد درگیر آن هستند این معضل پوستی به راحتی با استفاده از قهوه قابل درمان می باشد . مواد موجود در قهوه به ویژه کافئین موجود در آن باعث می شوند تا چربی های موجود در زیر سطح پوست از بین بروند و در این حین سلول ها کوچک شده و شاهر بسیار زیبا و جذابی به پوست می دهند . شما می توانید برای از بین بردن سلولیت های زیر سطح پوست خود ، از کرم هایی که حاوی کافئین می باشند و با عصاره قهوه هستند استفاده نمایید ، یا می توانید روزانه نوشیدن قهوه را برای خود تجویز کنید .

درمان رزاسه : همانطور که در بالا به آن اشاره نموده ایم ، قهوه تاثیرات شگفت انگیزی در درمان مشکلات پوستی خواهد داشت ، که بیماری رزاسه یکی از این موارد می باشد . رزاسه بیماری پوستی است که به همراه خارش ، التهاب و قرمزی رخ می دهد که انواع متعددی دارد . دلیل بروز این بیماری پوستی متفاوت می باشد ، و مربوط به اختلالت در عملکرد رگ های خونی ، روشن بودن رنگ پوست ، ورزاثت و با مشکلات مربوط به باکتری هلیکوباکتر پلیوری و انگل دمودکس فولیکولاروم می باشد . قهوه در موضع هایی که این بیماری پوستی ایجاد شده است ، عروق خونی را منقبض می کند و باعث می شود التهاب و قرمزی پوست کاهش یابد و تمامی اثرات این بیماری از سطح پوست کاهش یابد .

حفاظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش : از دیگر خواص شگفت انگیز این ماده طعم و معجزه آسا می توان محافظت پوست در مقابل اشعه فرابنفش را ذکر نمود . قهوه به دلیل داشتن کافئین زیاد و آنتی اکسیدان های قوی می توانند پوست را از اشعه فرابنفش در امان نگه دارد و در نتیجه سلول های پوستی زیادی بر سطح پوست زنده خواهند ماند .

ایجاد حس لیفتینگ و سفت کنندگی بر پوست : قهوه به دلیل داشتن کافئین بالا خاصیت جوانسازی و ضد پیری دارد . از این رو می توانید با استفاده از آن و نوشیدن روزانه یک الی دو فنجان قهوه جوانی و لیفتینگ صورت خود را تضمین نمایید . همچنین کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در قهوه می توانند سطح پوست را از تمامی باکتری ها و چربی های اضافی  پاک نمایند و در نتیجه پوستی شفاف و بدون لک خواهید داشت . نکته بسیار مهمی که لازم است بدانید ، این است که برای جذب خاصیت جوانسازی و سفت کنندگی پوست خود از پودر قهوه آماده استفاده ننمایید چرا که این قهوه هنگام آماده شدن در بازار خاصیت اولیه خود را از دست می دهد و به صورت خام می باشد . در نتیجه شما خاصیت و تاثیری از این قهوه دریافت نخواهد نمود .

 

سلامت پوست 2468484186486486

 

فواید قهوه برای مو های زیبا و شاداب که باید بدانید

همان گونه که کمی قبل تر ذکر نموده ایم قهوه دارای خواص بسیار بالایی است که توصیف کردن آن های زمان بسیار زیادی را نیاز مند است . که ما تعدادی از خواص آن را برای شما بازگو خواهیم کرد ، با ما همراه باشید .

حالت دهی مو : احتمالا تا به حال شاهد نوشته کافئین بر روی محصولات حالت دهنده مو بوده اید ، درست است ، کافئین خاصیت حالت دهندگی و براق کنندگی بالایی دارد و در نتیجه شما با مصرف قهر می توانید از این خاصیت قهوه بهره مند شوید و موهای شاداب ، براق و زیبایی را داشته باشید .

خواص روغن قهوه برای مو : روغن قهوه دقیقا مانند خود قهوه دارای خواص بسیار بالایی می باشد ، این روغن می تواند باعث از بین بردن سولیت های موجود بر سطح پوست شود و همچنین در عین حال می تواند باعث افزایش تحریک رشد موهای شما شود . روغن قهوه خاصیت تحریک کنندگی بالایی خواهد داشت .

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر نموده ایم قهوه می تواند برای درمان برخی از بیماری ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد ، به عنوان مثال کاهش آلرژی ، کاهش استرس ، بهبود عملکرد هضم غذا و همچنین بهبود عملکرد سیستم تنفسی همگی از خواص دیگر قهوه می باشد که شما باید از آن ها اطلاع داشته باشید .

کلام آخر

داشتن پوست و موی براق و زیبا از خواسته همگی ما محسوب می شود ، شما تنها با مراجعه به پزشک و مصرف چندین نسخه از داروهای شیمیایی نمی توانید به نتیجه مطلوبی دست یابید .  شما می توانید از روش های طبیعی بسیاری از مشکلات زیبایی و سلامت پوست و موی خود را درمان کنید ، استفاده از قهوه به شما کمک بسیاری در این زمینه خواهد داشت . قهوه به دلیل داشتن کافئین به میزان بالا به شما در داشتن موهای سالم ، زیبا ، پوستی شفاف ، شاداب ، بدون سلولیت و از این قبیل مشکلات کمک بسیاری خواهد کرد . مصرف روزانه یک الی دو فنجان قهوه برای شما توصیه می شود تا هم بدنی سالم داشته باشید و هم موها و پوستی شاداب را تجربه کنید .

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *